خانه / دعا / بهترین دعا برای استجابت نیت – دعای برآورده شدن تمام نیت ها

بهترین دعا برای استجابت نیت – دعای برآورده شدن تمام نیت ها

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com بهترین دعا برای استجابت نیت – دعای برآورده شدن تمام نیت هارا قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای قوی و مجرب و سریع الاجابه برای استجابت همه حاجت ها و خواسته ها و نیت ها می باشد . هر نیت و خواسته ای در دل دارید و می خواهید به آنها برسید این دعا و دستورالعمل های قرآنی را انجام دهید که به امید خداوند انشالله برآورده خاهند شد …

دعا برای دیدن نیت در خواب,دعا برای اجابت نیت,دعا برای خلوص نیت,دعا نیت روزه,دعا نیت روزه گرفتن,دعا برای براورده شدن نیت

بهترین دعا برای استجابت نیت - دعای برآورده شدن تمام نیت ها

دعا برای گرفتن نیت,دعای روا شدن نیت ها,دعای برآورده شدن همه نیت ها,دعای اجابت قطعی نیت های درونی,دعای حاجت و خواسته و نیت,قویترین دعا برای روا شدن همه نیت ها,دعای استجابت سریع و فوری نیت

بهترین دعا برای استجابت نیت – دعای برآورده شدن تمام نیت ها

بدان که هیچ دعایی خالی از نوعی اجابت نیست زیرا دعا نوعی عبادت و پرستش است و در هر عبادتی که با قصد قربت انجام می‌شود،

یعنی عبادت کننده تصمیم دارد به خدای خود نزدیک شود و به کمالات ذات اقدس اله آراسته گردد، خالی از اثر قربی نیست.

بنابراین، همین که دعا و عبادت با خلوص نیت و شرایط لازم انجام می‌شود در همان لحظه به اجابت می رسد و اثر معنوی خود را بر روح و جان انسان می گذارد و با استمرار این حالت است که آدمی به تدریج مظهر نورانیت و اسماء و صفات کمالیه حق تعالی شده، به کمال و سعادت شایسته خود می‌رسد.

امام صادق (ع) فرمود:

«شما را به دعا سفارش مى‌کنم؛ زیرا با هیچ عمل دیگرى همچون دعا، به خدا نزدیک نمى‌شوید».

نام بردن حاجت در دعا

امام صادق (ع):

«راستی خدای تبارک و تعالی می داند که بنده هر گاه به درگاهش دعا کند چه می‌خواهد ولی او دوست دارد که حوائج به درگاه او شرح داده شود؛ پس چون به درگاه او دعا کردی حاجتت را نام ببر». (اصول کافی, ج۶, ص ۴۳)

پیامبر اسلام (ص) مى فرماید:

خدا رحمت کند بنده اى را که از خداوند متعال حاجتى را درخواست کند و بر آن اصرار بورزد؛ چه حاجتش برآورده شود و چه برآورده نگردد. (میزان‌الحکمه،ج۲،ص۸۸۰)

به اجابت نرسیدن دعا هرگز نباید باعث ناامیدى از رحمت پروردگار شود زیرا گاهى ممکن است دعاى شخص تا ۲۰ سال به تإخیر بیافتد. (کافی،ج۲،ص۳۵۵)

در برخى از موارد خداوند دعاى بنده را مستجاب نمى کند چون دوست دارد صداى بنده خود را بشنود و همواره او را بر در خانه اش ببیند. (کافی،ج۲، ص۴۷۹)

لازم به ذکر است که بهتر است در عین اصرار بر دعا صلاح کار خود را به خداوند واگذار کرد؛ یعنی از طرفی در دعا اصرار کنیم چون خود خدا دستور داده است و از طرف دیگر برآورده شدن یا نشدن آن را به خداوند واگذار کنیم چون او صلاح بندگان را از هر کسی بهتر می‌داند و ما به صلاح کار خود آگاه نیستیم.

اخلاص در دعا

امام علی (ع):

اخلص فی المسالة لربک فان بیده العطاء و الحرمان و اکثر الاستخارة

در دعا با اخلاص پروردگارت را بخوان که بخشیدن و محروم کردن بدست اوست و فراوان از خدا درخواست خیر و نیکی داشته باش». (نامه‌ی۳۱ نهج البلاغه, بند ۱۷ و ۱۸)

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *