خانه / ختم های مجرب و معتبر / طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه برای حاجت و ازدواج و شفای بیمار

طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه برای حاجت و ازدواج و شفای بیمار

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه برای حاجت و ازدواج و شفای بیمار را قرار دادیم . ختم ذکر یونسیه خواص و فوائد فراوانی دارد . از جمله خواص ختم ذکر عظیم یونسیه می توان به برآورده شدن حاجت مخصوصا حاجت بخت گشایی و ازدواج و حاجت شفای بیماری و مریضی اشاره کرد . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با دستورالعمل روش و طریقه ختم سریع الاجابه ذکر یونسیه برای برآورده شدن حاجت و آسان شدن ازدواج و شفای مریضی و بیماری …

ختم ذکر یونسیه برای ازدواج,ختم ذکر یونسیه برای ازدواج نی نی سایت,ختم ذکر یونسیه برای شفای مریض,ختم ذکر یونسیه برای حاجت,ختم ذکر یونسیه چگونه است,ختم ذکر یونسیه برای حاجت نی نی سایت,ختم ذکر یونسیه نی نی سایت,ختم ذکر یونسیه در سه روز

طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه برای حاجت و ازدواج و شفای بیمار

ختم 40 روزه ذکر یونسیه,ختم یونسیه برای طلب حاجت,ختم یونسیه برای شفای بیمار,ختم سریع الاجابه ذکر یونسیه,خواص و فضیلت ختم ذکر یونسیه,ختم مجرب ذکر یونسیه برای حاجت,ختم ذکر یونسیه برای ازدواج,روش و نحوه ختم ذکر یونسیه در چهل روز

طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه برای حاجت و ازدواج و شفای بیمار

ذکر یونسیه یعنی گفتن:

«لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» (آیه ۸۷، سوره انبیا)

ذکری که اثر بسیار عجیبی در رفع غم و اندوه دارد.

ختم چهل روزه ذکر یونسیه که مرحوم کشمیری (ره) فرموده اند:

اول اينكه عامل(فردي كه ختم را انجام ميدهد) بر يگانگي خداوند ايمان داشته باشد نه در زبان بلكه با تمام وجود و با شناخت اندكي كه دارد كه سرلوحه همه انها يكتايي و بي همتايي خداوند در تمام صفات ثبوتي و مبر بودن او از تمام صفات سلبي است.

توجه كامل به وجود بي همتاي خداوند و اين كه عامل بداند خداوند در همه حال ناظر بر عمل اوست همان طور كه هنگامي كه با يك نفر صحبت ميكنيد تمام حواس شما به اوست در اينجا نيز بايد حالتي مشابه داشته باشيد حال انكه در هنگام گفتن اين ذكر با سرچشمه وجودو هستي صحبت مي كنيد.

پشيماني از گذشته سرشار از كوتاهي و ناسپاسي زيرا كه اين ذكر طبق گفته بزرگان اهل معرفت خود نوعي توبه به درگاه باري تعالي است.

نياز نيست كه تنها به معني ايه اكتفا كنيد بلكه به رابطه مضموم ايه با خودتان نيز بايد اهميت بدهيد .

منظور اينكه در قسمت اول ايه كه در يگانگي و يكتايي و منزه بودن خداوند گواهي داده مي شود به عظمت خداوند در جهان هم توجه شود به نظم و هماهنگي در كره زمين و در سيارات و ستاره ها و خورشيد يا حيات در خشكيها و درياها و ساير نشانه هاي عظمت حقتعالی و در قسمت بعدي ذكر گناهان و كوتاهي ها و ناسپاسي هايي كه انجام شده به ياد اورده مثل كفران نعمت يا كوتاهي در انجام اعمال پسنديده و…

و غرض اين نيست كه در هر بار خواندن ذكر تمام اين مطالب دوره شود بلكه هر كدام از اين دو قسمت را كه باعث مي شود شما بيشتر در ان لحظات قرب به حضرت دوست پيدا كنيد انتخاب كنيد كه اكثر اوقات به هردو معني توجه ميشود.

زمان مناسب همانطور كه قبلا گفته شد بعد از عشاء است (حدودا ساعت ده به بعد)و دليل ان هم قبلا ذكر شد.

در مورد تعداد اين ختم هم بايد از 400 شروع شود و كم كم زياد شود البته نيازي نيست حتما شما تعداد بشماريد بلكه از 20 دقيقه كه زمان تقريبي 400 ذكر است شروع كنيد و ذره ذره (مثلا سه دقيقه يا پنج دقيقه) ان را زياد كنيد.

قبلا گفته شد يكي از دوستان چگونه ختم گرفته بود او حدود20 دقيقه اين ذكر را مي خوانده و بعد انقدر مي خواند تا در سجده خوابش مي برده است بسياري از انها هم كه اين ختم را تجربه كرده اند اين را توصيه مي كنند اينجانب نيز همين طور زيرا مرحوم كشميري اين را فرمودند.

شايد كمي دشوار به نظر ايد اما ايا نتيجه كار انقدر ارزشمند نيست كه اين سختي ها را بجان خريد؟

ايا نياز نيست كه انسانها بخشي از شبانه روز را به مناجات با باريتعالي بپردازند حال انكه چنين نتايج عظيمي همچون:((( چشم برزخي.ارتباط با عالم ملكوت.و راهيابي به دنياي ارواح. و نوراني شدن قلب. و زدودن لكه هاي سياه گناه از روح ادمي. و بسيار چيزهاي ديگر))) حاصل اين عمل گرانبها نزد علماي اهل معرفت و استادان و بزرگان است.

از امام باقر (ع) روايت شده است كه :

يونس عليه السلام سه روز در شكم ماهي درنگ كرد و در تاريكي هاي سه گانه تاريكي شكم ماهي تاريكي شب تاريكي دريا ندا در داد و گفت:

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

آنگاه خداوند دعايش را اجابت كرد و سپس ماهي وي را بر حال افكند.

مرحوم استاد علامه طباطبائي فرمودند :

مرحوم قاضي ( استاد آنجناب عارف عظيم و سالك مستقيم حضرت آيت الله حاج سيد علي قاضي تبريزي ) اول دستوري كه مي دادند ذكر يونسي بود

لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

كه در مدت يك سال در وقت خاص به حالت سجده ات بازخوانده شود.

آثار و برکات ذکر یونسیه

۱- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم :

هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است.

۲- رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم :

آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟

اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد:

«لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

۳- امام صادق علیه السلام :

عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند

«لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید:

ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤمنان را نجات مى دهیم.

۴- برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است و برای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود.

ختم های ذکر یونسیه

ختم های این ذکر شریف ۴۰۰ -۷۰۰-۷۰۰۰-۴۰۰۰-۳۰۰۰-۱۰۰۱ بار گفته اند که بستگی به دستور استاد و قابلیت طالب دارد.

اما عدد ۴۰۰ برای همه آن هم شب ها بعد از نماز عشاء تا هر وقت شب در سجده نافع است .

چون این ذکر به معنی استغفار است در آن هیچ عوارضی نیست . برای دیدن حالات برزخی مؤثر است،

از بسیاری از بزرگان این ختم با عدد ۴۰۰ مرتبه در سجده خصوصا در میان نماز مغرب و عشاء و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است 

این یکی از ختوماتی است که معمولا” اساتید در ابتدای سلوک به شاگردانشان توصیه می کنند. ناگفته نماند که این ختم به منزله توبه ای حقیقی است.

اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد .

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *