خانه / قمر در عقرب / قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,طالع قمر در عقرب چیست

قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,طالع قمر در عقرب چیست

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,طالع قمر در عقرب چیست را قرار دادیم . برج های فلکی دوازده گانه با صورت های فلکی تفاوت دارند . صورت های فلکی شامل چند ستاره است که با ترکیب یکدیگر شکل خاصی را در دید و نظر بیننده به وجود می آورند اما برج های فلکی شامل دوازده صورت فلکی می باشد که اسامی آنها را در ادامه مطلب قرار دادیم …

قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,قمر در صورت فلکی عقرب سال جدید,قمر در صورت فلکی عقرب 1400,قمر در صورت فلکی عقرب امسال,روزهای قمر در صورت فلکی عقرب,قمر در برج عقرب یا صورت فلکی عقرب,صورت های فلکی قمر در عقرب, برج فلکی خرچنگ,برج فلکی دلو,برج فلکی جوزا,برج فلکی جدی,برج فلکی خرچنگ در حل جدول,برج فلکی حوت,برج فلکی قوس,برج فلکی ثور, صورت فلکی شکارچی,صورت فلکی ماه ها,صورت فلکی عقرب,صورت فلکی دب اکبر,صورت فلکی چیست کلاس چهارم,صورت فلکی گاو,صورت فلکی ماه آذر,صورت فلکی خوشه پروین

قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,طالع قمر در عقرب چیست

برج فلکی و صورت فلکی,اسامی صورت های فلکی,اسم و نام صورت فلکی,معنی و مفهوم صورت فلکی,صورت فلکی قمر در عقرب,صورت های فلکی دوازده گانه

قمر در صورت فلکی عقرب یعنی چه,طالع قمر در عقرب چیست

آشنایی با صورت های فلکی عقرب :

به عبارت ساده، کره ماه در طول یک ماه قمری – که حدود ۲۹٫۵ روز است

یک بار به طور کامل دور زمین می‌‌‌‌چرخد!

این یک دور کامل به دوازده قسمت تقسیم شده و برج‌‌هایی نیز برای هر یک از این دوازده صورت فلکی انتخاب شده.

(حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت)

و هر یک از این نام‌‌های دوازده‌‌گانه، متناسب با صورت فلکی ستاره‌‌های دوردستی است که ماه در مقابل آنها است.

لذا وقتی که کره ماه در چرخش خود به دور زمین، به برج عقرب می‌‌رسد، می‌گویند قمر وارد عقرب شد (قمر در عقرب است) و وقتی از برج عقرب خارج می‌شود می‌گویند قمر از عقرب خارج شد.

نام برج‌های دوازده‌ گانه دائره البروج :

۱. برج حمل: (قوچ) / ۲. برج ثور: (گاو نر) / ۳. برج جوزاء: (دوپیکر) / ۴. برج سرطان: (خرچنگ) / ۵. برج اسد: (شیر) / ۶. برج سنبله: (خوشه) / ۷. برج میزان: (ترازو) / ۸. برج عقرب: (کژدم) / ۹. برج قوس:(کمان) / ۱۰. برج جدی: (بزغاله نر) / ۱۱. برج دلو: (آب کش) / ۱۲. برج حوت: (ماهی)

و منازلى که براى ماه از اجتماع برخی از ستارگان گفته‌‌‏اند حکم صورت را دارد.

کسانى که صور بروج را بشناسند، هنگامى که «قمر» در برج «عقرب» وارد شده است، چون شب به ماه نگاه کنند، فاصله میان ماه و صورت عقرب را به خوبى در مى‏‌‌‌یابند.

صورت های فلکی چیست :

(«صورت فلکی» به مجموعه چند ستاره گفته می‌‌شود که شکلی خاص را در ذهن بیننده القاء می‌‌کنند در حالی که «برج» به هر یک از تقسیمات دوازده‌‌گانه دائره‌البروج اطلاق می‌‌شود و چون ستاره‌ها به مرور زمان، در حرکتند، بین صورت‌های فلکی و برج‌های تعیین شده، فاصله افتاده است.)

کره ماه در هر یک از این صورت‌‌های دوازده‌‌گانه (حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت)، یک دوازدهم طول ماه قمری قرار می‌گیرد. (حدود ۲ روز و ۱۱ ساعت)

به عنوان مثال :

در هر ماه قمری، کره ماه (قمر) حدود دو روز و نیم در برج و صورت‌ فلکی عقرب خواهد بود.

پس از گذشت صدها سال از تعیین برج‌ها، صورت فلکی، از برج نجومی تعیین شده (که در واقع، موقعیت‌‌‌های ۳۰ درجه‌ای از پیش تعیین شده بود) کمی فاصله گرفته است.

چرا که ستاره‌ها (به اصطلاح، ثوابت) نیز در حال‌ حرکتند. (حرکت‌ آنها در مقایسه با زمین، به قدری آهسته است که ثوابت گفته شده)

از این رو، در حال حاضر، بین «برج» و «صورت فلکی» فاصله وجود دارد لذا این سؤال مهم پیش می‌‌آید که منظور از کراهت سفر و ازدواج در زمانی که قمر در عقرب است به چه معناست؟

آیا به این معناست که قمر در صورت فلکی عقرب است یا این که قمر در برج عقرب است؟

اکثر فقها گفته‌اند مراد برج عقرب است و برخی گفته‌اند مراد صورت فلکی عقرب است و به نظر می‌رسد حق با اکثریت فقهاست ولی احتیاطا اگر هر دو لحاظ شود بهتر است

استاد علامه حسن زاده آملی در پایان چنین فرموده‌‌‌اند :

روش احتیاط هم این است که چون قمر (کره ماه) هر دو روز و نیم – برابر ۶۰ ساعت – از مقابل هر برج و از جمله برج «عقرب» عبور مى‌‌‌کند، بهتر است حدود ۲۴ ساعت بر آن دو روز و نیم افزود و جمعاً سه روز و نیم تا چهار روز صبر و احتیاط نمود و سپس در امر ازدواج، صیغه عقد را اجرا کرد.

طالع قمر در عقرب :

دانستن ایام منحوس و قمر در عقرب ضروری است چرا كه اگر قمر در عقرب باشد یا ایام منحوس باشد كار و عمل شما معكوس جواب می دهد .

مثلا :

اگر برای كسی دعای محبت و بخت گشایی بنویسیم آن دعا باعث جدایی می شود.

هر طالع در ماه چند روز قمر در عقرب و نحس دارد .

این ایام منحوس هر طالع است:

1- حمل از روز 16 تا نصف روز 18 ( آتشی )

2- ثور از روز 13 تا نصف روز 15 ( خاکی )

3- جوزا از روز 11 تا نصف روز 13 ( بادی )

4- سرطان از روز 8 تا نصف روز 10 ( آبی )

5- اسد از روز 6 تا نصف روز 8 ( آتشی )

6- سنبله از روز 3 تا نصف روز 5 ( خاکی )

7- میزان از روز 1 تا نصف روز 3 ( بادی )

8- عقرب از روز 28 تا نصف روز 30 ( آبی )

9- قوس از روز 26 تا نصف روز 28 ( آتشی )

10- جدی از روز 23 تا نصف روز 26 ( خاکی )

11- دلو از روز 21 تا نصف روز 23 ( بادی )

12- حوت از روز 19 تا نصف روز 21 ( آبی )

شمسی بودن نه به معنی اینکه تو روزهای ماه شمسی اتفاق می افتد بلکه به معنی برجهایی است که در علم نجوم و ستاره شناسی تعیین شده و برج یعنی آن دسته از ستارگانی که گرد هم آمدنشان تشکیل شکلهایی رو میدهند که به آن صور فلکی گفته میشود مثلا جمع شدن بعضی شون به دور هم تشکیل شکل یه شیر را دادند و بعضی به شکل عقرب

و معتقدند کره ماه طی گردش خودش به دور زمین که به اندازه یه ماه قمری یعنی 29 روز و نیم طول میکشه حدود دو روز و نیم در برابر هر یک از این شکلهای فلکی یا همون برجها صبر میکند دقیقا دو روز و ده ساعت و 48 دقیقه

و وقتی جلوی برج عقرب یا شکل فلکی عقرب برسه میگن قمر در عقربه
و اون چند روزی که جلو برج عقرب صبر میکنه را نحس میدونن و میگن نباید کار مهمی انجام داد چون نتیجه نمیگیره

حالا شما برای اینکه متوجه بشید چه روزهایی براتون قمر در عقربه باید یه اول طالعتون رو در بیارید که کدوم برج هست ، که این طالع ربطی به ماه تولد شمسی یا قمری شما ندارد . 

برای پیدا کردن روزهای قمر در عقرب خودتون :

اول باید ببینید طالعتون چیه

برای این کار نام خود و نام مادر خود را به حساب ابجد در آورده و جمع نموده و تقسیم بر 12 دوازده میکنید ، هر چه که باقی ماند  طالع شماست

مثلا :

اگر یک باقی ماند طالع شما حمل یا فروردین است و اگر هیچی باقی نماند ، طالع شما حوت یا ماهی است .

فرض بگیریم سه باقی بماند ، یعنی طالع شما جوزا یا همون خرداد هست .
بعد نگاه میکنید به جدول بالا قسمت جوزا که نوشته از 11 تا 13 قمر در عقرب است

شما ببینید در کدام ماه قمری هستید از روز 11 تا 13 آن ماه قمری براتون نحس هست نباید تاریخ عقد ازدواج در ان روزها باشد یا معامله بزرگی کردن یا مسافرت .

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *