خانه / دعا / طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری

طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری را قرار دادیم . نماز استغاثه خواص و فوائد زیادی دارد . برای آسان شدن کارها و رهایی و نجات از سختی ها و مشکلات و برطرف شدن گرفتاری خواندن نماز استغاثه توصیه شده است …

طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری

طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری,روش خواندن نماز استغاثه,نماز استغاثه چگونه خوانده می شود,نماز استغاثه برای برآورده شدن حاجت,نماز استغاثه برای رفع مشکل و سختی

طریقه خواندن نماز استغاثه برای طلب حاجت و رفع مشکل و گرفتاری

وقتى خواستى بخواب، نزد خود ظرف آب تمیزى بگذار و رویش را بپوشان و هنگامى که براى نماز شب بیدار شدى ، سه جرعه از آن بنوش و با بقیه آن وضو بگیر و رو به قبله ، اذان و اقامه بگو و دو رکعت نماز به هر سوره اى که خواهى ، بخوان . در رکوع و بعد از آن و در سجده اول و بعد از آن و در سجده دوم و بعد از آن ، در هر یک بیست و پنج مرتبه بگو: یا غیاث المستغیثین .

در رکعت دوم نیز مثل رکعت اول ، آن را انجام بده و بعد از سلام رو به آسمان کن و سى مرتبه بگو: من العبد الذلیل الى المولى الجلیل .

سپس حاجتت را بخواه که ان شاء اللّه برآورده مى شود.

( به نقل از حجه الاسلام و المسلمین حسین انصاریان از کتاب مکارم الاخلاق، شیخ حسن ابن فضل طبرسى؛ و نیز قبس المصباح ، بلد الامین ، ص ۱۵۹، به نقل از بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص ۲۵۴، ح ۱۳، ب ۱۰)

از حضرت رضا (ع) نقل شده است:

چون گرفتاری شدیدی برایتان پیش آید که شما را غمگین نمود دو رکعت نماز بخوانید، در رکعت اول فاتحه و آیه الکرسی، و در رکعت دوم فاتحه و سوره قدر. بعد قرآن را بر بالای سر بگذار و ده بار بگو:

«اَللهُمَ بِحَقّ مَن اَرسَلتَهُ اِلی خَلقِکَ وَ بِحَقِّ کُلِّ آیَهٍ وَ بِحَقّ کُلَّ مَن مَدَحتَهُ فیهِ عَلَیکَ وَ بِحَقِکَ عَلَیهِ وَ لاتَعرِفُ اَحَدا اَعرَفُ بِحَقِکَ مِنک».

پس ده بار بگو:

«یا سَیِدی یا الله» ده بار «بِحَقِ مُحَمَدِ» ده بار «بِحَقِ عَلیٍ» ده بار «بِحَقِ فاطمه» ده بار «بِحَقِ الحَسَن» ده بار «بِحَقِ الحُسین» و همین طور تمام ائمه را می شماری تا حضرت ولی عصر (عج).همانا از جای خود برنخاسته باشید تا حاجتتان روا شود، ان شاءالله.

در جایی دیگر از حضرت امام رضا (ع) روایت شده است :

ایشان در پاسخ فردی گرفتار بیان داشته اند: دو رکعت نماز بخوان و در هر رکعت بعد از حمد سیزده بار سوره قدر. چون فارغ شدی سجده کن و بگو:

«اَللهُمّ یا فارِجَ الهَمّ وَ کاشِفَ الغَمّ وَ مُجیبَ دَعوَه المُضطَرّین وَ رَحمنَ الدّنیا وَ رَحیمَ الآخِرَه صَلّ عَلی مُحَمد وَ آل مُحَمد وَ ارحَمنی رَحمَه تُطفِئ بِها عَنّی غَضَبَکَ وَ سَخَطَکَ وَ تُغنِیَنی بِها غَمّن سِواک»

بعد گونه راست را به زمین بچسبان و بگو:

«یا مُذِلّ کُلّ جَبّار عَنید وَ یا مُعِزّ کُلّ ذَلیلِ وَ حَقّکَ قَد بَلَغَ المَجهُودُ مِنّی فی اَمرٍ کَذا فَفَرّج عَنّی»

پس گونه چپ را به زمین بچسبان و بگو مانند آن را، بعد به سجود برگرد و مانند آن را بگو، پس بدان خداوند غم تو را فرج می دهد و حاجتت را روا می سازد.

همچنین از امام سجاد (ع) روایت شده است که فرموده اند:

هرگاه گرفتاری برای یکی از شما پیش می آمد، تمیزترین جامه هایش را بپوشد و وضو بگیرد و به پشت بام رود و چهار رکعت نماز بخواند. در رکعت اول حمد و سوره زلزلت، و در رکعت دوم حمد و سوره نصر، و در رکعت سوم حمد و سوره کافرون، و در رکعت چهارم حمد و توحید را. بعد سر به آسمان بردارد و بگوید:

«خداوندا! تو را قسم می دهم به اسمائی که اگر بر درهای بسته آسمان بخوانی باز می شود، و اگر برای گشاده شدن تنگی های زمین ها بخوانی گشاده می گردد، و به اسماء تو که اگر برای مشکلات بخوانی آسان گردد و به اسمائی که اگر بر قبرها بخوانی برانگیخته می شوند. بر محمد و آل او درود فرست و مرا حاجت روا باز گردان».

سپس حضرت زین العابدین (ع) فرمودند:

به خدا هیچ کس پس از این عمل قدم بر نمی دارد، مگر آن که حاجت او روا می گردد، ان شاء الله تعالی.

شیخ حسن ابن فضل طبرسى در کتاب مکارم الاخلاق فرموده است :

نماز استغاثه به بتول (علیها السلام ):

دو رکعت نماز مى کنى پس به سجده مى روى و مى گویى «یا فاطمه » صد مرتبه ، پس جانب راست رو را بر زمین مى گذارى و صد مرتبه مى گویى ، پس جانب چپ مى گذارى و صد مرتبه مى گویى ، پس دوباره به سجده مى روى و صد و ده مرتبه مى گویى ، پس از آن مى گویى :

یا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْى ءٍ وَ کُلُّ شَیْى ءٍ مِنْکَ خآئِفٌ حَذِرٌ اَسْئَلُکَ بِاَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَىْءٍ وَ خَوْفِ کُلِّ شَىْءٍ مِنْکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُعْطِیَنى اَماناً لِنَفْسى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى حَتّى لا اَخافَ اَحَداً وَ لا اَحْذَرَ مِنْ شَىْءٍ اَبَدَاً اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْى ءٍ قَدیرٌ .

( مکارم الاخلاق ، ج ۲، ص ۱۱۸، به نقل از بحار الانوار، ج ۹۱، ص ۳۵۶)

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *