خانه / دعا / دعای ضد چشم زخم و چشم نظر برای حفظ از چشم زخم

دعای ضد چشم زخم و چشم نظر برای حفظ از چشم زخم

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای ضد چشم زخم و چشم نظر برای حفظ از چشم زخم را قرار دادیم . دعای سریع الاجابه و قرآنی ضد چشم زخم و چشم نظر برای در امان ماندن از و محفوظ ماندن از شر چشم زخم و چشم نظر می باشد . سایت دعاگو …

,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ نی نی سایت,دعای چشم زخم روی تخمه مرغ گنج های معنوی,خواندن دعای چشم زخم روی تخمه مرغ,دعای روی تخمه مرغ برای چشم زخم,دعا چشم زخم روی تخمه مرغ,دعای چشم زخم گنجهای معنوی,دعای چشم زخم در گنجهای معنوی,دعای چشم زخم کتاب گنجهای معنوی,دعای چشم زخم در کتاب گنجهای معنوی,دعای چشم زخم صوتی,دعای چشم زخم صوتی دانلود,دعا چشم زخم صوتی,دعای رفع چشم زخم صوتی,دعا برای رفع چشم زخم صوتی,دعای خیلی قوی برای چشم زخم صوتی,دعای رفع چشم زخم قوی صوتی,دعای دفع بلا و چشم زخم صوتی,دعای چشم زخم قوی صوتی,دانلود دعای چشم زخم قوی صوتی,دعای چشم زخم چیست,دعا چشم زخم چیست,دعاي چشم زخم چيست,دعای مخصوص چشم زخم چیست,دعای چشم زخم برای زمین کشاورزی,دعای چشم زخم برای زمین کشاورزی نی نی سایت,دعای چشم زخم برای حیوانات,دعای چشم زخم قوی برای حیوانات,دعای چشم زخم برای خانه جدید,دعای چشم زخم در جدول,دعاي چشم زخم در جدول,دعای چشم زخم در حل جدول,دعای رفع چشم زخم در جدول,دعای چشم زخم برای گاو,دعای چشم زخم وان یکاد

دعای ضد چشم زخم و چشم نظر برای حفظ از چشم زخم

دعای دفع چشم زخم,دعای ایمنی از چشم زخم,دعای قوی و مجرب رفع چشم زخم,دعای باطل کننده چشم زخم,دعای محفوظ ماندن از چشم زخم,دعای از بین رفتن چشم زخم

دعای ضد چشم زخم و چشم نظر برای حفظ از چشم زخم

چشم زخم در اسلام و چشم زخم از نظر ائمه

از حضرت صادق (ع) نقل شده است:

«تأثیر چشم زدن حق است و امین نیستی که چشم تو در خودت یا در دیگری تاثیر کند. پس اگر از تاثیر چشم می‌ترسی سه مرتبه بگو:

ماشاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.

اگر یکی از شما زینتی بکند و خوش آیند باشد، چون از منزل خود بیرون رود سوره فلق و ناس بخواند تا از چشم به او ضرر نرسد»

(بحارالانوار ۶۳/۲۵ ح. ۲۲، ح. ۲۳)

بنا بر این، هر وقت احساس کردید که در معرض چشم زخم دیگران هستید، می‌ترسید که چشم بخورید، یا نه احساس کردید که خودتان نگاهی می‌کنید که ممکن است چشم زخمی برای دیگری در آن باشد، ۳ بار بگویید:

ما شاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.

در حدیث آمده که چشم زخم حق است و واقعیت دارد. هر گاه کسی از شما انسان یا چیز زیبایی را دید و از آن خوشش آمد بگوید:آمنت بالله و صلی الله علی محمد و آله، در این صورت چشم او تأثیر منفی نخواهد داشت. (همان، ج. ۶۰، ص. ۱۸)

امام رضا علیه السلام برای ر‌هایی از چشم زخم چنین توصیه‌ای دارند:

راوی می‌گوید:از آن حضرت پرسیدم:چشم زخم واقعیت دارد؟ ایشان فرمودند:آری، هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از گزند آن حفظ می‌کند.

(مکارم الاخلاق، ص. ۴۷۴)

حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح ذکر کرده :

برای در امان ماندن از چشم زخم این دعا خوانده شود:

اَللّهُمَّ رَبَّ مَطَرٍ حابِسٍ وَ حَجَرٍ یابِسٍ وَ لَیْلٍ دامِسٍ وَ رَطْبٍ وَ یابِسٍ رُدَّ عَیْنَ الْعایِنِ عَلَیْهِ فی کَبِدِهِ وَ نَحْرِهِ وَ مالِهِ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَری مِنْ فُطُورٍ ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ اِلَیْکَ الْبَصَرُ خاسِئاً وَ هُوَ حَسیرٌ. (شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، فهرست کتاب باقیات صالحات (حاشیه مفاتیح الجنان)

اولین راه مقابله را اسلام پیشگیری معرفی می‌کند به همین جهت به ما فرمود: ه اند امکانات خود را خیلی به نمایش نگذارید. (واستر ذهبک و ذهابک و مذهبک)، پنهان کنید درآمد، مخارج و دینتان را (التحفه السنیه (مخطوط)، السید عبد الله الجزائری:۳۳۰- ۳۳۱)

چشم زخم در بینش قرآنی

آیه ۶۷ سوره یوسف به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره می‌کند.

بعضی گفته‌اند، آمدند بر پیامبر اسلام (ص) چشم زخمی بزنند که این آیه نازل شد:

«وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ»

و آنان که کافر شدند، چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و می ‏گفتند: «او واقعاً دیوانه‏‌ای است.

مرحوم علامه طباطبایی (ره) در توضیح این آیه فرمودند:

منظور از «ازلاق به ابصار» در «لیزلقونک» چشم زدن است که خود نوعی از تأثیرات نفسانی است و دلیل عقلی بر نفی آن نداریم؛ بلکه حوادثی دیده شده که با چشم زدن منطبق هستند. با این حال دلیلی ندارد که ما آن را انکار کرده و بگوییم یک عقیده‌ خرافی است.

(المیزان، ج. ۱۹، ص. ۶۴۸)

هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از گزند آن حفظ می‌کند. (مکارم الاخلاق، ص. ۴۷۴)

خواندن آیه «و ان یکاد الذین» برای رفع چشم زخم مفید است.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *