خانه / دعا / دعای بعد از ختم نماز برای طلب بخشش و آمرزش و خیر دنیا و آخرت

دعای بعد از ختم نماز برای طلب بخشش و آمرزش و خیر دنیا و آخرت

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای بعد از ختم نماز برای طلب بخشش و آمرزش و خیر دنیا و آخرت را قرار دادیم . ذکر و دعای بسیار مجرب و عظیم الشان برای طلب بخشش و آمرزش گناهان و به دست آوردن خیر در دنیا و آخرت که توصیه شده است بعد از ختم نماز خوانده شود . سایت دعاگو …

,دعای بعد نماز,دعای بعد نماز صبح,دعای بعد نماز امام زمان,دعای بعد نماز ظهر,دعای بعد نماز مغرب,دعای بعد نماز جعفر طیار,دعای بعد نماز صبح جمعه,دعای بعد نماز شب,دعای بعد نماز امام جواد,دعای بعد نماز عشا,دعای بعد نماز صبح امام زمان,دعای بعد نماز صبح برای حاجت,دعای بعد نماز صبح اهل سنت,دعای بعد نماز صبح برای حاجات,دعاي بعد نماز صبح,دعای بعد از نماز صبح,دعاهای بعد نماز صبح,دعای بعد از نماز صبح جمعه,دعای بعد نماز ظهر جمعه,دعای بعد نماز ظهر صوتی,دعاي بعد نماز ظهر,دعای بعداز نماز ظهر,دعا بعد نماز ظهر,دعای بعد نماز عصر,دعای بعد نماز عصر جمعه,دعای بعد نماز مغرب و عشا,دعاي بعد نماز مغرب,دعای بعداز نماز مغرب,دعا بعد نماز مغرب,دعای بعد نماز جعفر طیار در زادالمعاد,دعاي بعد از نماز جعفر طيار در زادالمعاد,دعای بعد از نماز جعفر طیار برای ازدواج,دعای بعد از نماز جعفر طیار صوتی,دعای بعد از نماز جعفر طیار برای گشایش بخت,دعای بعد از نماز جعفر طیار در کتاب زادالمعاد,دعای بعد از نماز جعفر طیار چگونه است,دعای بعد از نماز جعفر طیار نی نی سایت,دانلود دعای بعد از نماز جعفر طیار,دعا بعد نماز صبح جمعه,دعاهای بعد از نماز صبح جمعه,دعای بعد از نماز ظهر جمعه,دعا بعد از نماز ظهر جمعه,دعای بعد از نماز صبح جمعه برای حاجت,دعای بعد نماز شب اول قبر,دعاي بعد نماز شب,دعای بعد نماز شب قدر,دعای بعداز نماز شب,دعا بعد نماز شب,دعای بعداز نماز شب قدر,دعا بعد از نماز شب,دعای پس از نماز شب,دعای حزین بعد نماز شب,دعا بعد از نماز امام جواد,دعای بعد نماز عشاء,دعاي بعد نماز عشا,دعا بعد نماز عشاء

دعای بعد از ختم نماز برای طلب بخشش و آمرزش و خیر دنیا و آخرت

دعای بعد نماز,ذکر بعد نماز,ذکر و دعای بعد نماز,دعای سریع الاجابه بعد نماز,ذکر قوی و مرجب بعد نماز,دعای خیر دنیا و آخرت بعد نماز,دعای طلب بخشش بعد نماز,دعای آمرزش گناهان بعد نماز

دعای بعد از ختم نماز برای طلب بخشش و آمرزش و خیر دنیا و آخرت

کلینی به سند معتبر از حضرت باقر(علیه‌السلام) روایت کرده:

هرکه پس از نماز واجب، پیش از آن‌که پاهای خود را بگرداند «سه مرتبه» این دعا را بخواند خدا گناهان او را بیامرزد هرچند در کثرت مانند کف دریا باشند.

أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ الَّذِي لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّوْمُ ذُو الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ وَأَ تُوبُ إِلَيْهِ .

آمرزش می‌طلبم از خدا که معبودی جز او نیست، زنده و به خود پاینده و صاحب بزرگی و رأفت و محبت است و به سوی او باز می‌گردم.

و در روایت دیگر وارد شده:

هرکه این استغفار را هر روز بخواند حق‌تعالی چهل گناه کبیره او را بیامرزد.

کلینی به سند معتبر از حضرت صادق(علیه‌السلام) روایت کرده: این دعا را پس از هر نماز ترک نکن:

أُعِيذُ نَفْسِي وَما رَزَقَنِي رَبِّي بِاللّٰهِ الْواحِدِ الصَّمَدِ الَّذِي لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ، وَأُعِيذُ نَفْسِي وَمَا رَزَقَنِي رَبِّي بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثاتِ فِي الْعُقَدِ وَمِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ، وَأُعِيذُ نَفْسِي وَمَا رَزَقَنِي رَبِّي بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ إِلٰهِ النَّاسِ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ .

خودم را و آنچه پروردگارم روزی‌ام نموده پناه می‌دهم به خدای یگانه بی‌نیاز که نزاده و زاده نشده است و احدی همتای او نبوده و خودم را و آنچه پروردگارم روزی‌ام نموده پناه می‌دهم به پروردگار سپیده‌ از گزند هرچه آفرید و از گزند شب تیره زمانی که تاریکی‌اش درآید و از شرّ دمندگان در گره‌ها و از شر حسود هنگامی که حسد ورزد، خود را و آنچه پروردگارم روزی‌ام نموده پناه می‌دهم به پروردگار آدمیان، فرمانده آدمیان، معبود آدمیان، از گزند وسوسه‌گر پنهان‌کار که وسوسه می‌کند در سینه‌های مردم از جنّ و آدمی.

شیخ کلینی به سند معتبر از علی‌بن‌مهزیار روایت کرده :

محمدبن‌ابراهیم به حضرت هادی(علیه‌السلام) نوشت:

ای سید من اگر مصلحت می‌دانی دعایی به من بیاموز که بعد از هر نماز بخوانم تا حق‌تعالی به سبب آن خیر دنیا و آخرت را برای من گرد آورد.

آن حضرت در پاسخ او نوشت بگو:

أَعُوْذُ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ وَعِزَّتِكَ الَّتِي لَاتُرَامُ وَقُدْرَتِكَ الَّتِي لَايَمْتَنِعُ مِنْها شَيْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ وَمِنْ شَرِّ الْأَوْجاعِ كُلِّها .

پناه می‌آورم به جلوه بزرگوارت و توانمندی‌ات که نسبت به آن سوءقصد نشود و قدرتت که چیزی از آن امتناع نورزد، از شر دنیا و آخرت و از شرّ همه دردها.

و در بعضى از روایات این دنباله را دارد:

وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ .

و هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى بلندمرتبه بزرگ.

کلینی و ابن‌بابویه به سندهای صحیح و غیر صحیح از حضرت باقر(ع) و صادق(ع) روایت کرده‌اند:

کمتر چیزی که تو را پس از نماز واجب از دعا کافی و بس است این است که بگویی:

اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كُلِّ خَيْرٍ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ كُلِّ شَرٍّ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُكَ . اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ عَافِيَتَكَ فِي أُمُورِي كُلِّها وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ خِزْيِ الدُّنْيا وَعَذابِ الْآخِرَةِ .

خدایا از تو می‌خواهم از هر چیزی که دانشت آن را فرا گرفته و پناه می‌آورم به تو از هر شرّی که دانشت آن را فرا گرفته است، خدایا سلامتی کامل را در همه امورم از تو می‌خواهم و به تو پناه می‌آورم از خواری دنیا و عذاب آخرت.

و در روایت ابن‌بابویه است:

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ …

خدایا درود فرست بر محمّد و خاندان محمد، خدایا از تو می‌خواهم…
تا آخر دعا.

مستحبّ است نمازگزار چون از نماز فارغ شود بگوید:

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ‌مُحَمَّدٍ وَأَجِرْنِي مِنَ النَّارِ وَأَدْخِلْنِي الْجَنَّةَ وَزَوِّجْنِي الْحُوْرَ الْعِينَ .

خدایا درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و مرا از آتش امان ده و وارد بهشت کن و حورالعین را به همسری‌ام درآور.

چنان‌که در حدیث معتبر از حضرت امیرمؤمنان(علیه‌السلام) روایت‌شده است:

بنده باید از نماز فارغ نشود تا از خداوند بهشت را بخواهد و از دوزخ به او پناه برد و نیز بخواهد که حورالعین‌ را به همسری او درآورد.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *