خانه / دعا / دعای امام باقر برای رفع سردرد و سفای فوری سردرد شدید

دعای امام باقر برای رفع سردرد و سفای فوری سردرد شدید

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای امام باقر برای رفع سردرد و سفای فوری سردرد شدید را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای قوی و مجرب برای درمان و برطرف شدن فوری سردرد و از بین رفتن سردرد های شدید و شفای سریع هرگونه سردرد می باشد که از حضرت امام باقر (ع) روایت شده است . اگر دچار سردرد شده اید می توانید برای رفع فوری سردرد می توانید از این دعای سریع الاجابه استفاده کنید . دعاگو …

دعای امام باقر برای رفع سردرد و سفای فوری سردرد شدید

دعای درمان سردرد شدید,دعای برطرف شدن سردرد فوری,دعای قرآنی شفای سردرد,دعای از بین رفتن سردرد,دعای سریع الاجابه رفع سردرد,دعای قوی و مجرب رفع سردرد

دعای امام باقر برای رفع سردرد و سفای فوری سردرد شدید

امام باقر (علیه السلام) فرمودند:

هر کس دچار سر درد شد دستش را بر روى سرش بگذارد و هفت مرتبه بگوید:

«أَعُوذُ بِاللهِ الَّذِي سَكَنَ لَهُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ».

«درست است به خدایى که آفریده‌هاى زمینى و دریایى و نیز آن چه در آسمان‌ها و زمین است براى او آرام و فروتن‌اند و خدا شنوا و آگاه است و ]همه چیز[ در اختیار اوست».

امام باقر (علیه السلام) فرمود:

به شیعیان ما براى سر درد این ذکر را بیاموز:

«يَا طَاهِي يَا ذَرُّ يَا طَمِنَة يَا طنابُ».

پس همانا این‌ها نام‌هاى عظیمى هستند که نزد خداوند عزوجل مقام و منزلت دارند ]که هر کس آن‌ها را به زبان آورد[ خداوند به خاطر آن اسامى، درد را از او برطرف مى‌نماید.

محمّد بن ابراهیم سراج نقل مى‌کند :

به امام باقر(علیه السلام) از درد نیمه سر و صورت و ]میگرن[ شکایت کردم که هر هفته یک یا دو بار به آن مبتلا مى‌شوم فرمود: دستت را به جایى که درد مى‌کند بگذار و این دعا را سه بار بگو، انشاء الله شفا مى‌یابى:

«يَا ظَاهِراً مَوْجُوداً وَيَا بَاطِناً غَيْرَ مَفْقُودٍ، أُرْدُدْ عَلَى عَبْدِکَ الضَّعِيفِ أَيَادِيَکَ الْجَمِيلَةَ عِنْدَهُ وَأَذْهِبْ عَنْهُ مَا بِهِ مِنْ أَذًى إِنَّکَ رَحِيمٌ وَدُودٌ قَدِيرٌ».

«اى خداى ظاهرى که وجود دارى ]داراى نشانه‌هاى آشکارى[ اى خداى پنهانى که مفقود نمى‌شوى، بر بنده ناتوانت بخشش و نعمت‌هاى زیبایت را ارزانى دار و آن چه موجب آزار و اذیت او مى‌شود از وى دور ساز. همانا تو مهربان و دوستدار بندگانت هستى همچنان که توانمندى».

عمر بن حنظله نقل کرد:

خدمت امام باقر (علیه السلام) از سر دردم شکایت کردم، فرمود: وقتى دچار درد شدى دست بر جلوى سر بگذار و بگو:

(لَوْ كانَ مَعَهُ آلِهَةٌ كَما يَقُولُونَ إِذآ لاَبْتَغَوْا إِلى ذِي الْعَرْشِ سَبِيلاً) (وَإِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى ما أَنْزَلَ اللهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْکَ صُدُودآ).

«اگر به گفته آن‌ها باالله خدایان دیگرى بود، حتمآ هر کدام راهى به سوى صاحب عرش در پیش مى‌گرفتند و چون به آن‌ها گفته شود به آن چه خدا فرستاده و به سوى پیغمبر بیایید منافقان را مى‌بینى که به کلى از تو روى مى‌گردانند».

امام باقر (علیه السلام) فرمود:

این دعا نوشته مى‌شود و بر گردن کسى که سر درد دارد آویزان مى‌شود:

«اللَّهُمَّ إِنَّکَ لَسْتَ بِإِلَهٍ اسْتَحْدَثْنَاهُ وَلاَ بِرَبٍّ يَبِيدُ ذِكْرُهُ وَلاَ مَعَکَ شُرَكَاءُ يَقْضُونَ مَعَکَ وَلاَ كَانَ قَبْلَکَ إِلَهٌ نَدْعُوهُ وَنَتَعَوَّذُ بِهِ وَنَتَضَرَّعُ إِلَيْهِ وَنَدَعُکَ وَلاَ أَعَانَکَ عَلَى خَلْقِنَا مِنْ أَحَدٍ فَنَشُكُّ فِيکَ لاَ إِلَهَ إِلّاَ أَنْتَ وَحْدَکَ لاَ شَرِيکَ لَکَ عَافِ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنَةَ وَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ».

«خدایا! تو معبودى نیستى که ما به وجودت آورده باشیم پروردگارى نیستى که یادش از دلمان برود و شریک‌هایى ندارى که همراهت حکم کنند و پیش از تو معبودى وجود نداشته که او را بخوانیم و به او پناه ببریم و به درگاهش تضرع کنیم بلکه تو را مى‌خوانیم و کسى تو را در آفرینش ما یارى نداد تا در وجودت تردید کنیم. یکتایى و شریکى ندارى فلانى فرزند فلانى را سلامت بده و بر محمّد(صلی الله علیه وآله) و اهل بیتش درود: بفرست».

روایت دیگر:

«أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِي قَامَ بِهِ عَرْشُکَ عَلَى الْمَاءِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تَشْفِيَ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنَةَ مِنَ الصُّدَاعِ وَالشَّقِيقَةِ (فَضَرَبْنا عَلَى آذانِهِمْ فِي الْكَهْفِ سِنِينَ عَدَدآ) وَأَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِي بِهِ خَلَقْتُ آدَمَ وَأَتْمَمْتُ خَلْقَهُ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تَشْفِيَ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنَةَ».

«تو را سوگند مى‌دهم به نامت که عرشت به وسیله آن بر روى آب استوار یافته که بر محمّد (صلی الله علیه وآله) و آلش: درود بفرستى و سر درد فلانى فرزند فلانى را شفا بدهى. و چند سالى در آن غار خوابشان کردیم. تو را به نامى سوگند مى‌دهم که با آن آدم را آفریدى و خلقتش را کامل گردانیدى که بر محمّد (صلی الله علیه وآله) و آل محمّد (صلی الله علیه وآله) درود بفرستى و فلانى فرزند فلانى را شفا بدهى».

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *