خانه / دعا / نوشتن سوره یس برای رفع درد و بیماری و جلب رحمت و برکت الهی

نوشتن سوره یس برای رفع درد و بیماری و جلب رحمت و برکت الهی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نوشتن سوره یس برای رفع درد و بیماری و جلب رحمت و برکت الهی را قرار دادیم . از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است برای جلب برکت و رحمت های الهی و برطرف شدن درد و بیماری ها سوره مبارکه یس نوشته شده و خورده شود . هزار دوا در سوره مبارکه یس وجود دارد . سایت دعاگو …

,خواص سوره یس,خواص سوره یس برای محبت,خواص سوره یس برای ازدواج,خواص سوره یس در بارداری,خواص سوره یس برای سحر,خواص سوره یس چیست,خواص سوره یستشیر,خواص سوره یس برای رزق و روزی,خواص سوره یس برای شفای مریض,خواص سوره یس مغربی,خواص سوره یس برای محبت نی نی سایت,خواص سوره یاسین برای محبت,خواص سوره یاسین برای ازدواج,خواص سوره یاسین برای ازدواج نی نی سایت,خواص سوره یاسین در بارداری,خواص خواندن سوره یس در بارداری,خواص سوره یاسین در بارداری نی نی سایت,خواص سوره یاسین چیست,خواص سوره یاسین مغربی چیست,خواص سوره یستشیر برای ازدواج,خواص سوره يستشير,خواص سوره ی یستشیر,خواص سوره یاسین برای رزق و روزی,خواص سوره یاسین برای شفای بیمار,خواص سوره یاسین برای شفای مریض,خواص سوره حمد مغربي,خواص سوره حمد مغربی,خواص سوره ياسين مغربي,خواص دعای حمد مغربی,خواص خواندن سوره یاسین مغربی,خواص سوره ی حمد مغربی

نوشتن سوره یس برای رفع درد و بیماری و جلب رحمت و برکت الهی

سوره یس برای برطرف شدن درد,سوره یس برای جلب رحمت الهی,سوره یس برای شفای درد و بیماری,خواص و فضیلت نوشتن سوره یس,آثار و برکات نوشتن سوره یس,خواص نوشتن سوره یس برای جلب رحمت خدا,نوشتن سوره یس از پیامبر اکرم (ص)

نوشتن سوره یس برای رفع درد و بیماری و جلب رحمت و برکت الهی

از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل شده:

«هر کس سوره یس را نوشته و پس از شستن از آب آن بنوشد در درونش هزار گونه دوا و نیز هزار گونه نور و یقین و برکت و رحمت را وارد کرده است و هر گونه دردی را از او دور می کند.»

آیا برای نوشتن این سوره، شرایط زمانی و مکانی خاصی لازم هست یا خیر؟

روایتی که اشاره فرموده اید، این است:

«وَ عَنْ أَبِي بَكْرٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)‏ … مَنْ كَتَبَهَا ثُمَ‏ شَرِبَهَا أَدْخَلَتْ‏ جَوْفَهُ‏ أَلْفَ دَوَاءٍ وَ أَلْفَ نُورٍ وَ أَلْفَ يَقِينٍ وَ أَلْفَ بَرَكَةٍ وَ أَلْفَ رَحْمَةٍ وَ نَزَعَتْ عَنْهُ كُلَّ غِلٍّ وَ دَاء»

ابوبكر از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روايت كرده :

كسى كه بنويسد (سوره یس را) آن گاه بياشامد، هزار دواء و هزار نور و هزار يقين و هزار بركت و هزار رحمت بر او وارد شود و هر درد و بيمارى از او برطرف گردد.

اما در باره نوشتن سوره یس، نکاتی عرض می شود:

1. سند این روایت ضعف دارد زیرا سلسله راویان تا معصوم، ذکر نشده است.

البته مضمون و محتوا مشکلی ندارد و با توجه به روایات مختلف و متعدد در زمینه آثار و فضائل سوره «یس»، عمل بر طبق این روایت، به امید ثواب و وصول به آن اثار، اشکالی ندارد و انشاءالله از آثارش نیز بهره مند می شوید.

2. درباره نوشتن سوره «یس»، در این روایت و یا حتی در سایر روایات، آداب خاصی بیان نشده و الزامی در این خصوص از طرف معصوم نیامده است؛ لذا هر طور بخواهید و با امکاناتی که دارید می توانید آن را بنویسید.

3. البته یک سری مسائلی است که عمومی است، یعنی بطور کلی برای دعا نویسی، نوشتن حرز و…، رعایت آن ها می تواند اثرگذار باشد، که حتما مستحضر هستید، مثل طهارت داشتن (غسل و وضو)، رو به قبله بودن، استفاده از کاغذ و قلمی که هم پاک باشند و هم با مال حلال خریداری یا تهیه شده باشند، و… . برخی از اساتید هم می گویند حتی قلم و دوات و کاغذ آن باید از تولیدات مسلمانان باشد تا اثرگذار شود.

4. می توان، هم برای خوشبو و خوش رنگ بودن و یا برای این که ادب و احترام بیشتری رعایت شود، در جوهر و دوات آن از گلاب و زعفران استفاده کرد. در روایت ذیل به استفاده از زعفران اشاره شده است:

«وَ رُوِيَ‏ أَنَّهُ مَنْ كَانَ‏ مَغْلُوباً عَلَى‏ عَقْلِهِ‏ قُرِئَتْ عَلَيْهِ يس أَوْ كَتَبَهُ وَ سَقَاهُ فَإِنَّهُ يَبْرَأُ فَإِنْ كَتَبْتَهُ بِمَاءِ الزَّعْفَرَانِ فِي إِنَاءٍ مِنْ زُجَاجٍ فَهُوَ خَيْرٌ فَإِنَّهُ يَبْرَأ»

روايت شده كسی که كمبود عقلى داشته باشد، بر او سوره «يس» خوانده شود يا بنويسند و به او بخورانند كه علاج گردد، و اگر آن را با آب زعفران در ظرفى شيشه‏ اى بنويسيد بهتر است.

5. برای زمان آن هم می توان در اوقاتی که دعا بیشتر در مظان استجابت است، این کار را انجام داد، مثل اوقات اذان، بعد از نماز، بین الطلوعین و … .

6. در بین روزهای هفته هم به عنوان مثال، روز جمعه فضیلت بیشتری دارد.

بنابراین؛

از نظر شرعی یا از طرف معصوم، آداب خاصی برای این کار، واجب و الزام نشده است؛ البته رعایت یکسری آداب می تواند اثرگذاری دعا را بیشتر کند، مثل با وضو بودن، رو به قبله بودن، بین الطلوعین و بعد از نماز، روز جمعه، و…

,سوره رفع درد,سوره رفع درد و بلا,سوره درمان درد,سوره برای رفع درد,سوره برای رفع درد دندان,سوره برای رفع دل درد,سوره برای رفع سر درد,سوره درمان دردها,سوره رفع دندان درد,سوره برای رفع درد دست,سوره برای درمان درد,سوره ای برای درمان درد,سوره برای درمان دل درد,سوره برای درمان دندان درد,سوره درمان کمر درد,سوره درمان چشم درد,سوره برای درمان درد پا,سوره برای درمان گوش درد,سوره برای رفع درد کلیه,سوره برای تسکین درد دندان,سوره قرآن برای رفع دندان درد,سوره برای رفع دل درد نوزاد,سوره ای برای رفع دل درد,سوره قرآن برای رفع سر درد,سوره ای برای رفع سر درد,سوره برای رفع دندان درد,سوره ای برای رفع دندان درد,سوره رفع بیماری,سوره درمان بیماری,سوره برای رفع بیماری,سوره جهت رفع بیماری,سوره قرآن برای رفع بیماری,سوره ای برای رفع بیماری,سوره قران جهت رفع بیماری,بهترین سوره برای رفع بیماری,سوره های قرآن برای رفع بیماری,سوره ی رفع بیماری,سوره برای درمان بیماری,سوره ای برای درمان بیماری,سوره قران برای درمان بیماری,سوره حشر برای درمان بیماری,سوره حمد برای درمان بیماری,کدام سوره برای درمان بیماری خوب است,بهترین سوره برای درمان بیماری,سوره برای درمان بیماری های روحی,سوره هایی برای درمان بیماری,سوره برای دفع بلا و بیماری,سوره ای جهت رفع بیماری,کدام سوره قران برای رفع بیماری,کدام سوره قرآن برای رفع بیماری است,سوره های قرآن برای درمان بیماری ها,سوره های قران برای درمان بیماری,سوره ای برای رفع بیماریها,برای رفع بیماری چه سوره ای بخوانیم,سوره ای برای درمان بیماریها,چه سوره ای برای رفع بیماری خوب است,سوره ای که برای رفع بیمار خوانده می شود,بهترین سوره قران برای رفع بیماری

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *