خانه / دعا / بهترین ذکر برای نزدیک شدن به خدا,ذکر قرآنی برای تقرب به خدا

بهترین ذکر برای نزدیک شدن به خدا,ذکر قرآنی برای تقرب به خدا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com بهترین ذکر برای نزدیک شدن به خدا,ذکر قرآنی برای تقرب به خدا را قرار دادیم . ذکر سریع الاجابه و مجرب قرآنی برای تقرب و نزدیک شدن به خداوند . ذکرهای توصیه شده از اهل بیت (ع) برای نزدیک شدن به خدا . جهاد در راه خدا و اخلاص و اقامه نماز و دادن زکات از راه های تقرب به خدا می باشد …

نزدیک شدن به خدا نی نی سایت,نزدیک شدن به خدا یعنی چه,نزدیک شدن به خدا پناهیان,نزدیک شدن به خدا از نظر بهجت,نزدیک شدن به خدا عباس منش,نزدیک شدن به خدا یعنی چی,نزدیک شدن به خدا رائفی پور,نزدیک شدن به خدا در ماه رمضان

بهترین ذکر برای نزدیک شدن به خدا,ذکر قرآنی برای تقرب به خدا

ذکر مجرب نزدیک شدن به خدا,ذکر تضمینی تقرب به خدا,ذکر قوی نزدیک شدن به خدا,ذکر سریع الاجابه تقرب به خدا,اذکار مجرب نزدیک شدن به خدا

بهترین ذکر برای نزدیک شدن به خدا,ذکر قرآنی برای تقرب به خدا

راه تقرب به خداوند در قرآن و روایات

تقرب نزدیک شدن به پروردگار متعال است. در رویکرد فلسفی، برخی افراد تقرب را نزدیک شدن حقیقی به معنای قرب ذاتی به خداوند می دانند و در رویکرد کلامی، تقرب به معنای نزدیک شدن مجازی به خداوند و بهره مندی از بهشت و نعمات الهی دانسته اند.

به طور کلی دنیا زمینه ای برای تقرب به خداوند است که می توان با وسایل موجود در آن، به هدف خود رسید.

نزدیک شدن به خداوند در یک شب امری غیر ممکن است و نیازمند زمان و انجام برخی اعمال می باشد

راوى به امام هادى (ع) عرض کرد:

دعایى به من بیاموز که موجب تقرّبم به خدا شود، فرمود: این دعا را بسیار مى خوانم. از خدا خواسته ام هر کسى آن را بخواند، محروم از اجابت نشود:

یَا عُدَّتِی عِنْدَ الْعُدَدِ وَ یَا رَجَائِی وَ الْمُعْتَمَدُ وَ یَا کَهْفِی وَ السَّنَدُ وَ یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ وَ یَا قُلْ هُوَ اللهُ أَحَدٌ، أَسْأَلُکَ اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَهُ مِنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَداً صَلِّ عَلَى جَمَاعَتِهِمْ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا.

امام فرمود:

از خدا درخواست نمودم کسى که این دعا را بخواند را ناامید نکند.

منبع : بحارالانوار، ج ۹۲، ص ۱۵۶

امام علی (ع) می فرماید:

إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَوَسَّلَ بِهِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَی اللَّهِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَی:الْإِیمَانُ بِهِ وَ بِرَسُولِهِ، وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِهِ فَإِنَّهُ ذِرْوَةُ الْإِسْلَامِ، وَ کَلِمَةُ الْإِخْلَاصِ فَإِنَّهَا الْفِطْرَةُ، وَ إِقَامُ الصَّلَاةِ فَإِنَّهَا الْمِلَّةُ، وَ إِیتَاءُ الزَّکَاةِ فَإِنَّهَا فَرِیضَةٌ وَاجِبَةٌ، وَ صَوْمُ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ جُنَّةٌ مِنَ الْعِقَابِ، وَ حَجُّ الْبَیْتِ وَ اعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا یَنْفِیَانِ الْفَقْرَ وَ یَرْحَضَانِ الذَّنْبَ، وَ صِلَةُ الرَّحِمِ فَإِنَّهَا مَثْرَاةٌ فِی الْمَالِ وَ مَنْسَأَةٌ فِی الْأَجَلِ، وَ صَدَقَةُ السِّرِّ فَإِنَّهَا تُکَفِّرُ الْخَطِیئَةَ، وَ صَدَقَةُ الْعَلَانِیَةِ فَإِنَّهَا تَدْفَعُ مِیتَةَ السُّوءِ ؛ (نهج البلاغه در خطبه 110)

در این خطبه می توان به روشهای مختلفی برای تقرب به خداوند اشاره کرد:

بندگی و اجرای فرامین الهی

برترین چیزی که توسّل جویندگان به خدای سبحان، بدان توسّل می جویند، ایمان به او و به پیامبر اوست زیرا ریشه اصلی حرکتهای سازنده و مثبت، ایمان است.

جهاد در راه خدا

دومین وسیله جهاد است در راه خدا، زیرا جهاد رکن اعلای اسلام و وسیله تقرب به خداوند است. جهاد در راه خدا باعث بقاء اسلام و رشد و بالندگی آن و وسیله عزّت و سر بلندی جامعه اسلامی است و بدون جهاد، حیات مکتب اسلام تضمین نخواهد شد.

امام علی(ع) می فرماید:

«وَاللهِ مَا صَلَحت دُنْیَا وَ لاَدِینَ إِلاَّ بِهِ

به خدا سوگند! دنیا و دین بدون جهاد سامان نمی گیرد»

(نهج البلاغه، حکمت 252)

اخلاص

روش دیگری که در این خطبه برای تقرب به خداوند ذکر شده است، کلمه توحید می باشد که در فطرت و جبلت هر انسانی است.

عبودیت و الوهیت مخصوص ذات خداوند است و انسان باید تمام اعمال خود را تنها برای خداوند انجام داده و از شرک و نفاق بپرهیزد زیرا غیر خدا ارزش آن را ندارد که انسان آن را بپرستد.

اقامه نماز

یکی از وسایل تقرب به خدا برپای داشتن نماز است، که نشان حقیقت دین و ملت اسلام است زیرا نماز پایه اصلی دین و ستون خیمه آن است.

زکات

ادای زکات فریضه ای واجب است. مسأله زکات بعد از نماز، از مهمترین ارکان اسلام است.

پرداخت زکات

امام باقر(ع) می فرماید:

«هنگامی که پیامبر اکرم (ص) در مسجد بود، پنج نفر را صدا زد و فرمود برخیزید و از مسجد ما بیرون روید!

«لاَتُصَلُّوا فِیهِ وَ أَنْتُمْ لاَتُزَکُّونَ(سوره نساء، آیه 7)

شما که زکات نمی دهید، در مسجد ما نماز نخوانید»

(بهج ‏الصباغة فی ‏شرح ‏نهج ‏البلاغة،چاپ:اول‏، ج 13، ص 102)

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. خدایا کمکم کن از شر شیطال وشر آدمهای شیطان نما ب تو پناه میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *