خانه / دعا / دعای قبولی حاجت رفع بیکاری و پیدا کردن کار و شغل مناسب

دعای قبولی حاجت رفع بیکاری و پیدا کردن کار و شغل مناسب

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای قبولی حاجت رفع بیکاری و پیدا کردن کار و شغل مناسب را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای قوی و مجرب برای برآورده شدن حاجت و خواسته از جمله حاجت یافتن شغل و کار می باشد . اگر از بیکاری رنج می برید و می خواهید کار و شغل مناسبی برایتان پیدا شود دعای مجرب و سریع الاجابه زیر برای قبولی حاجت پیدا شدن شغل بسیار موثر می باشد …

دعای یافتن کار و استخدام,دعای یافتن شغل مناسب,دعای برای یافتن کار,دعا برای یافتن کار خوب,دعا جهت یافتن کار مناسب,دعای مجرب برای یافتن کار,دعای یافتن شغل و کار

دعای قبولی حاجت رفع بیکاری و پیدا کردن کار و شغل مناسب

دعای حاجت رفع بیکاری,دعای حاجت پیدا شدن کار,دعای گرفتن حاجت نجات از بیکاری,دعای قبول شدن حاجت کاریابی,دعای یافتن شغل خوب و مناسب,دعای مخصوص گشایش کار

دعای قبولی حاجت رفع بیکاری و پیدا کردن کار و شغل مناسب

استغفار و حقیقت توبه بهترین ذکر رفع بیکاری

شخصی از آیة الله بهجت (ره) پرسید:دست به هر شغلی می زنم، ناکام می شوم؛ برای بهبودی درآمد و زیاد شدن روزی چه کنم؟

توبه و استغفار همان طلب آمرزش است به هر ترتیب ما انسان هستیم و در معرض گناه، خطا و اشتباه هستیم و خداوند راه بازگشت را در هر لحظه ای برای ما باز کرده است و همواره امید به رحمت و بخشش خدا هست.

خداوند متعال در سوره نساء می فرماید:

«وَ مَنْ یعْمَلْ سُوءاً أَوْ یظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یسْتَغْفِرِ اللَّهَ یجِدِ اللَّهَ غَفُوراً رَحیما» 

معنی دعای فوق :

«و هر کس کار بدی کند، یا بر خویشتن ستم ورزد، سپس از خدا آمرزش بخواهد، خدا را آمرزنده مهربان خواهد یافت.»

همچنین خداوند از استغفار به عنوان یک خصیصه مثبت یاد می کند و می فرماید:

«وَ الَّذینَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ یصِرُّوا عَلی ما فَعَلُوا وَ هُمْ یعْلَمُونَ»

معنی دعای فوق :

«و آنان که چون کار زشتی کنند، یا بر خود ستم روا دارند، خدا را به یاد می آورند و برای گناهانشان آمرزش می خواهند و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد؟ و بر آنچه مرتکب شده اند، با آن که می دانند که گناه است، پافشاری نمی کنند.»

و در روایات فرموده اند که استغفار بهترین و برترین دعا است و تا می توانید استغفار کنید.

زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید:«أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید.

در روایات با هر سه لفظ آمده است که اگر کسی ملازم استغفار باشد یا پیوسته استغفار کرد یا زیاد استغفار نمود، خداوند او را از هر غم و ناراحتی رها می کند، از هر تنگنایی راه برون رفت برای وی قرار می دهد و از جایی که گمان نمی برد روزی اش می دهد.

دعاهایی برای رفع مشکل بیکاری

1:هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد (اولین روز پنج شنبه ماه قمری) شب جمعه وقت خواب این آیات را بخواند، بعد از افطار هم بخواند.بعد از نماز خفتن(نماز عشا) هم بخواندو در جامه خواب هم بخواند.

و سپس هنگام خواب صد مرتبه لا اله الا الله، صد مرتبه الله اکبر،صد مرتبه سبحان الله، صد مرتبه استغفرالله و صد مرتبه صلوات فرستاده و بخواب رود، در روز جمعه بعد از نماز صبح بنویسد این هفت آیه زیر را در کاغذی و سپس نیت کند بر هیچ کسی که ظلم نکند و آنچه راستی و حق باشد را بیان کند و سپس این آیه نوشته شده را در بیرون سرای بالای در بیاویزد. در همان هفته مقصودش حاصل شود.

سوره یوسف از آیه 50 تا 56:

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَی رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَهِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (50) قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَهُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ (51) ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (52)‏ وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (53) وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (54) قَالَ اجْعَلْنِی عَلَی خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (55) وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (56)

قاعده:

روز پنجشنبه را به نیت پیدا شدن و گشایش کار روزه بگیرید و هنگام افطاری قبل از افطاری کردن این هفت آیه را بخوانید. بعد از نماز عشا همان شب دوباره این هفت آیه را بخوانید. هنگام خواب هم یه بار دیگر هفت آیه سوره یوسف را بخوانید و بعد از خواندن ذکرهای فوق را هر کدام صد بار بگویید، سپس بخوابید.

صبح روز جمعه بعد از نماز صبح این هفت آیه را در کاغذی بنویسید. کاغذ یا سفید یا زرد مرکب یا جوهر مشکی یا آب زعفران و سپس بعد از نوشتن نیت کنید که بر هیچ کسی ظلم نکنید و دروغ نگویید؛ بعد آیه نوشته شده را در بیرون دروازه(بیرون در خانه نه) و در بالای در آویزان کنید یا در لای دیوار یا در قرار بدهید. در هنگام روزه و در هنگام نوشتن و خواندن آیه سعی کنید دائم الوضو باشید؛ به خود عطر بزنید و جامه پاک بپوشید.

چنانچه شخص بیکار آیات 73 و 74 سوره آل عمران را بر کاغذ نوشته و بر بازو ببندد، کار پیدا نماید و نیز برای قبول در خطبه عقد بر بازو ببندد.

قُل اِنَّ الفَضلَ بِیَدِاللهِ یُؤتیهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ. یَختَصُّ برَحمَهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ ذُوالفَضلِ العَظیمِ.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *