خانه / دسته‌بندی نشده / دعاهای قوی و مجرب برای رفع ترس و استرس

دعاهای قوی و مجرب برای رفع ترس و استرس

دعاهای قوی و مجرب برای رفع ترس و استرس

 

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعاهایی قوی برای دفع ترس و استرس قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله ترس و استرس از وجودتان بیرون می رود. 

 

دعای رفع ترس و استرس کودک,دعایی برای رفع ترس و استرس,دعای دفع ترس و استرس,دعای رفع ترس استرس,دعا برای رفع ترس استرس,دعا دفع ترس و اضطراب,دعا برای رفع ترس و اضطراب کودک

 

دعای امام صادق برای رفع ترس 

روایت شده که شخصى خدمت حضرت صادق علیه السلام شکایت از وحشت کرد حضرت فرمود آیا خبر ندهم شما را به چیزى که اگر بگوئید آن را وحشت نخواهید کرد در شب و نه در روز.

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اِنَّهُ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللَّهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْئٍ قَدْراً اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى کَنَفِکَ وَ فى جِوارِکَ وَاجْعَلْنى فى اَمانِکَ وَ فى مَنْعِکَ.

بنام خدا و به یارى خدا و توکل کردم بر خدا که براستى هرکه توکل کند بر خدا او برایش بس است براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چیز اندازه اى خدایا قرار ده مرا در کنف خود و در جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت.

 

دعای مجرب برای رفع ترس و استرس

برای رفع استرس و دلشوره، دست راست را روی سینه اش بگذارد و 7 مرتبه آیه ۲۸ شریفه سوره رعد را بخواند. بـه اذن خداوند تبارک و تعالی احساس آرامشی فوری در شـما ایجاد می‌شود . «توجه شود : با اتجاه بـه قبله بخواند ودر اثنای قرائت توجه قلبی داشته باشد.»

«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب»

 

دعایی از امام محمدباقر (ع) برای رفع ترس 

از امام محمّدباقر(علیه السلام) روایت شده است که چون امری پیش آید که از آن می ترسی، رو به سوی قبله کن و دو رکعت نماز بگذار و بگو :

یا اَبْصَرَ النّاظِرینَ، وَیا اَسْمَعَ السّامِعینَ، وَیا اَسْرَعَ الْحاسِبینَ، وَیا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

ای بیناترین بینایان و ای شنواترین شنوایان و ای تندترین حسابگران و ای مهربانترین مهربانان.

این کلمات را هفتاد مرتبه بگو و در هر مرتبه که آن را گفتی حاجت خود را نیز با آن ذکر کن.

 

دعای رفع استرس 

البته خواندن سوره احقاف هر جمعه و مداومت بر سوره های قدر و عصر و همچنین آیه الكرسی در رفع پریشانی و اضطراب وارد شده است. همچنین گفتن ذكر استغفر الله ربی و اتوب الیه و مداومت بر ذكر “لا حول ولا قوة الا با الله العلی العظیم” در رفع پریشانی مؤثر است. (كتاب مفاتیح الحاجات)

 

آیه قرآن برای رفع ترس و اضطراب 

برای دفع ترس و اضطراب و دلهره می توان آیات 45 و 46 سوره مبارکه الاسراء را که به کار بردن آنها خصوصا به جهت دفع ترس، اضطراب، دلهره، دلشوره و همچنین دفع دشمن بسیار موثر است قرائت نمود. این آیات شریفه حصاری محکم است :

«وَ إِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا ﴿45﴾ وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّةً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا ﴿46﴾»

 

دعای رفع ترس و اضطراب

برای دفع ترس و اضطراب و دلهره میتوان آیات چهل و پنجم و چهل و ششم سوره مبارکه الاسراء را که بکار بردن آنها خصوصا به جهت دفع ترس و اضطراب و دلهره و دلشوره و همچنین دفع دشمن بسیار موثر است قرائت نمود.این آیات شریفه حصاری محکم است :

وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَهِ حِجَابًا مَّسْتُورًا ﴿۴۵﴾ وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّهً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا ﴿۴۶﴾.

ترس طبیعی یا به طور مختصر «ترس» به واکنشی گفته می‌شود که در موقعیت‌هایی نشان داده می‌شود که برای بیشتر افراد، ترسناک تلقی می‌شود. مثلا ترسیدن هنگام گذشتن از پرتگاهی در ارتفاعات کوهستان یا ترس از صدای مهیب انفجار در‌ آشپزخانه. اما ترس مرضی یا فوبیا نوع خاصی از ترس است که در درجه اول افراطی، غیر منطقی و ناموجه است. اگر فوبیا از یک چیز خاص (مثلا آمپول)، از حیوانی خاص (مثل گربه) یا موقعیتی خاص (مثلا پرواز با هواپیما) باشد به آن فوبیای خاص می‌گویند و اگر ترس از موقعیت‌های اجتماعی (مثل سخنرانی) باشد به آن فوبیای اجتماعی گفته می‌شود.

 

 

دعای امامان برای رفع ترس,دعای رفع اضطراب از امامان,دعای غلبه بر ترس از امامان,دعای از بین رفتن ترس از امامان,دعای پیامبر خدا برای رفع ترس,دعای رفع اضطراب از پیامبر اکرم

 

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *