خانه / دعا / سوره قرآن برای رفع سر درد و برطرف شدن درد سر و شفای سر درد

سوره قرآن برای رفع سر درد و برطرف شدن درد سر و شفای سر درد

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com سوره قرآن برای رفع سر درد و برطرف شدن درد سر و شفای سر درد را قرار دادیم . سوره های قرآنی سریع الاجابه و مجرب برای درمان و رفع سر درد و برطرف شدن و شفای فوری سر درد و رهایی و خلاص شدن از سر درد شدید .

سوره سردرد,سوره برای سردرد,سوره قرآن برای رفع سر درد,دعا برای رفع سر درد و میگرن,دعا برای رفع سر درد شدید سریع,دعای مجرب برای رفع سر درد,سر درد پشت سر,سردرد کرونا,سر درد پیشانی,سر درد سمت چپ,سر درد شدید,سر درد سمت راست,سر درد در بارداری,سر درد و حالت تهوع

سوره قرآن برای رفع سر درد و برطرف شدن درد سر و شفای سر درد

سوره برطرف شدن سر درد,سوره درمان سر درد شدید,سوره رهایی از سر درد,سوره نجات از سر درد,بهترین سوره رفع فوری سر درد,سوره مخصوص سر درد,سوره از بین رفتن سر درد

سوره قرآن برای رفع سر درد و برطرف شدن درد سر و شفای سر درد

آیه قرآن برای رفع سردرد

حضرت امام رضا علیه السلام فرمود:

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرموده است هر گاه یکى از شما دچار سردرد یا درد دیگرى ‏شد،

دو دست خود را بگشاید :

سوره «حمد»، «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ»

را بخواند، و پس از آن، دو دست خود رابه صورت بمالد، آن درد از او برطرف خواهد شد.

منبع : مکارم الأخلاق: ۱۸۷/۲، مسند الرضا علیه السلام: ۶۷ (با اختلاف).

آشنایی با دعای سردرد پیامبر (ص) برای امام حسن (ع)

در زبده الدعوات روایت کرده است :

رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد.امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد. جبرئیل نازل شدو گفت: یا محمد تعلیم کنم تو را دعایی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد، پس خواند:

«اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم »
رفع سردرد

سوره برای رفع سردرد

«لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح»

پس حضرت این دعا را خواند و دست خود را بر پیشانی امام حسن (ع) گذاشت و شفا یافت.

دعای سر درد پیامبر :

نجاشى پادشاه حبشه سردرد داشت. از پیغمبر (صلی الله علیه وآله) مدد خواست حضرت این حرز را براى او نوشت که شب در کلاه خود بگذارد:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. لاَ إِلَهَ إِلّاَ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبِينُ شَهِدَ اللهُ الاْيَةَ لِلَّهِ نُورٌ وَحِكْمَةٌ وَعِزٌّ وَقُوَّةٌ وَبُرْهَانٌ وَقُدْرَةٌ وَسُلْطَانٌ وَرَحْمَةٌ. يَا مَنْ لاَ يَنَامُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُوسَى كَلِيمُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ عِيسَى رُوحُ اللهِ وَكَلِمَتُهُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَصَفِيُّهُ وَصَفْوَتُهُ (صلی الله علیه وآله). اسْكُنْ سَكَّنْتُکَ بِمَنْ يَسْكُنُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَبِمَنْ سَكَنَ لَهُ مَا فِي اللَّيْلِ وَالنَّهارِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ فَسَخَّرْنا لَهُ الرِّيحَ تَجْرِي بِأَمْرِهِ رُخاءً حَيْثُ أَصابَ وَالشَّياطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ أَلا إِلَى اللهِ تَصِيرُ الاُْمُور».

ترجمه :

«به نام خداوند بخشنده و مهربان. خدایى جز خداوند فرمانرواى حق آشکار نیست براى خداست نور و حکمت و عزت و نیرو و برهان و قدرت و سلطان و رحمت. اى آن که نمى‌خوابد، خدایى جز خداى یگانه نیست. ابراهیم(علیه السلام) دوست خداست، خدایى جز خداى یگانه نیست. موسى(علیه السلام) کلام خداست خدایى جز خداى یگانه نیست. عیسى (علیه السلام) از روح خداست و اراده ى اوست، خدایى جز خداى یگانه نیست. محمّد (صلی الله علیه وآله) فرستاده و برگزیده‌ى خداست.

اى درد آرام شو، تو را آرام کردم به یارى آن کس که هر چه در آسمان‌ها و زمین است. براى او آرام و قرارى گیرند و به یارى کسى که آن چه در شب و روز است و براى او آرامند و او شنواى دانا است. پس باد را رام سلیمان کردیم که به نرمى هر جا که قصد مى‌کرد به فرمان او مى‌رفت و نیز شیاطین را که بنّا و غواص بودند. آگاه باش که بازگشت امور به سوى خداست».

امام باقر (علیه السلام) فرمودند:

هر کس دچار سر درد شد دستش را بر روى سرش بگذارد و هفت مرتبه بگوید:

«أَعُوذُ بِاللهِ الَّذِي سَكَنَ لَهُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ».

ترجمه :

«درست است به خدایى که آفریده‌هاى زمینى و دریایى و نیز آن چه در آسمان‌ها و زمین است براى او آرام و فروتن‌اند و خدا شنوا و آگاه است و ]همه چیز[ در اختیار اوست».

امام باقر (علیه السلام) فرمود:

به شیعیان ما براى سر درد این ذکر را بیاموز :

«يَا طَاهِي يَا ذَرُّ يَا طَمِنَة يَا طنابُ».

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *