خانه / دعا / حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,خواص حرز حضرت زهرا برای چشم نظر

حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,خواص حرز حضرت زهرا برای چشم نظر

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,خواص حرز حضرت زهرا برای چشم نظر را قرار دادیم . نوشتن و به همراه داشتن حرز حضرت فاطمه زهرا خواص و فضیلت بسیار زیادی دارد . از جمله خواص حرز حضرت زهرا برای دفع چشم زخم و چشم نظر فوق العاده موثر و مجرب است . سایت دعاگو …

,حرز چشم زخم امام جواد,حرز امام جواد برا چشم زخم,حرز امام جواد برای چشم زخم,حرز امام جواد برای رفع چشم زخم,حرز چشم زخم قوی,دعای رفع چشم زخم قوی,دعای رفع چشم زخم قوی صوتی,دعای رفع چشم زخم قوی نی نی سایت,حرز چشم زخم در مفاتیح,دعای رفع چشم زخم در مفاتیح الجنان,دعای رفع چشم زخم در مفاتیح,دعای حرز چشم زخم,دعا برای حرز چشم زخم,دعای حرز جواد برای چشم زخم,دعای حرز امام جواد چشم زخم,حرز جهت چشم زخم,بهترین حرز برای چشم زخم,حرز امام جواد جهت چشم زخم,دعای حرز برای چشم زخم,حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,حرز امام جواد ع برای چشم زخم,حرز چشم زخم تبریزیان

حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,خواص حرز حضرت زهرا برای چشم نظر

حرز دفع چشم زخم,حرز دفع چشم نظر,حرز قوی برای رفع چشم زخم,خواص و فضیلت حرز حضرت زهرا,حرز رهایی و خلاصی از چشم زخم,نوشتن حرز حفظ از چشم زخم

حرز حضرت زهرا برای چشم زخم,خواص حرز حضرت زهرا برای چشم نظر

حرز حضرت فاطمه زهرا (س):

بِسْمِ اللَّه الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا حَىُّ یا قَیُّومُ بِرَحْمَتِکَ اَسْتَغیثُ فَاَغِثْنى وَلا تَکِلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَهَ عَیْنِ اَبَداً وَ اَصْلِحْ لى شَاْنى کُلَّهُ

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانیاش همیشگى است، اى زنده، اى پاینده، به رحمتت فریادرسى می‌طلبم، پس به فریادم برس، و مرا هرگز چشم برهم نهادنى به خود وامگذار، و همه کارهایم را اصلاح فرما.

فضیلت‌های حرز حضرت فاطمه (س):

حرز حضرت فاطمه (س) فضیلت‌های بسیاری دارد که از فضیلت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• برای برطرف شدن بلایا

• اصلاح شدن روابط زناشویی

• برای حل مشکلات

• سبب باطل شدن دائمی قویترین سحر‌ها و جادو‌ها و چشم زخم‌ها

• دوری از غضب و خشم خداوند

• برای گشایش بخت

• آسان شدن ازدواج

• گشایش در کار‌های زندگی

• برطرف کردن کامل نحسی طالع

• سبب افزایش رزق و روزی می‌شود

• حفاظت در برابر بیماری‌ها

• حصار قوی در مقابل بوجود آمدن هرگونه جن زدگی و سحر و چشم زخم

• حفاظت در برابر بلایای طبیعی و فتنه‌ی دشمنان

حرز حضرت فاطمه (س) و فضیلت های آن

همان طور که می دانیم حرزها بهترین دعا برای رهایی از سختی ها، بلاها و گرفتاری ها و نقص هایی که ممکن است هر انسانی داشته باشد را می پوشاند، شما می توانید حرز مجرب حضرت فاطمه زهرا (س) را برای دفع بلاها و رفع سختی ها را در این مطلب مطالعه کنید. سعی کنید این دعا را در هر شرایطی بخوانید و از خداوند بخواهید که شما را در مسیرهای سخت و دشوار یاری کند.

یکی از معروف ترین حرز‌ها و دعا‌های توسل به ائمه ی اطهار، حرز حضرت فاطمه سلام الله علیها است که در کتاب های دعا از جمله مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی ذکر شده است.

به طور کلی حرز قسمتی از دعا است که با توسل به یک معصوم برای حفاظت از مؤمنان، در کتاب دعا توصیه شده است.

البته بعضی از حرز‌ها علاوه بر حفاظت در برابر آفات، مزیت های دیگری هم دارند.

حرز حضرت زهرا ( یاحی یا قیوم)

حرز اولی که برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان شده، حرز “یاحی یا قیوم” نامیده می شود. علت این نامگذاری آن است که در ابتدای این حرز جمله “یاحی یا قیوم” آمده است.

متن حرز زهرا:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ اسْتَغْنَيْتُ فَأَغِثْنِي وَ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً وَ أَصْلِحْ لِي شَأْنِي كُلَّهُ

ترجمه:

ابتدا مى‏كنم به نام خداى بخشنده مهربان اى زنده اى قايم به امور به رحمت تو طلب فريادرس مى‏نمايم پس بفريادم برس و باز مگذار مرا به سوى خودم يك چشم برهم زدن هرگز و نيكو گردان از براى من همه امر و كار مرا.

خواص و آثار:

برای این حرز خواص و آثاری طبق متن روایت وجود دارد که عبارتند از:

1- بی نیازی از غیرخدا
2- واگذار نشدن به خویش از سوی خدا
3- اصلاح کلیه امور فرد

آداب حرز:

برای این حرز آداب ویژه ای وجود دارد که لازم است فرد استفاده کننده آنها را رعایت نماید .

این آداب عبارتند از :

1- نوشتن حرز بصورت صحیح و بدون غلط
2- وضو داشتن و رو به قبله بودن در موقع نگارش حرز
3- رعایت احترام قلبی و داشتن اعتقاد نسبت به تاثیرات آن
5- رعایت تقوای الهی در جهت همسو شدن با صاحب حرز و تاثیر بیشتر
6- وضو داشتن در موقع همراهی مطلوب است
7- همراه داشتن در دستشویی اشکالی ندارد (بشرط عدم قصد بی احترامی)

حرز حضرت زهرا بسم الله النور (دعای نور)

دومین حرزی که برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان شده، حرز “بسم الله النور” که معروف به دعای نور می باشد. علت این نامگذاری آن است که در ابتدای این حرز جمله “بسم الله النور” آمده است. خاصیت این حرز در دفع تب از شخص می باشد.
داستان حرز بسم الله النور (دعای نور)

از عبد اللَّه بن سلمان فارسى، از پدر خود سلمان نقل است كه فرمود:

ده روز بعد از رحلت رسول خدا از خانه خود بيرون آمدم. پس به خدمت حضرت علىّ بن ابى طالب (عليه السّلام) پسر عموی رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) رسيدم. فرمودند كه: اى سلمان از ما دورى نموده‏اى و به نزد ما نمى‏آيى؟ سلمان گفت: اى حبيب من يا ابا الحسن، از مثل شما شخصى چگونه دورى مى‏توان نمود؟ بلكه حزن و اندوه من از براى رحلت رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) مرا مانع بود و نگذارده كه در اين چند روز به خدمت رسم. پس امير المؤمنين عليه السّلام فرمودند كه: اى سلمان برو به منزل فاطمه (عليها السّلام)كه بسيار مشتاق ديدن تو است و اراده دارد كه تحفه‏اى به تو دهد از تحفه‏اى كه از بهشت از براى او آمده. پس من گفتم يا على: از براى فاطمه بعد از رحلت رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) از بهشت تحفه نيز مى‏ آيد؟

حضرت فرمودند: بلى ديروز تحفه ‏اى آمده. پس سلمان گفت: به سرعت بسيار شتافتم و به دولتخانه فاطمه دختر رسول خدا رسيدم، آن حضرت را ديدم نشسته و پارچه عبائى بر خود پيچيده كه اگر سر خود را مى‏پوشانيد پايهاى مباركش باز بود و اگر پايهاى مباركش را مى‏پوشانيد فرق مباركش ظاهر بود. پس چون نظر مباركش بر من افتاد سر و روى خود را پوشانيده فرمودند كه: اى سلمان بعد از فوت پدرم رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) از ما دورى اختيار نموده ‏اى؟ در جواب گفتم: حاشا كه من از شما دورى جويم اى حبيبه من! حضرت فاطمه عليها السّلام فرمودند: خوش بنشين و متوجّه باش سخنى را كه به تو میگويم. بعد از آن فرمودند: ديروز در همين موضع نشسته و در خانه را بسته بودم و با خود در فكر بودم كه بعد از رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) وحى الهى از ما قطع گشته و فرشتگان از منزل ما منصرف شدند و در اين خيال بودم كه ديدم در خانه گشوده شد بدون آن كه شخصى او را بگشايد و سه نفر دختر داخل خانه شدند كه در حسن و جمال و نازكى بدن و تازگى صورت و خوش بوئى ايشان هيچ بيننده ‏اى مثل ايشان را نديده، چون ايشان را ديدم متوجّه گرديده مهربانى نمودم و گفتم قسم می‏دهم شما را به پدرم كه بگوئيد از اهل مدينه‏ ايد يا از اهل مكّه؟ گفتند: اى دختر محمّد رسول خدا (صلّى الله عليه و آله)، ما نه از اهل مدينه و نه از اهل مكه و نه از اهل روى زمينيم بلكه كنيزانيم از اهل حور عين از دار السّلام بهشت و پروردگار عالميان ما را به سوى تو اى دختر محمّد رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) فرستاده است و ما بسيار مشتاق ديدار تو بوديم. پس پرسيدم از يكى از ايشان كه به گمانم بزرگتر بود، نام تو چيست؟ گفت: مقدوده گفتم از چه جهت نام تو را مقدوده گذاردند؟ گفت: از براى آن كه من از جهت مقداد بن اسود كندى مصاحب رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) مخلوق شده‏ ام. پس از ديگرى پرسيدم كه نام تو چيست؟ گفت: ذرّه. گفتم چرا نام تو را ذرّه گذاشته ‏اند و حال آن كه تو در نظر من بزرگى؟ گفت: از براى آن كه من جهت ابو ذر غفارى مصاحب رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) مخلوق گرديده ‏ام. پس از نفرسوم پرسيدم كه نام تو چيست؟ گفت: سلمى. گفتم: چرا تو را سلمى نام گذاردند؟

گفت: من از جهت سلمان فارسى خادم پدر تو رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) خلق شده‏ ام. بعد از آن حضرت فاطمه (عليها السّلام)‏ فرمودند كه: بيرون آوردند از براى من قدرى از رطب مانند خشكنانج (چیزی شبیه نان خشک) بزرگ، كه سفيدتر بود از برف و خوش بوتر بود از مشك أذفر. پس حضرت فاطمه (عليها السّلام) از آن رطب يك دانه به من دادند و فرمودند كه: امشب با اين افطار نماى و فردا استخوان اين رطب را بياورد. پس آن رطب را گرفته از خانه آن حضرت بيرون آمدم و به هر شخص از اصحاب آن حضرت كه گذشتم، گفتند: اى سلمان مشك با خود دارى؟ میگفتم: بلى. پس در وقت افطار به آن رطب افطار نمودم و استخوانى در آن نيافتم پس روز ديگر به خدمت حضرت رسيده، عرض نمودم كه: ديشب به آن رطب افطار نمودم و آن رطب استخوان نداشت؟ فرمودند: او را چگونه استخوان باشد و حال آن كه آن رطب از درختى است كه خداى تعالى آن را در دار السّلامِ بهشت، غرس نموده به سبب دعائى كه مرا پدر بزرگوارم تعليم نموده و من هر صبح و شام مداومت به آن كلمات می‏ نمايم.
سلمان گفت كه: اى سيّده من به من اين كلمات را تعليم نماى. حضرت فاطمه (عليها السلام) فرمودند كه: اگر مداومت نمائى به اين كلمات خداى تعالى ترا از علّت تب نگاه می‏دارد مادام كه در دار دنيا باشى. پس اين حرز را تعليم نمودند

آن اين است متن حرز بسم الله النور (دعای نور)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلَى نُورٍ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَ أَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ فِي‏ كِتابٍ مَسْطُورٍ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلَى نَبِيٍّ مَحْبُورٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَ عَلَى السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏

ترجمه حرز:

ابتدا مى‏كنم به نام خداى بخشنده مهربان ابتدا مى‏نمايم به اسم خدا كه روشن است. ابتدا مى‏كنم به اسم خدا كه روشنى بخش‏ روشنى است. ابتدا مى‏كنم به نام خدا كه نورى است.‏ بر نور ابتدا مى‏نمايم به اسم خدايى كه او است تقديركننده چيزها. ابتدا مى‏كنم به اسم خدايى كه خلق نمود نور را از نور. سپاس مر خداى را كه موجود نموده است نور را و نازل ساخته است نور را بر كوه طور در كتابى نوشته شده در صحيفه‏هاى از پوست كه متفرقند، به اندازه تقدير كرده شده بر پيغمبرى نيكو گردانيده شده و سپاس خداى را كه او به قوّه و غلبه ذكر كرده شده است و به مباهات مشهور است. و بر خوشحالى و سختى شكر كرده شده است. و رحمت فرستد خدا بر سيّد ما كه محمّد است و بر آل او كه پاک از گناه هستند.

پس سلمان گفت كه: من ياد گرفتم و قسم به خدا كه اين حرز را به بيشتر از هزار كس از اهل مدينه و مكّه آموختم كه همگى آزار تب داشتند و به بركت خواندن اين دعا جملگى شفا يافتند به اذن اللَّه تعالى.

آداب حرز:

برای این حرز آداب ویژه ای وجود دارد که لازم است فرد استفاده کننده آنها را رعایت نماید. این آداب عبارتند از:

1- نوشتن حرز بصورت صحیح و بدون غلط
2- وضو داشتن و رو به قبله بودن در موقع نگارش حرز
3- رعایت احترام قلبی و داشتن اعتقاد نسبت به تاثیرات آن
5- رعایت تقوای الهی در جهت همسو شدن با صاحب حرز و تاثیر بیشتر
6- وضو داشتن در موقع همراهی مطلوب است
7- همراه داشتن در دستشویی اشکالی ندارد (بشرط عدم قصد بی احترامی)

منابع:

1- مهج الدعوات، صفحه 8-6
2- مفاتیح الجنان، صفحه 224

3-سایت اسم اعظم

,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ نی نی سایت,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ گنج های معنوی,خواندن دعای چشم زخم روی تخمه مرغ,دعای روی تخمه مرغ برای چشم زخم,دعای چشم زخم,دعای چشم زخم وان یکاد,دعای چشم زخم در جدول,دعای چشم زخم صوتی,دعای چشم زخم گنجهای معنوی,دعای چشم زخم وان یکاد الذین,دعاي چشم زخم وان يكاد,دعای وان یکاد برای چشم زخم,متن دعای چشم زخم وان یکاد,آیه ی چشم زخم وان یکاد,دعاي چشم زخم در جدول,دعای رفع چشم زخم در جدول,دعای چشم زخم صوتی دانلود,دعای رفع چشم زخم صوتی,دعا برای رفع چشم زخم صوتی,دعای رفع چشم زخم قوی صوتی,دعای دفع بلا و چشم زخم صوتی,دعا چشم زخم صوتی,دعا برای چشم زخم صوتی,دعای چشم زخم برای کودک صوتی,دعای دوری از چشم زخم صوتی,دعاي چشم زخم گنجهاي معنوي,دعای چشم زخم داروخانه معنوی,دعای چشم زخم در گنجهای معنوی,دعای چشم زخم کتاب گنجهای معنوی,دعای چشم زخم در کتاب گنجهای معنوی

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *