خانه / دعا / متن دعای فرج امام زمان با معنی + خواص و فضیلت دعای فرج امام زمان

متن دعای فرج امام زمان با معنی + خواص و فضیلت دعای فرج امام زمان

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com متن دعای فرج امام زمان با معنی + خواص و فضیلت دعای فرج امام زمان را قرار دادیم . از دعاهای عظیم الشان و پرفضیلت برای تعجیل در فرج و ظهور امام عصر حضرت امام زمان (عج) دعای الهی عظم البلاء می باشد . خواندن دعای فرج امام زمان خواص و فضیلت فراوانی دارد از جمله استجابت دعا و فرج و گشایش در سختی و گرفتاری و رهایی از غم و غصه و طلب آمرزش و استغفار از گناهان و شفاعت امام زمان در روز قیامت …

دعای فرج امام زمان صوتی,دعای فرج امام زمان با صدای علی فانی,دعای فرج امام زمان عج,دعای فرج امام زمان اللهم کن لولیک,دعای فرج امام زمان علی فانی,دعای فرج امام زمان تصویری,دعای فرج امام زمان صوتی علی فانی,دعای فرج امام زمان کودکانه,دعای فرج برای کودکان,دعای فرج برای وضعیت واتساپ,دعای فرج برای سلامتی امام زمان,دعای فرج برای استوری,دعای فرج برای امام زمان,دعای فرج برای چیست,دعای فرج برای شفای بیماران,دعای فرج برای کرونا,دعای عظم البلاء فانی,دعای عظم البلاء متن,دعای عظم البلاء فرهمند,دعای عظم البلاء با صدای استاد فرهمند,دعای عظم البلاء شبکه دو,دعای عظم البلاء علی فانی صوتی,دعای عظم البلاء سماواتی,دعای عظم البلاء چیست

متن دعای فرج امام زمان با معنی + خواص و فضیلت دعای فرج امام زمان

متن کامل دعای فرج,دعای فرج امام زمان,دعای تعجیل در فرج امام زمان,دعای فرج برای استجابت دعا,دعای فرج برای شفاعت امام زمان,دعای فرج برای آمرزش گناهان,دعای فرج برای افزایش طول عمر,دعای فرج حضرت ولی عصر,دعای فرج برای رهایی از غم و غصه

متن دعای فرج امام زمان با معنی + خواص و فضیلت دعای فرج امام زمان

این دعا را خود امام زمان(عج) برای جلوگیری از کشته شدن محمد بن احمد بن ابی لیث به او تعلیم داد.

دعای فرج برای اولین بار در کتاب کنوز النجاح شیخ طبرسی و سپس در آثاری چون جمال الاسبوع (اثر سید بن طاووس)، وسائل الشیعه (اثر شیخ حر عاملی) و بخش ادعیه مفاتیح الجنان نقل شده است.

دعای إِلهِی عَظُمَ الْبَلاءُ از سه بخش تشکیل شده است:

پس از درود بر پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت، به لزوم فرمان برداری مومنان از آن بزرگواران به سبب جایگاه والایی که دارند، می پردازد.

چنین سفارش شده است که؛ از خداوند بخواهیم، به سبب حقوق و منزلتی که معصومان (ع) بر ما دارند، امور ما را کفایت نموده و ما را یاری نمایند.

به آزمایش بزرگی که مردم در زمان غیبت به آن مبتلا گشتند، اشاره می کند.

متن دعای فرج با ترجمه :

إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.

خدایا گرفتاری بزرگ شد و پوشیده بر ملأ گشت و پرده کنار رفت و امید بریده گشت و زمین تنگ شد و خیرات آسمان دریغ شد و پشتیبان تویی و شکایت تنها به جانب تو است، در سختی و آسانی تنها بر تو اعتماد است،

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.

خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانی که اطاعتشان را بر ما فرض نمودی و به این سبب مقامشان را به ما شناساندی، پس به حق ایشان به ما گشایش ده، گشایشی زود و نزدیک همچون چشم بر هم نهادن یا زودتر،

یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.

ای محمّد و ای علی، ای علی و ای محمّد، مرا کفایت کنید که تنها شما کفایت کنندگان منید و یاری ام دهید که تنها شما یاری کنندگان من هستید،

یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.

ای مولای ما ای صاحب زمان، فریادرس، فریادرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، ای مهربان ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او.

دعا برای سلامتی امام زمان(عج)

دعای «اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ…» دعا برای سلامتی امام زمان است که به اشتباه در میان مردم به دعای فرج مشهور شده است.

بهترین زمان خواندن دعای فرج:

کتاب مفاتیح الجنان نیز این دعا را در اعمال سرداب و نیز در باب ادعیه، با عنوان دعاهای کوتاه و نافع آورده است.

در کتاب المزار الکبیر نیز در آداب سرداب امام زمان زیارتی نقل شده و بعد از آن دو رکعت نماز زیارت و بعد این دعا نقل شده است.

شیخ حر عاملی دعای فرج را جزو تعقیباتِ نماز امام زمان آورده است.

همچنین از آیت الله محمدتقی بهجت نقل شده است بهترین کار برای اینکه در آخرالزمان به هلاکت نیفتیم، دعای فرج است، مخصوصا خواندن دعای «عظم البلاء».

فضیلت خواندن دعای فرج:

استجابت دعا و آمرزش کناهان
نشانه انتظار و رهایی از فتنه های آخرالزمان
شفاعت امام زمان(عج) در قیامت
تعجیل ظهور امام زمان(عج)
افزایش طول عمر انسان
محبوبیت انسان در پیشگاه خداوند
شفاعت حضرت فاطمه زهرا(ع)
تشنه نماندن در روز قیامت

رهایی از غصه و غم
طلب آمرزش گناهان انسان توسط فرشتگان
کامل شدن دین
محشور شدن با ائمه اطهار(ع)
از خوشایندترین اعمال نزد خداوند
نایل شدن به بالاترین درجات شهدا درروز قیامت

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *