خانه / دعا / نسخه های قرآنی شفابخش برای درمان و شفای مریضی ها و بیماری ها

نسخه های قرآنی شفابخش برای درمان و شفای مریضی ها و بیماری ها

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نسخه های قرآنی شفابخش برای درمان و شفای مریضی ها و بیماری ها را قرار دادیم . قرآن شفای تمام بیماری ها و امراض روحی و روانی و جسمی می باشد . هر کدام از آیات و سوره های قرآنی شفابخش هستند و برای شفای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . سایت دعاگو …

,دعای شفابخش,دعای شفابخش برای مریض,دعای شفابخش بیمار,دعای شفابخش مریض,دعاهای شفابخش,دعای شفابخش بیماران,کتاب دعاهای شفابخش,دانلود دعاهای شفابخش,دانلود کتاب دعاهای شفابخش

نسخه های قرآنی شفابخش برای درمان و شفای مریضی ها و بیماری ها

نسخه های شفابخش قرآنی,نسخه های قوی و مجرب شفابخش,نسخه سریع الاجابه شفابخش قرآنی,نسخه تضمینی شفابخش فوری و سریع,نسخه شفای مریضی و بیماری,بهترین نسخه های قرآنی برای شفابخش بیماری ها

نسخه های قرآنی شفابخش برای درمان و شفای مریضی ها و بیماری ها

قرآن نسخه شفابخش همه بیماریهای روحی و اجتماعی است که می توان از آن برای هر بیماری بهره برد

آیاتی از قرآن به عنوان کتاب شفا یاد شده است:

وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ

و ما آنچه را برای مؤمنان مایه شفا و رحمت است نازل می کنیم.

قرآن که مدعی شفابخشی است صبر نمی کند تا هرکه بیمار شد مداوایش کند، بلکه در مقام پیشگیری مرض کوشا است و سعی می کند که انسانها به امراض فکری و قلبی دچار نگردند. قرآن در مرحله اول به انسان نسبت به بیماریها هشدار می دهد، اگر کسی به این هشدارها عمل نکرد، در مرحله بعد راهکارهایی برای درمان به او نشان می دهد تا او را از مرض برهاند.

شفای قرآن با شفای داروهای مادی تفاوتهای زیادی دارد. داروی قرآن ضرری را به دنبال ندارد؛ کهنه نمی شود و تاریخ مصرف ندارد؛ شفایافته قرآن عامل شفای دیگران می شود؛ در نسخه های شفابخش قرآن اشتباهی نیست و همیشه در اختیار همه است؛ نسخه اش ابدی است و مشابه ندارد.

یا أَیهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْکمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ

ای مردم! قرآن موعظه ای آسمانی از طرف پروردگار شما و شفابخش دردهای درونیتان است.

امام صادق علیه السلام در توضیح آیه فوق می فرماید:

من امراض الخواطر و مشتبهات الامور[4]

قرآن شفای بیماریهای فکری و امور شبهه ناک است.

علی علیه السلام درباره قرآن می فرماید:

واستشفوا بنوره فانه شفاء الصدور

از نور قرآن شفا بجویید که شفابخش سینه هاست.

و در سخن دیگر می فرماید:

واستشفوه من ادوائکم و استعینوا علی لأوائکم فان فیه شفاء من اکبر الداء و هو الکفر و النفاق و الغی و الضّلال

از قرآن برای بیماریهای خود شفا بطلبید و به آن برای حل مشکلاتتان استعانت جویید چه این که در قرآن شفاء بزرگترین دردها است که آن بیماری، کفر، نفاق، گمراهی و ضلالت است.

قرآن نجات بخش، یاری بخش و آرام بخش است اما این نسخه مانند نسخه های دیگر وقتی مؤثر است که به آن عمل شود والا اگر بارها آن را بخوانیم و روی سر بگذاریم ولی به آن عمل نکنیم نتیجه ای نخواهیم گرفت

بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در تفسیر آیه «یتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ می فرماید:

یتَّبعُونَه حَقّ اتّباعه[9]

آن گونه که سزاوار است، از قرآن پیروی می کنند.

مثال 1. درمان بخل:

قرآن برای مقابله با بیماری بخل چند راهکار ارائه داده است:

الف) بینشی به انسانها می دهد مبنی بر این که مالک اصلی و حقیقی خداوند است تا در سایه عدم وابستگی به مال، به راحتی بتواند انفاق کند. مانند:

وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ ینْفِقُونَ

و از آنچه که روزی کردیم ایشان را، انفاق می کنند.

ب) چیزی از اموال و دارائی ها برای انسان نمی ماند. مانند:

ما عِنْدَکمْ ینْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ…

آنچه نزد شماست نابود می شود و آنچه نزد خداست باقی می ماند.

طبیعت زندگی این جهان مادی فنا و نابودی است. محکم ترین بناها، بادوام ترین حکومت ها و قوی ترین انسانها سرانجام کهنه و فرسوده و سپس نابود می شوند. اما اگر بتوان این موجودات را به نحوی با خداوند پیوند داد و برای او و در راه او به کار انداخت رنگ جاودانه به خود می گیرد چرا که ذات پاکش ابدی است و هر چیزی اگر نسبتی با او داشته باشد ابدی می شود. اعمال صالح ابدی هستند. شهیدان حیات جاوید دارند، پیامبران و امامان و دانشمندان راستین و مجاهدان راه خدا تاریخشان همراه با ابدیت است چرا که همه رنگ الهی دارند. به همین دلیل آیه فوق به ما هشدار می دهد که بیایید سرمایه های خود را از فناپذیری نجات بخشید.

ج) ذکر نمونه ها مانند داستان قارون در سوره قصص، آیه 79، سوره قلم، در داستان اصحاب الجنة و سوره کهف، در داستان اصحاب الجنتین که در این داستانها قرآن فناپذیری اموال غیرخدایی را بیان می کند.

د) تشویق به بخشیدن مال مانند:

مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها..

مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیرٌ مِنْها…

مَثَلُ الَّذِینَ ینْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ…

ه) روش تهدید مانند:

وَ لا یحْسَبَنَّ الَّذِینَ یبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیراً لَهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ سَیطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ یوْمَ الْقِیامَةِ

آنها که بخل می ورزند و آنچه را خدا از فضل خود به آنها داده انفاق نمی کنند، گمان نکنند برای آنها خیر است، بلکه برای آنها شر است. به زودی در روز قیامت آنچه را درباره آنها بخل ورزیده اند، همانند طوقی به گردن آنها می افکنند.

وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنی * وَ کذَّبَ بِالْحُسْنی * فَسَنُیسِّرُهُ لِلْعُسْری

اما کسی که بخل ورزد و از این طریق بی نیازی طلبد و پاداش الهی را تکذیب کند، ما به زودی او را در مسیر دشواری قرار می دهیم.

مثال 2. رفع نگرانی:

از بیماریهای انسانها، نگرانی و اضطراب است. و بدنبال این هستند که به نوعی نگرانی های خود را درمان نمایند. ولی قرآن درمان نگرانی ها را به یاد خدا بودن می داند. مانند:

أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ[17]

همانا با یاد خدا قلب ها آرام می گیرد.

تمام گرفتاری ها، بیم و امیدهای بشر در دو چیز نهفته است: الف) از دست دادن چیزی یا کسی؛ ب) به دست نیاوردن چیزی. چه بسیارند افرادی که با این دو نگرش شب و روز در ترس و دلهره به سر می برند و عمر خود را به بیهودگی و افسردگی می گذرانند. قرآن بشارت می دهد نگران نباشید؛ ترس نداشته باشید؛ به او توکل کنید؛ چرا که همه هستی در دست اوست و او می داند و می تواند آرزوی ما را برآورد. آیات بسیاری از قرآن که رحمت بی پایان خداوند را اشاره می نماید شیوه دیگری است برای ایجاد امید و آرامش.

مثال 3. درمان ریا:

راه مبارزه با ریاکاری مانند همه صفات ناپسند دو چیز است:

نخست توجه به علل و ریشه های آن سپس مطالعه در پیامدهای آن.

ریشه ریا همان شرک افعالی و عدم توجه به حقیقت توحید است. اگر پایه های توحید افعالی در درون جان انسان محکم شود و به یقین بداند کسی که با خداست، همه چیز دارد و کسی که از خدا دور است، فاقد همه چیز است  و اگر به این حقیقت قرآنی توجه کند که تمام عزّت نزد خدا و به دست اوست  و دلهای مردم نیز در اراده و اختیار اوست دلیل ندارد که برای جلب توجه مردم و کسب آبرو یا جلب اعتماد آنها، خود را آلوده به اعمال نفاق آلود کند

در زبده الدعوات روایت کرده است :

رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد. امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد. جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد تعلیم کنم تو را دعایی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد، پس خواند:

” اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم “

” لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح. “

پس حضرت این دعا را خواند و دست خود را بر پیشانی امام حسن(ع) گذاشت و شفا یافت.

همچنین در جواهر القرآن آمده است :

که بیمار باشد و این دعا را در آن بیماری چهل مرتبه بخواند، به امید خدا شفا پیدا کند.

” لا اله الا انت سبحانک انی کنت من ظالمین “

اگر در آن مریضی بمبرد ثواب شهدا را دریابد و اگر صحت یابد گناهان وی آمرزیده گردد.

سوره مبارکه حشر

هرگاه این سوره قرآن کریم را با خلوص بر بیمار بخوانند انشاءالله شفابخش است. در روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هنگام قرائت سه ایه آخر سوره حشر دست را بر سر بگذارید و آیات را قرائت نمایید که این دستور جبرییل است از جانب خداوند . و این عمل شفای همه بیماری‌هاست به جز مرگ.

آیت الله هادوی تهرانی با اشاره به دعاهایی که می‌توان آن‌ها را برای شفای بیماران خواند، چنین گفته است:

در نهم آبان سال 1365 هجری شمسی، مصادف با 26 صفر المظفر 1407 هجری قمری، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حضرت آیت الله العظمی بهجت (رضوان الله علیه) برای شفای دخترم این دعا را به بنده آموختند:

«اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک»

را سه بار تکرار می کنید

و سپس می گویید:

«بالامام الکاظم (علیه السلام) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ»

این دعا موجب شفای دخترم شد.

هفت آیه شفابخش قرآن جهت شفای بیماری‌ها

قرائت این هفت آیه برای شفای بیمار توصیه شده است و آن آیات به شرح زیر است.

آیه 57 سوره یونس

يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ

اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏‌هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است.

آیه 14 سوره توبه

قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ

با آنان بجنگيد خدا آنان را به دست‏ شما عذاب و رسوايشان مى‏‌كند و شما را بر ايشان پيروزى مى‏‌بخشد و دلهاى گروه مؤمنان را خنك مى‏‌گرداند.

آیه 69 سوره نحل

ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

سپس از همه ميوه‏‌ها بخور و راه‌هاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگ‌هاى گوناگون است بيرون مى‏‌آيد در آن براى مردم درمانى است راستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مى‏‌كنند نشانه [قدرت الهى] است.

آیه 80 سوره شعرا

وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ

و چون بيمار شوم او مرا درمان مى‏‌بخشد.

آیه 44 سوره فصلت

وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ

و اگر [اين كتاب را] قرآنى غير عربى گردانيده بوديم قطعا مى‏‌گفتند چرا آيه‏‌هاى آن روشن بيان نشده كتابى غير عربى و [مخاطب آن] عرب زبان بگواين [كتاب] براى كسانى كه ايمان آورده‏‌اند رهنمود و درمانى است و كسانى كه ايمان نمى‌‏آورند در گوشهايشان سنگينى است و قرآن برايشان نامفهوم است و [گويى] آنان را از جايى دور ندا مى‏‌دهند.

آیه 82 سوره اسراء

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا

و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‏‌كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‏‌افزايد.

,دعای شفای بیماری سخت,دعای شفای بیماری سخت صوتی,دعای شفای بیماری سخت نی نی سایت,دعای شفای بیماری سخت اهل سنت,دعای شفای بیمار سخت,دعای شفا بیماری سخت,دعای شفای مریض سخت,متن دعای شفای بیماری سخت,دعا جهت شفای بیماری سخت,دعا برای شفای بیمار سخت,دعای شفای بیماری,دعای شفای بیماری کرونا,دعای شفای بیماری اهل سنت,دعای شفای بیماری مادر,دعای شفای بیماری ریه,دعای شفای بیماری کودک,دعای شفای بیماری قلبی,دعای شفای بیماری پوستی,دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت صوتی,دعای شفای بیماران کرونایی,دعای شفای بیماران کرونایی صوتی,دعای شفای بیمار کرونایی,دعای شفا بیماران کرونایی,دعای شفای مریض کرونایی,دانلود دعای شفای بیماران کرونا صوتی,دعا برای شفای بیماری کرونا,دعای برای شفای بیمار کرونایی,دانلود دعای شفای بیماران کرونایی,دعای شفا مریض اهل سنت,دعا شفا مریض اهل سنت,دعای شفای بیماری لاعلاج اهل سنت,دعای برای شفای مریض اهل سنت,دعای پیامبر برای شفای مریض اهل سنت,دعای شفای بیماران اهل سنت,دعا شفای مریض اهل سنت,کلیپ دعای شفای مریض اهل سنت,دعای شفای مریض مادر,دعا برای شفای بیماری مادر,دعا برای شفای بیمار مادر,دعاي شفاي عاجل براي بيماري مادر,دعا برای شفای مریض مادر,دعای شفای مادر بیمار,پروفایل دعای شفای مریض مادر,دعا برای شفای مریض مادرم,دعا برای شفای بیماری ریه,دعا برای شفای بیمار ریوی,دعای شفای بیمار کودک,دعای شفای مریض کودک,دعا برای شفای بیمار کودک,دعا برای شفای مریض کودک,دعا برای شفای بیماری نوزاد,دعای شفای بیمار قلبی,دعای شفای بیماران قلبی,دعا برای شفا بیمار قلبی,دعا برای شفای بیماری قلب,دعا برای شفا مریض قلبی,دعا برای شفای بیماری پوستی,دعا برای شفای بیمار پوستی,دعای برای شفای بیماری پوستی,دعا جهت شفای بیماری پوستی

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *