خانه / دعا / دعای مجرب برای خوشبین شدن و داشتن انگیزه و نگرش مثبت

دعای مجرب برای خوشبین شدن و داشتن انگیزه و نگرش مثبت

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای مجرب برای خوشبین شدن و داشتن انگیزه و نگرش مثبت را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای سریع الاجابه و مجرب برای خوشبین شدن در زندگی و ایجاد افکار مثبت و شاد می باشد . افراد خوشبین همیشه انگیزه و نگرش مثبت به هر چیزی دارند و این موجب موفقیت آنها در زندگی می شود . سایت دعاگو …

,خوش بین بودن,خوش بین بودن به خدا,خوش بین بودن به انگلیسی,خوش بین بودن یعنی چه,خوش بین بودن به خداوند,خوش بین بودن به اینده,خوش بین بودن به زندگی,فواید خوش بین بودن,مزایای خوش بین بودن,پروفایل خوشبین بودن,خوشبین بودن به خدا,خوشبین بودن به انگلیسی,خوشبین بودن به زندگی,خوشبین بودن به آینده در جدول,خوشبین بودن چیست,خوشبین بودن به آینده,راه های خوش بین بودن,راه های خوشبین شدن,راه های خوشبین بودن

دعای مجرب برای خوشبین شدن و داشتن انگیزه و نگرش مثبت

دعای خوشبین بودن به زندگی,دعای خوشبین بودن زن و شوهر,دعای مخصوص خوشبین شدن,دعای داشتن انگیزه مثبت,دعای افکار مثبت و شاد,دعای قوی و مجرب خوشبینی,ذکر و دعای مخصوص نگرش مثبت

دعای مجرب برای خوشبین شدن و داشتن انگیزه و نگرش مثبت

خوش بین بودن به خدا منشا برکات و رفتن به بهشت است.

در روایت داریم:

خوش بین بودن به خدای متعال ارزش بهشت را دارد و بزرگترین گناه کبیره بدبین بودن به خداست.

در قرآن داریم:

به خدا گمان بد بُردید، قوم هلاک شده شده اید و به جهنم افتادید. دعای کمیل یا هر دعای دیگر را می توان در وقت های دیگر هم خواند ولی اگر کسی بخواهد آنرا به قصد ورود بخواند، باید حتما دعای کمیل را در شب جمعه بخواند. دعای جوشن کبیر را در هر ایامی می توان خواند زیرا این دعا اسامی خداست. حتی می توان بخشی از دعا را خواند. بدبینی گناه بسیار بزرگی است.

آیت الله بهجت می فرمودند:

اگر ما به اندازه ی یک کودک که به مادرش خوش بین است به خدا خوش بین بودیم، تمام کارهای مان درست می شد. خیلی از مردم به همین اندازه هم به خدا خوش بین نیستند.

در قرآن داریم که خدا می فرماید:

من آماده ی جواب هستم، مرا اجابت کنید، مرا باور کنید. خدای غنی مطلق صد و بیست و چهار هزار پیامبر فرستاده است. ما باید وعده های خدا را باور کنیم. مرحوم دشتی نوشته اند: علتی که باعث شد من در مورد نهج البلاغه کار کنم این است که من سرگذشت یک دانشمند مسیحی که استاد ادبیات عرب است را می خواندم.

در آنجا نوشته بود:

من دویست بار نهج البلاغه امیرالمومنین را خوانده ام. این کلام در مرحوم دشتی موجی ایجاد کرد تا ایشان به دنبال نهج البلاغه بروند.

خیلی از شیعیان و دوستداران حضرت علی (ع )ممکن است که حتی یک بارهم نهج البلاغه را نخوانده باشند. یکی از شاعران اهل سنت می گوید که من یک خطبه ی حضرت علی(ع) را هزار بارخوانده ام و هر بارهم متحول شده ام. نهج البلاغه یک دریای بیکران معارف است.

حضرت در کلمات قصار 435 در نهج البلاغه می فرماید:

نمی شود که خداوند در شکر را به روی بنده ای باز بکند ولی در زیادکردن نعمت را به او ببندد. انسان باید رزق کم و سلامتی را شکر کند و نباید دنبال زیاده طلبی باشد.

در ادامه حضرت می فرماید:

اگر خدا را بخوانید حتما جواب شما را می دهد. خدا خوب جواب دهنده ای است. خدا جواب ابلیس و فرعون را هم اجابت کرد. اگر ما دعایی کردیم و مستجاب نشد، حتما حکمت دارد و ما نباید به خدا سوء ظن پیدا کنیم. حضرت می فرماید: خدا می گوید که من گناهکاران را می بخشم و امکان ندارد که او را نبخشد زیرا خودش این را گفته است. گاهی خدا ما را می بخشد ولی ما خودمان را نمی بخشیم و شاید این بخاطر حیا ما باشد.

محدث قمی در کتاب سفینه آورده است:

آقای بحرینی که یکی از علمای لبنان است کتابی بنام راه به سوی خدا نوشته است و آیت الله بهجت سفارش می کردند که این کتاب را بخوانید و اوج این کتاب همین حدیث است.

او می گوید که راه به سوی خدا از طریق خوش بینی است. اگر کسی به خدا خوش بین باشد خدا او را به اعلی درجه ی بهشت می برد. بعضی ها می گویند که شما به بهشت یا جهنم نرفته اید پس چطور خبرهایی از آنجا به ما می دهید. امامان و خدا از آینده خبرهای به ما داده اند که اینها اخبار غیبی است و آنها این خبرها را برای ما ترسیم کرده اند و این اتفاقات قطعی است. الان بهشت و جهنم موجود است.

امام صادق (ع) می فرماید:

آخر بنده ای که به پای حساب می آید و بدی های او بیشتر از خوبی های اوست، او را به طرف جهنم می کشانند، او سرش را بالا می کند و دنبال چیزی می گردد. فرشته ها او را پیش خدا می برند و خدا می پرسد که دنبال چه چیزی می گردی. او می گوید: خدایا گمان من به تو این نبود. خدا می فرماید: درباره ی من چه فکرمی کردی؟

او می گوید: گمان من این بود که تو گناهان من را می بخشی و من را به جهنم نمی بری.

خدا می فرماید:

ای ملائکه به عزت، جلال، نعمت، آلاء و بلندی عظمتم قسم که این بنده تا الان به من خوش بین نبوده است. اگر او به من خوش بین بود، او را به آتش جهنم نمی ترساندم. خوش بینی دروغی او را امضاء بکنید و او را به بهشت ببرید.

خدا پنج بار قسم می خورد که اگر او از اول خوش بین بود من او را به طرف جهنم نمی بردم که بترسد. ما باید حسن نیت به خدا داشته باشیم و نسبت به خدا بدبین نباشیم. در روایت داریم که بلا معلق است. اگر شما فال بد بزنید، آن بلا به شما می خورد و اگر شما فال نیک بزنید این بلا از شما رفع می شود.

در ادامه حدیث داریم که امام می فرماید:

هیچ بنده ای به خدا خوش بین نیست مگر اینکه خدا با گمان او با او رفتار می کند و هیچ بنده ای هم به خدا بدبین نیست مگر اینکه خدا با گمان بد او با او رفتار می کند.

بعضی ها می گویند که خدا با من قهر کرده است و یا من را به جهنم می برد، ما نباید این نسبتهای ناروا را به خدا بدهیم. امام می فرماید: علت جهنم رفتن بخاطر گمان بدشما بود که شما را خوار کرد و به جهنم برد. اگر انسانی اعمالش خوب نباشد ولی به خداخوش بین باشد، همین باعث می شود که جهت اعمالش عوض بود.

آیات پایانی سوره ی مزمل و آیات ابتدایی سوره ی مدثر

در قرآن داریم که اگر میزان حسنات کسی سنگین باشد،اهل بهشت است.

امام صادق (ع) می فرماید:

در میزان حسنات کسی نهاده نمی شود چیزی که سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد باشد.

در اوایل اسلام، مسلمانان مامور بودند که همراه با پیامبر در شب به نماز وعبادت های مستحبی بپردازند تا ریشه باورهای آنها محکم بشود و این کار سختی بود. آیه آخر سوره ی مزمل در این رابطه نازل شد: این عبادت های شب برای شما سخت است، برای شما تا آنجایی که آسان است قرآن تلاوت کنید. قرآن را باید با شوق خواند.

از مرحوم علامه طباطبایی پرسیدند که چرا ما از قرآن بهره نمی بریم؟ ایشان فرمودند: زیرا قرآن را با عشق و محبت نمی خوانید. شما یک صفحه قرآن را با عشق و تدبر بخوانید. در قرآن خواندن کیفیت مهم است نه کمیت.
ایام فاطمیه

حضرت فاطمه در عالم بی نظیر است. یعنی ایشان خانمی هستند که امام و پیامبر نیستند ولی رتبه ی عصمت برای ایشان وجود دارد.

امام باقر(ع) فرمودند:

اطاعت کامل از فاطمه ی زهرا بر همه حتی انبیاء و ملائکه واجب است.

پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود:

هر چه فاطمه به تو امر بکند، تو باید اطاعت بکنی. با اینکه حضرت فاطمه خودشان را فدای امام زمانشان کردند ولی چون ایشان هم معصوم بودند وغضب او غضب خداست، حضرت علی (ع)هم از ایشان اطاعت می کرد. ما بانویی به این عظمت نداریم. ایشان سرور زنان عالم از اولین تا آخرین هستند.

فقط پیامبر و حضرت علی (ع) از ایشان برتر هستند. فرمود: فاطمه را فاطمه نام نهادند چون خلق از شناخت حقیقت و کنه ذات حضرت زهرا جدا شدند. شما باید ایام فاطمیه را جدی بگیرید.

البته مردم نباید تمام مجالس را در همین چند روز بگذارند حتی در ایام ولادت هم برنامه های مفصل برای حضرت زهرا داشته باشند. برای امام حسین (ع) بیشتر مذاهب عزاداری می کنند حتی غیر مسلمانها مثل مسیحیان و هندوها. ولی عزاداری حضرت فاطمه برای خواص است و باید این را قدر دانست.

در سابق میرزا آقای تبریزی بخاطر تکریم حضرت فاطمه با پای برهنه به قم می آمدند.

ایشان می فرمودند که امید من به شفاعت و دستگیری حضرت زهرا است. من از بزرگی پرسیدم که امید شما برای شب اول قبر به کیست؟ ایشان فرمودند:

امید من به ولایت، شفاعت و ولایت حضرت زهرا است. عاشورا از حضرت فاطمه شروع شده است. خط ولایت از فاطمیه شروع می شود.

امام باقر(ع) می فرماید:

روز قیامت مادرم حضرت زهرا از صحنه ی محشر عبور می کند و مثل مرغی که خوب و بد را ازهم جدا می کند شیعیان و دوستان خودشان را جدا می کنند و(مردم ایران دو روز را سنگ تمام می گذارند یکی روز عاشورا و یکی روز شهادت حضرت فاطمه زیرا صاحب عزا ولی عصر است) به بهشت می برد.

موقع ورود به بهشت دوستداران حضرت فاطمه می ایستند، به آنها خطاب می شود که چرا شما وارد بهشت نمی شوید؟ آنها می گویند که ما می خواهیم مقام دوستداران حضرت فاطمه مشخص بشود.

خطاب می رسد: ای دوستان فاطمه، هر کس هم که به شما خدمتی کرده است وارد بهشت می شود. خانم و آقایی که فاطمی هستند رفتار آنها هم فاطمی می شود.

حضرت علی (ع) فرمودند: به خدا قسم من حتی یک بار فاطمه را مجبور به کاری نکردم و یک بارهم او را ناراحت نکردم. پس خانم ها ما به نیت حضرت زهرا به خانواده شان خدمت بکنند و آقایان هم به عشق حضرت علی (ع) به فرزندان و همسرانشان خدمت کنند. حضرت می فرماید: وقتی من با تمام خستگی ها وارد خانه می شدم با نگاه کردن به چهره فاطمه، همه ی غم ها از من دور می شد.

شبی پیامبر به حضرت فاطمه فرمودند: قبل از خواب چهار عمل را انجام بده و بعد استراحت کن: ختم قرآن بکن، همه ی انبیاء را از خودت راضی کن، به همه ی مومنان دعا بکن و یک حج عمره بجا بیاور.

حضرت فرمود: سوره ی توحید ثلث قرآن است پس خواندن شه مرتبه سوره ی توحید یک ختم قرآن است، یکبار تسبیحات اربعه ثواب یک حج عمره را دارد (ما باید اینها را باور کنیم و خوش بین باشیم. این خوش بینی ها انسان را به راه درست می کشند)، با گفتن اللهم صل علی محمد وآل محمد و صل علی جمیع الانبیاء والمرسلین همه ی پیامبران را راضی کن و با گفتن اللهم اغفرللمومنین و المومنات همه ی مسلمانان را دعا کن.

روزی حضرت فاطمه به پدرشان فرمودند که من خدمتگزاری می خواهم تا در کارهای خانه به من کمک کند. پیامبر فرمودند: بهتر از خادم این است که صبح قبل از کار 33 بار سبحان الله، 33 الحمدلله و 34 الله اکبر بگویی که این ذکر هزار حسنه در میزان است و خدا تمام کارهای آن روز تو را کفایت می کند.

حضرت زهرا برای همه (مرد و زن) الگو است حتی برای امامان. امام زمان (عج) می فرماید: مادرم فاطمه برای من هم الگو است. همان طور که بیعت طاغوتی برگردن حضرت زهرا نبوده است بیعت هیچ طاغوتی هم بر گردن امام زمان (عج) نیست و این یکی از شباهت های این مادر و فرزند است. پیامبر به سلمان فرمودند: هر کس فرزندم فاطمه را دوست بدارد باعث می شود که از آتش جهنم جدا بشود. در روایت داریم که حضرت فاطمه دوستداران خودش را از جهنم جدا می کند و وارد بهشت می کند و زهرا با پیامبر است

,خوشبین,خوشبینی,خوشبین به انگلیسی,خوشبینی آموخته شده,خوشبینی چیست,خوشبینی و مثبت اندیشی,خوشبین بودن به زندگی,خوشبینم امیر عباس گلاب,خوشبین باش,خوشبینی در اسلام,خوشبینی از معین,خوشبینی آهنربای خوشبختی است,خوشبینی در نهج البلاغه,خوشبینی در روانشناسی,خوشبینی تحصیلی,خوشبینی به انگلیسی,خوش بين به انگليسي,خوش بيني به انگليسي,خوشبین بودن به انگلیسی,معنی خوشبین به انگلیسی,خوشبین به زبان انگلیسی,خوش بین باش به انگلیسی,کلمه خوش بین به انگلیسی,مرد خوش بین به انگلیسی,خوشبینی آموخته شده سلیگمن,خوش بینی آموخته شده مارتین سلیگمن,خوش بینی آموخته شده Pdf,خوش بینی آموخته شده چیست,خوش بینی آموخته شده دانلود,کتاب خوشبینی آموخته شده,کتاب خوش بینی آموخته شده Pdf,کتاب خوش بینی آموخته شده دانلود,خرید کتاب خوشبینی آموخته شده,فلسفه خوشبینی چیست,Optimism چیست,خوشبین چیست,داروی خوش بینی چیست,تفاوت خوشبینی و مثبت اندیشی,راههای خوشبینی و مثبت اندیشی,خوشبینم امیر عباس گلاب ورژن پیانو,آهنگ خوشبینم امیر عباس گلاب,امیر عباس گلاب خوشبینم پیانو,دانلود آهنگ خوشبینم امیر عباس گلاب,متن آهنگ خوشبینم امیر عباس گلاب,دانلود آهنگ خوشبین خوشبینم امیر عباس گلاب,دانلود آهنگ خوشبینم از امیر عباس گلاب,خوش بین باشیم,خوشبین باشید,چگونه خوشبین باشیم,چطور خوشبین باشم,چگونه خوشبین باشم,چطور خوشبین باشیم,به خدا خوشبین باش,خوشبين باش,چجوری خوش بین باشم,خوش بینی اسلامی

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *