خانه / دعا / دعای بیخیال شدن و رهای از فکر و خیال و رفع غم و غصه

دعای بیخیال شدن و رهای از فکر و خیال و رفع غم و غصه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای بیخیال شدن و رهای از فکر و خیال و رفع غم و غصه را قرار دادیم . بی خیال شدن یعنی فکر نکردن به چیزهایی که دور و اطراف ما و روزانه اتفاق می افتد و فکر نکردن به آنها و دور ریختن فکر و خیال بیهوده است . برای بیخیال شدن و رهایی از غم و غصه و فکر و خیال می توانید از دعای زیر استفاده کنید . سایت دعاگو …

,بی خیال شدن به انگلیسی,بی خیال شدن,بی خیال شدن عشق,قرص بی خیال شدن,داروی بی خیال شدن,راههای بی خیال شدن,راه بی خیال شدن,برای بی خیال شدن,راز بی خیال شدن,معنی بی خیال شدن,دارو برای بی خیال شدن,داروی گیاهی برای بی خیال شدن,درمان دارویی برای بی خیال شدن,روش های بی خیال شدن,کتاب راه بیخیال شدن جان سی پارکین,دانلود رایگان کتاب راه بی خیال شدن,راهکارهایی برای بی خیال شدن,دعا برای بی خیال شدن,قرص برای بی خیال شدن,دعایی برای بی خیال شدن,متن برای بی خیال شدن

دعای بیخیال شدن و رهای از فکر و خیال و رفع غم و غصه

دعای قرآنی بیخیال شدن,دعای قوی و مجرب بی خیال شدن,دعای رفع فکر و خیال بیهوده,دعای از بین رفتن فکر و خیال,دعای رفع غم و غصه,دعای بیخیال زندگی شدن,روشهای بیخیال شدن

دعای بیخیال شدن و رهای از فکر و خیال و رفع غم و غصه

بی خیال بودن به چه معناست؟

وقتی کسی به شما می گوید «بی خیال باش»، این جمله به این معنی است که نباید اجازه دهید کسی یا چیزی شما را آزار بدهد.

به عنوان مثال، فرض کنید مادرتان حرف تندی به شما می زند و این حرف باعث دلخوری یا عصبانیت تان می شود. می دانید که نمی توانید او را تغییر دهید یا رابطه خانوادگی تان را قطع کنید؛ بنابراین، بهترین کاری که در این مواقع می توانید انجام دهید این است که به او توضیح کوتاهی بدهید و سپس بی خیال بحث کردن شوید.

خیلی خوب است که بتوانیم در هر موقعیتی به جای واکنش احساسی، واکنش منطقی داشته باشیم. اما حقیقت این است که زمانی که ناراحت یا عصبانی می شویم، کنترل زیادی بر روی احساسات و رفتارمان نداریم و عکس العمل هایی خواهیم داشت که به احتمال زیاد پشیمانی دارد.

در چنین شرایطی، شنیدن جمله بی خیال باش، ممکن است ما را بیشتر عصبانی و ناراحت کند.

چطور بی خیال باشیم؟

فرض کنید، در جاده ای راه می روید و چمدانی در دست شماست و مسیرتان پر از سنگ است. شما ملزم هستید در طول مسیرتان هر چه سنگ می بینید جمع کنید. هر چه جلوتر می روید، سنگ های بیشتری در چمدانتان می گذارید، تا جایی که دیگر نمی توانید به راه رفتن ادامه دهید. برای به مقصد رسیدن چه باید بکنید؟

در این مثال، مسیر همان زندگی و چمدان ظرفیت روحی و روانی شماست. سنگ ها هم مشکلاتی هستند که با آن ها مواجه می شوید. اگر روح و روانتان را از مشکلات خالی نکنید، بعد از مدتی نمی توانید قدم از قدم بردارید.

نادیده نگرفتن آسیب ها، عصبانیت و مشکلات، باعث می شود این دلخوری ها در رفتار و کلامتان هم نمود پیدا کند.

زمانی که نسبت به آسیب ها واکنشی نشان ندهید، پس از گذشت چند مدت، از اینکه دیگران نسبت به هر آسیب یا آزاری واکنش نشان می دهند متعجب خواهید شد و رفتارشان را غیر منطقی می بینید.

یادتان باشد که در این مواقع، اگر بخواهید جواب طرف مقابلتان را بدهید، با هر ضربه ای که به او می زنید، یک ضربه هم به خودتان می زنید.

بخشیدن دیگران به معنی فراموش کردن اشتباه آن ها نیست؛ به این معنی است که با وجود اینکه می دانید در حق شما چه اشتباهاتی انجام داده اند، نسبت به آن ها بی تفاوت هستید و دیگر نمی خواهید با فکر کردن به آن ها، خودتان را آزار دهید.

اگر نتوانستیم بی خیال باشیم چه کار کنم؟

باید احساس خودتان را به درستی بشناسید. در خیلی از مواقع ما عصبانی نیستیم، بلکه دلخوریم و بالعکس.

اگر نتوانستید بعد از هر اتفاقی بی خیال باشید، هیچ اشکالی ندارد! باید بپذیرید که در حال حاضر، برای اینکار آماده نیستید و به گذشت زمان نیاز دارید.

نادیده گرفتن احساساتتان کمکی به شما نمی کند و فقط سنگ های درون چمدانتان را بیشتر و بیشتر می کند.

می توانید با کسی که شما را ناراحت کرده، در زمان و مکان مناسبی صحبت کنید یا اگر آن شخص حرف شما را نمی فهمد و صحبتتان تاثیری بر روی او نگذاشت، با یک فرد آگاه یا مشاور در این باره صحبت کنید.

اینکار حتی ممکن است به این کمک کند که او را ببخشید و خودتان را رها کنید.

در بسیاری از مواقع، افراد از روی نادانی و ناآگاهی حرف هایی می زنند یا کارهایی می کنند که به دیگران آسیب می زند. فهماندن اشتباه دیگران، با اینکه همیشه جواب نمی دهد؛ اما به فرد ناآگاه این فرصت را می دهد که درباره رفتارش کمی فکر کند تا بتواند خودش را اصلاح کند.

قبول کردن اتفاقات هم بخشی از بی خیال بودن است. به خودتان بگویید این اتفاق افتاده، حالا چه باید بکنم؟ آیا می توانم بدون هیچ مشکلی بی خیال باشم، یا برای بی خیال بودن باید کاری انجام دهم؟

هر زمان که آمادگی بی خیال شدن را پیدا کردید، می توانید به خودتان یا دیگران آن را اعلام کنید و از شر احساس بد خلاص شوید.

منبع : drchek

به طور کلی یاد خداوند به هر شکل و صورتی موجب آرامش قلب است .

گفتن ذکر زیر در ایجاد ارامش نقش موثری دارد :

ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّةَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم »

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:

علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:

جهت ارامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه 28 سوره رعد را بخوانید:

«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب »

زیرا در ایجاد ارامش بسیارمؤثر است

حجت الاسلام صحفی می گوید:

در اواخر عمر مبارک علامه طباطبایی، از ایشان خواستم برای آرامش قلب، دستوری بفرمایند، فرمودند:

«دست را روی سینه بگذار و سه ـ چهار بار نشسته و ایستاده (یا فرمود:ایستاده و نشسته ـ که یادم نیست ـ)

این آیه را بخوان:

«الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله؛ ألا بذکر الله تطمئن القلوب؛

کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل ها آرامش می یابد.»

خواندن سوره ی احقاف هر جمعه و مداومت بر سوره های قدر و عصر همچنین آیت الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب وارد شده است .

همچنین بسیار استغفار کردن ( گفتن ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه ) و مداومت بر ذکر ” لا حول ولا قوة الا با الله العلی العظیم ” در رفع پریشانی مؤثر است .( کتاب مفاتیح الحاجات)

,دعای فکر,دعای فکر بد,دعای فکر نکردن,دعای فکر مثبت,دعای فکر سالم,دعای فکرشم نکن,دعای وسواس فکری,دعای وسواس فکری و عملی,دعای رفع فکر و خیال,دعای ارامش فکری,دعا برای فکر بد نکردن,دعا برای فکر بد,دعای رفع فکر بد,دعا برای فکر بد نکنند,دعا برای فکر نکردن به نامحرم,دعا برای فکر نکردن,دعا برای فکر مثبت,دعای وسواس فکری تبریزیان,دعای وسواس فکری نی نی سایت,دعای وسواس فکری صوتی,دعای وسواس فکری عملی,دعا وسواس فکری,دعای برای وسواس فکری,دعای درمان وسواس فکری,دعا درمان وسواس فکری,دعا برای وسواس فکری و عملی,دعا برای رفع فکر و خیال,دعا برای آرامش فکری,دعای فکر و خیال,دعای رفع فکر و خیال,دعا برای فکر و خیال,دعای رهایی از فکر و خیال,دعا برای رفع فکر و خیال,دعا برای آرامش فکر و خیال,دعا برای رفع فکر و خیال بد,دعای بی خیالی,دعا بی خیالی,دعای بی خیال شدن,دعایی برای بی خیال شدن,دعای رفع خیالات بد,دعای ارامش خیال,دعا برای آرامش خیال,دعای برای بی خیالی,دعا برای بی خیالی,دعا برای بی خیال شدن,دعا برای رفع بی خیالی

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *