خانه / دعا / هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری

هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری را قرار دادیم . این هفت آیه خواص و فوائد فراوانی دارند . از جمله خواص دعای هفت آیه آیت الله خوانساری در امان ماندن از گرفتاری و سختی ها و بلاها و حوادث و سوانح و دفع بیماری ها و امراض واگیردار و مسری اشاره کرد …

هفت آیه گره گشا,هفت آیه اول سوره اسراء,هفت آیه شفابخش,هفت آیه حضرت علی,هفت آیه معروف,هفت آیه با ترجمه,هفت آیه شفابخش قرآن,هفت آیه شفا, آیه دفع بلا و بیماری,ایه دفع بلا و چشم زخم,آیات دفع بلا,آیات دفع بلا خوانساری,شش آیه دفع بلا,آیه برای دفع بلا و بیماری,۷ ایه دفع بلا

هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری

متن کامل هفت آیه خوانساری,هفت آیه برای دفع بلا,هفته آیه محفوظ ماندن از بلا,هفت آیه رفع بیماری مسری,دعای هفت آیه خوانساری با معنی,آیه برای دفع بلا و حفظ از بلا,آیه دفع بیماری و امراض واگیردار

هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری

متن کامل هفت آیه معروف آیت الله خوانساری برای دفع بلا :

هفت آیه آیت الله خوانساری برای حفظ از حوادث و بلا و بیماری مسری

این نسخه یکی از ده‌ها نسخه و داروی معنوی است که اهل بیت (ع) برای مؤمنین پیچیده‌اند و معجونی است که از امیر المؤمنین (ع) برای دفع بلا‌ها نقل شده و در رابطه با امراض واگیردار هم امتحان شده است.

این معجون قرآنی دعایی است که ایشان فرمودند هر کس آن را بعد از نماز صبح بخواند خداوند او را از هر بدی حفظ می‌کند حتی اگر مهلکه‌ای باشد که خود انسان با عمل و اختیار خود ایجاد کرده باشد.

سید احمد خوانساری نقل می‌کند :

در خوانسار بیماری واگیردار وبا شایع شده بود و در اکثر خانه‌ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند مگر خانه‌هایی که هر روز این دعا را بعد از نماز صبح می‌خواندند که به آن‌ها هیچ صدمه‌ای وارد نشد!

علامه مجلسی در بحارالانوار می گوید:

دستخط شیخ محمد بن علی جباعی رحمت‌الله‌علیه را یافتم که نوشته بود دستخط شهید قدّس‌الله‌روحه را یافتم که از مولا امام علی (ع) روایت‌شده که هر کس این آیات را هر روز صبح قرائت کند خدای متعال او را از هر بدی کفایت می‌کند حتی اگر خودش را به هلاکت افکند

آیات این است:

بسمِ اللهِ الرّحمنِ الرَّحیمِ

قلْ لَنْ یصِیبَنَا إِلَّا مَا كتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَكلِ الْمُؤْمِنُونَ

(آیه 51 سوره توبه)

وإِنْ یمْسَسْك اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِنْ یرِدْك بِخَیرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ یصِیبُ بِهِ مَنْ یشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ.

(آیه 107 سوره یونس)

ومَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا وَیعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كلٌّ فِی كتَابٍ مُبِینٍ.

(آیه 6 سوره هود)

وكأَینْ مِنْ دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یرْزُقُهَا وَإِیاكمْ ۚ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.

(آیه 60 سوره عنكبوت)

ما یفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِك لَهَا ۖ وَمَا یمْسِك فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكیمُ.

(آیه 2 سوره فاطر)

قلْ أَفَرَأَیتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِی اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكاتُ رَحْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِی اللَّهُ ۖ عَلَیهِ یتَوَكلُ الْمُتَوَكلُونَ.

(آیه 38 سوره زمر)

حسْبِی اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَلَیهِ تَوَكلْتُ ۖ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

(آیه 129 سوره توبه)

منبع: بحار الانوار جلد 83. صفحه: 337

لازم به ذكر است در میان بستگان و فرزندان مرحوم آیت الله خوانساری، این آیات مباركه به هفت آیه معروف است.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *