خانه / دعا / شرف قمر چه روزی است,زمان روز شرف قمر در سال 1401

شرف قمر چه روزی است,زمان روز شرف قمر در سال 1401

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com شرف قمر چه روزی است,زمان روز شرف قمر در سال 1401 را قرار دادیم . هفت شرف شامل شرف شمس و شرف قمر و شرف عطارد و شرف ونوس و شرف مشتری می باشد . شرف قمر ثور است . برای آشنایی بیشتر با شرف قمر به ادامه این مطلب از سایت دعاگو مراچعه کنید . ..

,شرف قمر,شرف قمر چیست,شرف قمر چه روزی است,شرف قمر ۹۹,شرف قمر ۱۴۰۰,شرف قمر یعنی چه,شرف قمر 2021,شرف قمر 2020,طلسم شرف قمر,اعمال شرف قمر,شرف قمر یعنی چه؟,شرف قمر است یعنی چه,اوقات شرف قمر 2020

شرف قمر چه روزی است,زمان روز شرف قمر در سال 1401

تاریخ دقیق شرف قمر,زمان و ساعت شرف قمر,روز دقیق شرف قمر,شرف قمر ثور است,درجه شرف قمر,آشنایی با شرف قمر

شرف قمر چه روزی است,زمان روز شرف قمر در سال 1401

شرف قمر بهتر است یا شرف شمس :

اگر تصمیم بر انتخاب شرف کواکب باشد، شرف قمر، افضل از شرف شمس می باشد؛ زیرا اولا، شرف الشمس (برج حمل) سالی یک بار اتفاق می افتد، در حالیکه شرف قمر (برج ثور) در هر ماه قمری تکرار می شود و ثانیا آداب و آثاری که برای شرف قمر، بیان گردیده است، اثر ملموس در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دارد.

امام هشتم در کتاب ارزشمند رساله ذهبیه، به این موضوع، تصریح می فرمایند:

اعْلَمْ أَنَّ جِمَاعَهُنَّ وَ الْقَمَرُ فِی بُرْجِ الْحَمَلِ أَوِ الدَّلْوِ مِنَ الْبُرُوجِ أَفْضَلُ وَ خَیْرٌ مِنْ ذَلِکَ أَنْ یَکُونَ فِی بُرْجِ الثَّوْرِ لِکَوْنِهِ شَرَفَ الْقَمَرِ.

از اینرو، اهتمام و توجه به شرف قمر در هر ماه در نسل انسان تاثیر مهمی دارد و شایسته توجه بیشتری نسبت به حکاکی نقش نوشته ای مبهم  و محل تردید در روز 19 فروردین می باشد.

هر كوكبى را در برجى و درجه در نوعى قوت و تأثير يافته‌اند و آن را شرف آن كوكب گفته‌اند و يا ضعفى و آن را هبوط آن كوكب گفته‌اند پس بر اساس تجربه و يا توهم و يا كهانت و غير اين گونه اعتبارات كرده‌اند و گفته‌اند شرف آفتاب هنگامى است كه در درجه 19 حمل بود و شرف قمر آن گاه است كه در درجه سيم برج ثور بود و شرف زحل آن وقت است كه در درجه 21 ميزان و شرف مشترى در درجه 11 ميزان و شرف مريخ در درجه 28 جدى و شرف زهره در درجه 27 حوت و شرف عطار در درجه 15 سنبله است و در عقدتين قمر نيز اعتبار كرده‌اند و گفته‌اند شرف رأس در آن‌گاه است كه در درجه سوم جوزا بود و شرف ذنب آن وقت كه در درجه سيم قوس بود و گويند سرطان طالع عالم است.

و شرف مشترى كه كوكب حيات و بقاء است سرطان بود كه وتد عالم است و شرف آفتاب كه پادشاه كواكب است حمل است كه بيت عاشر است و شرف زحل كه كوكب فلاحت است ميزان بود كه بيت رابع است زيرا رابع خانه ضياع و عقار است و شرف مريخ جدى است كه بيت سابع است. شرف قمر كه خليفه آفتاب است ثور است. و شرف زهره برج حوت است، شرف عطارد برج سنبله است و شرف هر يك از اين كواكب ناظر است به طالع و عقدتين قمر رجوع شود به هبوط.

هر كوكبى را شرفى بود بر حسب سير او در بروج مثلا شمس را شرف آن گاه بود كه در برج حمل بود و ماه را شرف آن گاه بود كه در برج ثور بود.

شَرَفِ اوَّل شَرَفِ ثانى‌

– (از اصطلاحات احكام نجوم) رجوع به كواكب ثابته شود.

شَرَفِ قَمَر

– (اصطلاح نجومى) شرف قمر ثور و شرف عطارد سنبله و شرف زهره حوت. و شرف شمس حمل و شرف مريخ جدى و شرف مشترى سرطان و شرف زحل ميزان.

(از شمس معارف الكبرى ص 30)

شِرك‌

– (اصطلاح كلامى و عرفانى) انباز شدن و اعتقاد انباز به خداى بى‌انباز و آن شركت در عبادات است مانند ثنويان و نصارى و حرامست و كفر است‌ «إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ» (از كشاف ص 848) نزد عارفان ريا داشتن است.

انصارى گويد: شرك بر دو قسم است، شرك جلى و شرك خفى، شرك جلى عبادت اصنام است و شرك خفى ملاحظه خلق، بچشم اعظام آن يكى از بهشت و درجات محروم گرداند و اين يكى از روح مناجات.

(از عده ج 5 ص 532).

در جاى ديگر گويد: شرك بر دو قسم است، شرك عام شرك خاص، شرك عام، شرك اكبر است و شرك خاص، شرك اصغر، شرك اكبر آنست كه كردگار عظيم و صانع قديم را شريك و انباز گويند و يا او را نظير و همتا دانند و اما شرك اصغر، رياء در عمل است و ترك اخلاص است در آن مؤمنان را، و عارفان را التفات است.

(از عده ج 2 ص 541).

هفت شرف :

هفت شرف یکی از اسرار علم متافیزیک می باشد. که مجموعه ای از 7 اسم اعظم خداوند می باشد.

هفت شرف شمس نقش مربوط به شرف کوکب شمس است که در مربع هفت در هفت در زمان مخصوص (در هر سال یک بار و حدود یک ساعت زمان برای انجام این کار بیشتر نیست) و با رعایت آداب خاص ساخته میشود و همراه داشتن آن خواص و اثرات ویژه ای دارد .

هفت شرف عبارت است از:

شرف شمس

شرف قمر

شرف مریخ

شرف عطارد

شرف مشتری

شرف ونوس

شرف زحل

همراه داشتن هر کدام از این شرف ها به تنهایی هم خواص و اثرات زیادی دارد

در زیر برخی از خواص هفت شرف بصورت کلی بیان شده چون خواص این دعا خیلی زیاد است و قابل ذکر نبوده

خواص :

– محافظت از تمام ابعاد فیزیکی ، جسمانی، مادی ، مالی و امکانات

– محافظت از تمامی ابعاد متافیزیکی، معنوی، روحی

– افزایش و فراوانی رزق و روزی مادی و معنوی

– حفاظت در مقابل چشم زخم و سحر و جادو

– گشایش در کلیه امور زندگی و…

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *