خانه / دعا / توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای طلب حاجت و خواسته

توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای طلب حاجت و خواسته

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای طلب حاجت و خواسته را قرار دادیم . از روشهای سریع الاجابه برای برآورده شدن حاجت و خواسته ها توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) می باشد . نام مادر ایشان حمیده بود . در ادامه از سایت دعاگو طریقه توسل به مادر امام موسی کاظم برای طلب حاجت را قرار دادیم …

,توسل امام کاظم,توسل امام كاظم,توسل به امام کاظم ع,توسل به امام کاظم,توسل امام موسی کاظم,توسل به امام کاظم برای حاجت,توسل به امام کاظم علیه السلام,توسل به امام کاظم نی نی سایت,توسل به امام کاظم برای شفای مریض,توسل به امام هادي برای ازدواج,توسل به امام هادي,توسل به امام هادي براي ازدواج,نحوه توسل به امام هادي براي ازدواج,نماز توسل به امام هادي,توسل به امام موسی کاظم چگونه است,توسل به مادر امام موسی کاظم,توسل به حضرت امام موسی کاظم,توسل به امام موسی کاظم برای حاجت نی نی سایت

توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای طلب حاجت و خواسته

ذکر و دعای توسل به مادر امام کاظم,روش و طریقه توسل به مادر امامم کاظم,دستورالعمل توسل به مادر امام کاظم,نسخه قرآنی توسل به مادر امام کاظم,بهترین راه و روش توسل به امام موسی کاظم,توسل برای طلب حاجت,توسل برآورده شدن حاجت

توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای طلب حاجت و خواسته

توسل به امام موسی کاظم (ع) با گفتن ذکر

مردی خدمت امام هفتم شکایت کرد کار بر من بسته شده و به هر کاری که متوجه می‌شوم سودی نمی‌یابم و به هر حاجت می‌روم مأیوس می‌شوم. حضرت فرمود: بعد از نماز صبح ده مرتبه این جمله را بگو:

سُبْحانَ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ اَسْئَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ

آن مرد مداومت نمود با این دعا و به طور خوبی وضعش نیکو گردید.

توسل به امام موسی کاظم (ع) با خواندن نماز

به جهت برآمدن حاجت نماز حضرت باب الحوائج را بخواند و آن دو رکعت است. در هر رکعت بعد از حمد دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز صد مرتبه صلوات بفرستد و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه بگوید:

اَللهُمّ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ المَحبُوسَ فِی سِجْنَ هارونَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتی

توسل به مادر امام موسی کاظم (ع) برای حاجت :

نام مادر امام موسی کاظم (ع) حمیده می باشد. این بانوی گرامی از اهالی مغرب (حدود آفریقا و اندلس) بود.

مادر امام موسی بن جعفر (ع)، حمیده اندلسیه از اشراف اعاجم بود

حضرت صادق (ع) درباره اش می فرمود:

حمیده از هر ناپاکی، پاکیزه است. او مانند شمش طلاست. پیوسته ملائکه از او حراست می کردند تا اینکه به سبب کرامتی که از سوی حق تعالی برای من و حجت بعد از من است، به دستم رسید.

اسامی، کنیه، القاب مادر امام موسی کاظم (ع)

نام شریف این بانوی گرانقدر، حَمِیْدَة یا ُحمَیْدَة است. امام باقر (ع) در نخستین برخورد از ایشان پرسیدند: نامت چیست ؟ گفت: حمیده.لقب ایشان «مصفاة» به معنای پاک و خالص و پیراسته است.

این لقب را امام باقر (ع) زمانی که می خواستند ایشان را به امام صادق (ع) هدیه کنند، انتخاب کرده، فرمودند: «حمیدة مصفاة من الادناس»؛ حمیده از بدیها پاک شده است.

بنابراین اگر در سخن راویان و شرح حال نویسان می بینیم که از این بانوی گرامی تحت عنوان «حمیدة المصفاة» یاد شده، از همین جا ناشی شده است.

مثلاً می بینیم که علی بن میثم می گوید: «اشترت حمیدة المصفاة … جاریة مولدة؛» حمیده مصفاة جاریه (کنیز) مولدی خرید.

لقب دیگری که در برخی از گزارش ها برای این بانوی عالی مقام ذکر شده، «مهذبة» است. در روایت مسعودی آمده است: «حمیدة … مهذبة» حمیده، تهذیب شده است. یعنی از تمامی آلودگیهای روحی، خالص و پاک است و دارای اخلاق و اوصاف نیکو است.

و شاید واژه «مهذبة» مترادف جمله ای باشد که به دنبال آن در روایت مسعودی و برخی دیگر آمده است؛ «مصفاة من الارجاس»؛ یعنی پاک و پیراسته از زشتیها و آلودگیها است.

در همین گزارشها از ایشان به عنوان «سیدالاماء» و «سیدة الاماء» (یعنی سرور کنیزان) نیز یاد شده است. لقب دیگری که برای حضرت حمیده ذکر کرده اند «لؤلؤة» است.

کنیه شریف ایشان «ام محمد» است. بنابراین، کنیه و اسامی و لقبهای این بانوی فرهیخته عبارتند از:

حمیدة
مصفاة
مهذبة
سیدة الاماء
سید الاماء
لؤلؤة
ام محمد

دیار و خانواده حمیده مادر امام کاظم (ع)

حمیده دختر صاعد بربری از دیار اندلس بود که با لقب لولوه از او یاد می شد بانویی باورع و مورد اعتماد بود. نام پدر حضرت حمیده، صاعد و نام برادر ایشان صالح و اصل و نژاد ایشان از بربر یا اندلس یا روم یا عجم است.

توضیح اینکه بربر طبق گفته حموی نامی بوده، مشتمل بر قبیله های بسیاری در کوههای مغرب، و مغرب شامل شبه جزیره ای است که مسلمانان در قدیم به آن مغرب الاقصی می گفتند و به کشور مراکش و الجزایر و تونس تقسیم می شد.

مورخان در نسب این بانوی گرامی اختلاف فراوان دارند: برخی گفته اند اندلسی و کنیه اش لؤلؤة است و گفته شده که ایشان بربریه و دختر صالح بربری است و در برخی از منابع آمده است که حمیده مصفاة دختر صالح، و در برخی دیگر دختر صاعد بربری عنوان شده و نیز گفته شده که خواهر صالح است.

برخی معتقدند ایشان رومی، و بعضی گفته اند از جلیل القدرترین نژادهای عجم بوده و بسیاری از مورخان هم اصل و نسب ایشان را بازگو نکرده اند.

ازدواج بانو حمیده مادر امام کاظم (ع)

عکاشه از امام باقر (ع) سؤال کرد چرا برای امام صادق (ع) همسری اختیار نمی کنید؟ او که به سن ازدواج رسیده است.

امام باقر (ع) که در برابرش کیسه ای پول سربسته بود، فرمود: به زودی برده فروشی از اهل بربر می آید و در دارمیمون منزل می کند با این کیسه پول، همسری برایش انتخاب می کنم.

عکاشه می گوید مدتی گذشت تا آن که ما روزی خدمت امام باقر (ع) رسیدیم. فرمود: می خواهید شما را از آمدن برده فروشی که گفته بودم، آگاه سازم؟ بروید و با این کیسه پول از او کنیزی انتخاب کنید. ما نزد برده فروش آمدیم.

گفت: هر چه داشتم فروختم مگر دو دخترک بیمار که یکی از دیگری بهتر است. گفتیم: آنها را بیاورید تا ببینیم، وقتی آورد یکی را انتخاب کردیم و قیمتش را پرسیدیم. گفت: به هفتاد اشرفی. گفتیم: او را به همین کیسه پول می خریم هر چه بود، ما نمی دانیم در آن چقدر است.

مردی که موهای سر و رویش سفید بود جلوتر آمد و گفت: باز کنید و بشمارید، برده فروش گفت: باز کنید ولی اگر از 70 اشرفی دو جو هم کمتر باشد، نمی فروشم.

پیرمرد گفت: نزدیک بیایید، ما نزدیکش رفتیم و مهر کیسه را باز کردیم و اشرفی ها را شمردیم بی کم و زیاد، 70 اشرفی بود. به این ترتیب نزد امام باقر (ع) آمدیم.

وی می گوید: امام باقر (ع) که قبلا ما را از این واقعه مطلع کرده بود، خدا را ستایش کرد و به دختر فرمود: نامت چیست ؟ گفت: حمیده، فرمود: حمیده باشی در دنیا و محموده باشی در آخرت. آیا دوشیزه هستی ؟ گفت: آری.

برده فروش گاه نزد من می آمد، ولی خدا مردی را که سر و ریش سفیدی داشت، بر او مسلط می کرده. او چنان سیلی بر برده فروش می زد که از نزد من برمی خاست; چند بارنزد من نشست و پیرمرد هم چند بار به او سیلی زد.

امام رو به فرزندش کرد و فرمود: ای جعفر این دختر را نزد خود ببر و به این طریق بهترین شخص روی زمین یعنی موسی بن جعفر (ع) از او متولد شد.

ماجرای ولادت امام کاظم (ع)

کانون زندگی حمیده خاتون را عشق و محبت الهی و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت تشکیل می داد. روابط آن بانو با همسر گرامیش حضرت صادق (ع) بسیار گرم و صمیمانه بود.

حمیده خاتون از اینکه دارای بهترین همسر است، و از اینکه در خدمت خاندان وحی و رییس مذهب تشیع قرار دارد، افتخار می کرد و به خود می بالید. امام صادق (ع) نیز به همسرش بسیار علاقه مند بود.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *