خانه / دعا / راههای نجات از بیماری و غم و غصه و مصیبت و تکبر و حرص

راههای نجات از بیماری و غم و غصه و مصیبت و تکبر و حرص

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com راههای نجات از بیماری و غم و غصه و مصیبت و تکبر و حرص را قرار دادیم . اگر می خواهید از تکبر نجات یابید سلام کنید و اگر می خواهید از بیماری و مرض نجات یابید دعا کنید و برای نجات از غم و غصه صبر کردن توصیه شده است و برای نجات از مصیبت و بلا صدقه دادن و شکر کردن باعث نجات از حرص می شود …

راههای نجات از بیماری و غم و غصه و مصیبت و تکبر و حرص

راه نجات از غم و غصه,راه نجات از مصیبت و بلا,راه نجات از تکبر,راه نجات از حرص,راه نجات از بیماری و مریضی,ذکر و دعای شفای بیماری,ذکر و دعای دفع مصیبت و بلا,ذکر و دعای درمان تکبر و حرص

راههای نجات از بیماری و غم و غصه و مصیبت و تکبر و حرص

انسان نجات می یابد

از”تکبر”با سلام کردن
از”مصیبت”با صدقه دادن
از”بیمارۍ”با دعا کردن
از”حرص”با شکر کردن
از”غصه”با صبر کردن

یکی از دعاهایی که برای رفع حزن می باشد آن چیزی است که بعضی از ائمه در قنوت های طولانی خود می خوانده اند که بخشی از آن چنین است:

«یا مُدَّبِرَ الاُمورِ! یا مُجرِیَ البُحُور! یا باعِثَ مَن فِی القُبُورِ! یا مُجرِیَ الفُلکِ لِنُوحِ! یا مُلَیِّنَ الحَدیدِ لِداوُدَ! یا مُۆتَی سُلَیمانَ مُلکاً عَظیماً! یا کاشِفَ الضرِ عَن اَیُّوب! یا جاعِلَ النّارِ بَردا و سَلاماً عَلی اِبراهیمَ! یا فادِیَ اِبنَهُ بِالذِّبحِ العَظیمِ! یا مُفَّرِجَ هَمّ یَعقُوبَ! یا مُنَفِّسَ غَمّ یُوسُفَ! یا مِکلِّم مُوسی تَکلیماً! یامُۆیِدَ عیسی روُحِ الله تأییداً یا فاتِحَ لِمُحَمَّدٍ فَتحاً مُبیناً! و ناصِرَهُ نَصراً عَزیزاً .»

در مفاتیح الجنان، دوازده دعا برای رفع همّ و غم وارد شده یکی از آنها دعایی است که از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود:

«برای رفع غم و اندوه غسل کن و دو رکعت نماز بگذار و این دعا را بخوان:

«یا فارِجَ الهَمِّ! و یا کاشِفَ الغَمِّ! یا رَحمنَ الدُّنیا وَ الاخِرَهِ وَ رَحیمَهُما فَرِّج هَمی وَاکشِف غَمّی! یا اَللهُ الواحِدُ الاَحَدُ الصَّمَدُ، الَّذی لِم یَلِد و لَم یُولَد و لَم یَکُن لَهُ کُفُواً أحَدٌ، اَعصِمنی وَ طَهِّرنی وَاذهَب بِبَلیَّتی».7

«ای گشایندهء اندوهها و برطرف کنندهء غصه ها، ای بخشاینده در دنیا و آخرت و رحم کننده دراین دو جهان، اندوه مرا زایل ساز و غمهایم را برطرف کن ای خدای یکتای بی همتای بی نیاز که نه می زاید و نه زاییده شده و هیچ کس همتای او نیست! مرا نگهبان و پاکم گردان و گرفتاری ام را از من دور ساز!

و سپس آیة الکرسی و معوّذتین (سورهء ناس و فلق) را بخوان و دعاهای بسیار دیگری برای رفع غم وارد شده است چون دعای مشلول که باید به منابع و متون روایی چون بحارالانوار مراجعه نمود.

«صدقه» نیز می تواند در رفع حزن و غم مۆثر باشد. علی علیه السلام فرمود:

«تَدارَکُوا الهُموم وَ الغُمُومَ بِالصَّدَقاتِ یَکشِفُ اللهُ ضُرَّکُم».

«رنجها، غمها و غصه های خود را با صدقات جبران کنید تا خداوند رنجهایتان را برطرف نماید».

دوستان خوبم امیدوارم زندگیتون عاری از تمام بدیها باشه

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *