خانه / دعا / دعای بیرون امدن از کما و دعای شفای بیمار در کما و نجات از کما

دعای بیرون امدن از کما و دعای شفای بیمار در کما و نجات از کما

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای بیرون امدن از کما و دعای شفای بیمار در کما و نجات از کما را قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و مجرب برای نجات و خلاص شدن و رهایی از کما و خارج شدن از حالت کما و درمان بیماری کما و خروج از حالت کما و بیهوشی . اگر شخصی در اثر تصادف یا حوادث دیگر به کما رفته باشد برای شفای او و بیرون امدن از حالت کما می توان از دعای زیر استفاده کرد …

دعای بیرون امدن از کما و دعای شفای بیمار در کما و نجات از کما

دعای خارج شدن از کما,دعای درمان بیمار کما,دعای نجات و رهایی از کما,دعای برای بیمار کمایی,دعای از بین رفتن کما,دعای خلاص شدن از کما,آیات قرآنی برای بیمار کما,طلسم شفای بیمار کما

دعای بیرون امدن از کما و دعای شفای بیمار در کما و نجات از کما

دعای پیامبر اکرم برای شفای بیماری ها :

سید بن طاووس در کتاب مهج الدعوات، این دعا را منسوب به پیامبر اکرم (ص) می‌داند که به‌ واسطه امام جعفر صادق (ع) بیان شده‌است.

مورد استفاده این دعا برای بیماری صعب‌العلاجی بوده که مجموع پزشکان زمان از درمان آن ناامید شده بودند.

گفته‌اند که برای شفای مرض صعب‌العلاج از جمله بیماری کما بعد از نماز صبح چهل مرتبه این دعا را بخوانید:

متن دعا به همراه ترجمه :

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

بنام خداى بخشاینده مهربان

اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است

حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ

بس است ما را خدا و نیکو وکیلى است

تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ

تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده‌است

وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ

هیچ تحول و نیرویی جز به واسطه‌ی خداوند بلندمرتبه و بزرگ وجود ندارد.

خواص حدیث کساء برای شفای بیماران کما :

شفا یافتن بیماری که در کما رفته بود به برکت مجلس حدیث کساء و توسل به حضرات معصومین :

‏آقای رضا علوی از مربیان ورزشی مدارس آموزش پرورش، در مدرسه محل خدمت خود، برای دانش آموزان، مجلس حدیث کساء را ابتدا بطور مختصر برگزار می نماید، با تأثیرات مثبت معنوی مجلس بر دانش آموزان، و استقبال عمومی آنها، این برنامه به عنوان یکی از فعالیتهای تربیتی و فرهنگی، مورد نظر اولیای مدرسه قرار می گیرد

فلذا ایشان نیز این مجلس را در سطح عمومی ادامه داده، و بحمدالله تاکنون بطور مرتب و با حضور وسیع دانش آموزان (هرهفته حدود صد نفر، و در ایام مناسبتهای دینی تا چهارصد نفر) ادامه پیدا کرده است، در آخر مجلس هم اطعام مختصری می شود، این مجلس برکات فراوانی داشته است، از جمله آنها این واقعه شفاء است، که ایشان آنرا این گونه نقل می کند:

روزی در مدرسه یکی از دانش آموزان که متصدی کار اطعام و پذیرایی (تهیه نان و تقسیم غذا) در مجلس حدیث کساء بود را دیدم، و به او گفتم که: برای دو روز دیگر تهیه نان فراموش نشود، گفت: باشد، بعد در ادامه گفت که: سؤال دارم، گفتم: بگو! گفت: شما تا به حال (از مجلس حدیث کساء) حاجتی هم گرفته اید، به او گفتم: خود این که حضرات (ع) اجازه برگزاری این مراسم را با توفیق آن می دهند، این خودش برآورده شدن حاجت است.

‏صحبت در این باره همین جا تمام شد، و بحث به مطالبی دیگر از معارف الهی کشیده شد، این گذشت، تا این که روز برگزاری مجلس حدیث کساء رسید، دیدم همان دانش آموز نان ها را آورد، و رفت داخل مکانی که باید غذا را آماده پذیرایی می کرد، در حین رفتن گفت:

یکی از اقوام ما چهار روز است رفته توی کما، اگر می شود امروز انتهای مجلس دعا کنید که خداوند شفایش بدهد.

‏مجلس شروع شد، و توسل به حضرات مقدسه معصومین بواسطه حدیث شریف کساء برگزار شد، سپس مطالبی پیرامون شرافت و کرامت ذوات مقدسه پنج تن اصحاب کساء، و برکات وجودی این انوار الهی (حتی قبل ازاین که به صورت ظاهری به این دنیا بیایند) بیان شد، و درباره اینکه: چگونه پیامبران گذشته مثل حضرات آدم و نوح و ابراهیم و بقیه ی پیامبران در زمان خودشان به پنج تن مقدس متوسل شده اند.

و چون آنروز (از نظر تقویم الهی) مصادف بود با قرار گرفتن کشتی حضرت نوح بر کوه جودی، این صحبت نیز شد که: مانند چنین روزی حضرت نوح وقتی از غرق شدن ترسید، خداوند را به حق پنج تن قسم داد

همچنین قبل از حرکت نام این پنج بزرگوار را بر چوبی حک کرد، و در جلوی کشتی نصب نمود. همچنین اشاره شد که قطعات یافت شده از کشتی حضرت نوح گواه بر این حقایق می باشد، و با توجه به فرصت زمانی که داشتیم، پیرامون این نوع مطالب از معارف الهی صحبتهایی کردیم.

‏بیان مطالب که پایان یافت، آمدم صحبت را تمام کنم، یادم از التماس دعای آن دانش آموز آمد، به دانش آموزان در ادامه گفتم که: یکی از دوستان شما به خاطر یکی از بستگانش که در وضعیت کما هست، التماس دعا دارد، و خواسته برای بیمارشان دعایش کنید.

‏درآن وقت هم به عنوان دعا عرض شد: خداوندا تو را قسم می دهیم، به آن پنج تن که انبیاء و اوصیاء الهی به آنها متوسل شده و حاجت گرفته اند، و به توسل حضرت نوح در این روز (که تو را به آن ذوات مقدس قسم داد) که مریض منظور نظر را شفا عنایت بفرمایی، در ادامه دعاهای دیگری هم شد.

‏پس از آن با پذیرایی متوسلین حاضر، مجلس تمام شد. بعد جلسه نیز او را دیدم، گفتم: مریضتان را دعا کردیم، آن دانش آموز تشکر کرد.

‏ماجرا گذشت، تا اینکه دو یا سه روز بعد، او را دیدم، گفتم: راستی از بیمارتان چه خبر، گفت: آقا باور نمی کنید! گفتم: مگر چه شده، گفت: همان روز که دعایش کردید، بعد از ظهر که رفتم خانه، گفتند: ازکما بیرون آمده است، و حالش خوب شده، و در حال حاضر از بیمارستان هم مرخص شده است و همه از این شفای سریع و بیرون آمدن از کما تعجب کرده اند.

خلاصه اینکه مجلس توسل حدیث شریف کساء، و قسم های بزرگ و خدمتگزاری آن خادم نوجوان جلسه، و دلهای صاف نوجوانانی که شاید اصلا به حساب نمی آیند ( و اکثرا و غالبا آن جوانان را با نگاه دیگری می بینند) و عنایت پنج وجود مقدس و اجابت حضرت رب الارباب، آن نتیجه مهم را داد.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *