خانه / دعا / دعای رفع گزگز دست و پا,روش درمان گزگز پا و دست با طب سنتی

دعای رفع گزگز دست و پا,روش درمان گزگز پا و دست با طب سنتی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای رفع گزگز دست و پا,روش درمان گزگز پا و دست با طب سنتی را قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و مجرب از ائمه اطهار (ع) برای درمان و شفای سریع گزگز دست و پا و راهکار و روشهای طبی سنتی و اسلامی برای رفع گزگز دست و پا در سایت دعاگو …

,گزگز دست چپ,گزگز دست چپ نشانه چیست,گزگز دست چپ از چیست,گزگز دست چپ نی نی سایت,گزگز دست چپ برای چیست,گزگز دست چپ در خواب,سوزن سوزن شدن دست چپ,گزگز دست راست,علت گزگز دست چپ چیست,گزگز انگشتان دست چپ,گزگز دست و پا,گزگز دست و پا به انگليسي,گزگز دست و پا نی نی سایت,گزگز دست و پای چپ,گزگز دست و پا کرونا,گزگز دست و پا بعد از شیمی درمانی,گزگز دست و پا در بارداری,گزگز دست و پا در دوران شیردهی,گزگز دست و پا از چیست,گزگز دست و پا در کرونا,گزگز دست به انگلیسی,سوزن سوزن شدن دست به انگلیسی,گزگز پا به انگلیسی,گزگز دست راست نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست راست,گزگز انگشتان دست راست,گزگز شدن دست راست نشانه چیست,دلیل گزگز دست راست,علت گزگز دست راست چیست,گزگز شدن دست راست,گزگز انگشت دست راست,گزگز کف دست راست,سوزن سوزن شدن دست چپ نشانه چیست,گزگز انگشت دست چپ نشانه چیست,گزگز انگشتان دست چپ نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست راست نشانه چیست,گزگز کف دست چپ نشانه چیست,سوزن سوزن شدن انگشتان دست چپ نشانه چیست,گزگز انگشت دست راست نشانه چیست,گزگز دستها,گزگز دستها در شب,گزگز دستها در خواب,گزگز دستها چیست,گزگز دستها در بارداری,علت گزگز دستها,گزگز شدن دستها,گزگز شدن دستها نشانه چیست,علت گزگز دستها و پاها,علت گزگز دستها در خواب,گزگز دست در حاملگی,گزگز دست در بارداری,گزگز دست پا نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست و پا نشانه چیست,گزگز دست و پا علامت چیست,گزگز دست و پا علائم چیست,گزگز کف دست و پا نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست پا نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست و پا علائم چیست,گزگز دست و پای چپ نشانه چیست,سوزن سوزن شدن دست و پای چپ,گزگز دست و پای راست,علت گزگز دست و پای چپ,گزگز شدن دست و پای چپ,سوزن سوزن شدن دست و پای راست,علت سوزن سوزن شدن دست و پای چپ,گزگز دست و پا سمت چپ,گزگز شدن دست و پای راست

دعای رفع گزگز دست و پا,روش درمان گزگز پا و دست با طب سنتی

دعای درمان گزگز دست,دعای شفای گزگز دست,دعای برطرف شدن گزگز دست,دعای رهایی و خلاصی از گزگز دست,دعای قرآنی مخصوص گزگز دست,راهکار طب سنتی برای درمان گزگز دست,دعای درمان گزگز و بی حسی پا و دست

دعای رفع گزگز دست و پا,روش درمان گزگز پا و دست با طب سنتی

امام باقر علیه السلام فرموده اند :

نزد جدم حسین بن علی علیه السلام بودم که شیعه ای از خاندان بنی امیه خدمت ایشان رسید و عرض کرد : ای پسر رسول خدا از شدت پا درد توان آمدن به سوی شما را نداشتم .

حضرت به وی فرمودند :

چرا از تعویذ حسن بن علی علیه السلم استفاده نکردی ؟وی گفت : ای پسر رسول خدا آن تعویذ چیست ؟ حضرت فرمودند :

آیات ۱ الی ۷ سوره فتح

إنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ وَیُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیْکَ وَیَهْدِیَکَ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا وَیَنصُرَکَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِیزًا هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَهَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًالِیُدْخِلَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَیُکَفِّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَکَانَ ذَلِکَ عِندَ اللَّهِ فَوْزًا عَظِیمًاوَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِکِینَ وَالْمُشْرِکَاتِ الظَّانِّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَیْهِمْ دَائِرَهُ السَّوْءِوَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِیرًاوَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا

آن مرد نقل می کند که به آنچه حضرت فرمودند عمل کردم و به کمک خداوند دیگر هیچ دردی احساس نکردم

بحارالانوار ج ۹۵ ص ۸۴

دعای درد کف پا :

صفوان جمال از امام صادق علیه السلام او هم از پدرش امام محمد باقر علیه السلام و او هم از امام سجاد علیه السلام نقل می كند: مردی نزد امام حسین علیه السلام آمد و از درد كف پا شكایت كرد. به طوری كه نمی توانست در هنگام نماز روی پایش بایستد امام حسین علیه السلام به او فرمودند: چرا تعویذ نمی خوانی؟

مرد گفت : نمی دانم.

امام فرمودند: وقتی احساس درد كردی دستت را بر موضع درد بگذار و بگو:

«بسم الله و بالله والسلام علی رسول الله»

سپس بخوان بر آن موضع درد:

وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِیعًا قَبْضَتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَالسَّماوَاتُ مَطْوِیَّاتٌ بِیَمِینِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا یُشْرِكُونَ ( آیه 67 سوره «زمر» )

و (آنان که غیر خدا را طلبیدند) خدا را چنان که شاید به عظمت نشناختند، و اوست که روز قیامت زمین در قبضه قدرت او و آسمانها در پیچیده به دست سلطنت اوست. آن ذات پاک یکتا منزّه و متعالی از شرک مشرکان (بلکه از فکر موحدان) است.

منبع : طب الائمه، ص 34

درمان های خانگی مفید برای بی حسی و خواب رفتن دست و پاها:

1.کمپرس گرم:

روش اول:
یک عدد حوله را در آب گرم بخیسانید، آب اضافی آنرا بگیرید و سپس به مدت 10 دقیقه بر روی منطقه مورد نظر اعمال کنید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید.
همچنین می توانید از اعمال مستقیم آب گرم بر روی قسمت مورد نظر، احساس ناراحتی خود را کاهش دهید. از این درمان تا زمانی که بی حسی شما از بین برود، استفاده کنید.

روش دوم:

یک فنجان برنج و یک جفت جوراب را آماده کنید .
برنج را داخل جوراب بریزید و سپس آن را در مایکروویو برای مدت 3 دقیقه قرار دهید.
پس از حرارت دادن، جوراب را به مدت 5 دقیقه، در قسمت های مورد نظر اعمال کنید. به محض این که احساس بی حسی در دست و پا را داشتید، این روش را اعمال کنید.

2. ماساژ برای درمان خواب رفتن دست و پا :

روش اول:

روغن نارگیل را روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید که باعث روانکاری و از بین رفتن سختی های بدن می شود. این روغن باعث افزایش گردش خون بین مفاصل خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که از روغن نارگیل پس از حمام استفاده کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.
تمام کاری که باید برای این درمان انجام دهید:

2 تا 3 قاشق چای خوری روغن نارگیل را در قسمت های بی حس بدنتان اعمال کنید و با انگشتانتان به مدت 5 تا 7 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
این درمان را هر روز به مدت 2 هفته تکرار کنید.

روش دوم:

روغن زیتون همچنین یک درمان خوب برای بی حسی است،زیرا خواص آن کمک می کند تا ماهیچه ها و اعصاب شل و آرام شوند و همچنین گردش خون را افزایش می دهد.

به منظور بهبود علائم خفیف، فقط باید اقدامات ساده ای را انجام دهید:
2 قاشق چای خوری روغن زیتون را به مدن 1 تا 2 دقیقه درون مایکروویو گرم کنید و روی قسمت مورد نظر به مدت 7 تا 8 دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید. دوبار در روز، قبل از خوابیدن و بعد از بیدار شدن این درمان را اعمال کنید.

روش سوم:

روغن خردل از دانه های خردل استخراج می شود.
برخی مطالعات منتشر شده نشان می دهد که حاوی امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است. بنابراین،جز یکی از سالمترین روغن ها محسوب می شود.
به دلیل خواص درمانی و مزایای زیبایی که برای پوست و مو دارد، مدت هاست که مردم شرق از آن استفاده می کنند، علاوه بر این، سطح بالای منیزیم در این روغن نه تنها گردش خون را تحریک می کند، بلکه باعث بهبود سیستم عصبی بدن نیز می شود.
2 تا 3 قطره روغن خردل را حرارت دهید و به مدت 10 تا 12 دقیقه روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید.
این روش را 3 تا 4 بار در روز به مدت 2 ماه اعمال کنید تا علائم خفیف را از بین ببرید.

روش 4:

برخی مطالعات نشان داده اند که ماساژ رزماری بر روی پوست باعث کاهش درد ناشی از آرتریت می شود و چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است این روغن همچنین در درمان درد عضلانی و افزایش گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا یک روش بسیار آسان است که شما می توانید از روغن رزماری برای تسکین بی حسی استفاده کنید. 2 تا 3 قطره رزماری و روغن حامل را آماده کنید و سپس آنها را در مایکروویو برای 2 دقیقه گرم کنید.
و بعد به مدت 10 دقیقه روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید. به منظور دستیابی به اثربخشی بیشتر، یک بار در روز این روش را انجام دهید.

روش پنجم:

یکی از خواص اصلی روغن اسطوخودوس این است که باعث آرامش سیستم عصبی بدن می شود. از این روغن در تونیک ها به منظور درمان سردرد، افسردگی و تنش عصبی استفاده می شود.

علاوه بر این روغن اسطوخودوس توانایی کاهش درد عضلانی، آرتریت و درد مفاصل را دارد، باعث بهبود گردش خون می شود و برای حفظ تعادل فشار خون مفید است.
شما می توانید روغن اسطوخدوس را مستقیما بر روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید یا اگر می خواهید با روغن های دیگر ترکیب کنید.
2 تا 3 قطره اسطوخدوس و روغن مورد علاقه خود را با یکدیگر ترکیب کنید و گرم نمایید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس بشویید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

ورزش کردن برای درمان بی حسی دست و پا:

روش اول:

به مدت 15 دقیقه در خانه ورزش های ساده دست و پاها را انجام دهید و یا می توانید در محیط کار حرکات کششی را امتحان کنید.

روش دوم:

به مدت 20 تا 25 دقیقه در طول روز ورزش های هوازی انجام دهید که برای درمان بی حسی دست و پاها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

روش سوم:

سه تا چهار بار در هفته از شنا و دوچرخه سواری و دویدن و پیاده روی کردن لذت ببرید، که باعث افزایش گردش خون و کاهش بی حسی می شود.

توجه:

فقط اطمینان حاصل کنید که لباس و کفش شما راحت می باشد. علاوه بر این، فقط باید تمرینات کم اثر و سبک را انجام دهید.

زردچوبه برای درمان خواب رفتن دست و پا :

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به بهبود جریان خون در بدن کمک می کند. همچنین، خواص ضد التهابی زردچوبه به کاهش درد و ناراحتی در نواحی بی حس نیز کمک می کند.

روش اول:

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر حل کنید.
این محلول را روی شعله ی کم حرارت دهید. مقدار اندکی عسل به آن اضافه کنید و روزی یک بار بنوشید تا جریان خون در بدن تان بهبود یابد.

روش دوم:

هم چنین می توانید نواحی مورد نظر را با استفاده از خمیر پودر زردچوبه و آب به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

روش سوم:

اگر دچار گردش خون ضعیف هستید، می توانید هر روز از مکمل های زردچوبه استفاده کنید؛ البته، قبل از مصرف هرگونه مکمل باید با پزشک مشورت کنید.

نمک اپسوم یا سولفات:

4 تا 5 قاشق غذاخوری نمک اپسوم را به یک وان آب داغ اضافه کنید، به خوبی هم بزنید و سپس 15 دقیقه پاهایتتان را در آن بخیسانید.
برای رسیدن به نتیجه بهتر، این روش را 3 تا 4 بار در هفته انجام دهید.
توجه:از انجام این روش برای افرادی که دچار مشکلات کلیوی یا دیابت هستند، جلوگیری شود.

دارچین برای درمان خواب رفتن دست و پا :

روش اول:

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و روزانه یک بار بنوشید.

روش دوم:

یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق چایخوری عسل و یک فنجان کوچک آب گرم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.
هر روز بعد از صبحانه به مدت یک ماه این ترکیب را بنوشید. بعد از آن، بلافاصله یک لیوان کوچک آب گرم مصرف کنید.

فلفل کایین برای درمان خواب رفتن دست و پا :

مواد لازم:

2 قاشق چای خوری پودر کایین
1 قاشق غذا خوری زنجبیل
یک قاشق غذاخوری سیر
یک فنجان آب گرم

زنجبیل و سیر را پوست بکنید و سپس خورد کنید و درون یک قابلمه بریزید، آب را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه بجوشد و سپس پودر کایین را ترکیب کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا ترکیب گرم شود و در نهایت آن را با آب سرد مخلوط کنید و بنوشید. این نوشیدنی را یکبار در طول روز تا کاهش علائم بی حسی مصرف کنید.

بابونه برای بی حسی و درمان خواب رفتن دست و پا:

در پاسخ به درخواست یکی از کاربران نمناک با مضمون درمان خواب رفتن دست و پا با بابونه توضیح داده ایم که چطور از این گیاه برای درمان می توانید استفاده کنید.

روش اول:

2 قاشق غذاخوری پودر بابونه خشک شده را با کمی آب در یک کاسه ترکیب کنید، تا زمانی که یک ماسک غلیظ به دست آورید و سپس آن را روی قسمت بی حس بدن خود اعمال کنید، تا زمانی که علائم کاهش پیدا کند و سپس پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

روش دوم:

یک قاشق چای خوری پودر بابونه خشک شده را با یک فنجان آب درون قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد و 5 دقیقه صبر کنید، سپس بنوشید.
می توانید یک تکه یخ را نیز به آن اضافه کنید.
هر روز صبح ناشتا مصرف کنید و این نوشیدنی در کاهش علائم بی حسی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لوبیای قرمز و زنجبیل تازه برای درمان خواب رفتن دست و پا :

مواد لازم:

سه گرم برگ نعنا
50 گرم لوبیای قرمز
سه تکه زنجبیل
شکر و آب

درون یک قابلمه 100 میلی لیتر آب بریزید و اجازه دهید تا به جوش آیدT سپس برگ های نعنا را به آن اضافه کنید و در نهایت ما بقیه عناصر را درون آن بریزید. این نوشیدنی را روزی یک بار مصرف کنید و برای خلاص شدن از بی حسی به خصوص در زمستان بسیار تاثیرگذار خواهد.

مصرف غذاهای غنی از منیزیم برای بی حسی دست و پا:

مصرف غذاهای غنی از منیزیم مانند آووکادو، ماهی، کره، ماست بدون قند، موز، لوبیا برای بهبود علائم بی حسی به طور روزانه توصیه می شود.

مصرف غذاهایی حاوی ویتامین B :

ویتامین B12 و ویتامین B6 در بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش مهمی ایفا می کند، بنابراین جذب و مصرف این ویتامین ها با مقدار کنترل شده برای درمان مناطق بی حسی بدن بسیار مهم است.
ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی سالمون، شاه ماهی و خال مخالی چند بار در هفته توصیه می شود.

سایر منابع حاوی ویتامین B عبارتند از:

گوشت گاو
بوقلمون
گوسفند
و ماست
برای جذب ویتامین B6 می توانید غذاهای غنی از این ویتامین را مانند سینه بوقلمون، پسته و آووکادو مصرف کنید.
12. ویتامین D برای درمان خواب رفتن دست و پا:
کمبود ویتامین D3 موجب درد مزمن، مولتیپل اسکلروزیس و برخی بیماری های خود ایمنی شناخته نشده می شود که باعث بی حسی و خواب رفتن دست و پا خواهد شد.
بنابراین هر روز زمانی را در خارج از منزل برای جذب نور آفتاب سپری کنید. غذاهای غنی از ویتامین D مصرف کنید و یا با مشورت پزشک از مکمل ویتامین D به صورت روزانه استفاده کنید.

منبع : نمناک

,گزگز پا طب سنتی,درمان گزگز پا در طب سنتی,درمان گزگز کف پا در طب سنتی,گزگز دست در طب سنتی,درمان گزگز دست در طب سنتی,گزگز انگشتان دست در طب سنتی,سوزن سوزن شدن دست و پا در طب سنتی,درمان گزگز دست و پا در طب سنتی,علت گزگز دست و پا در طب سنتی,علت گزگز دست در طب سنتی,گزگز دست طب سنتی,گزگز دست و پا در طب سنتی,علت سوزن سوزن شدن دست در طب سنتی,درمان گزگز انگشتان دست با طب سنتی,درمان سوزش انگشتان دست در طب سنتی,سوزن سوزن شدن دست طب سنتی,گزگز دست و پا طب سنتی,درمان گزگز دست با طب سنتی,گزگز کف پا طب سنتی,گزگز کف پا در طب سنتی,سوزن سوزن شدن کف پا در طب سنتی,درمان گزگز با طب سنتی,درمان گزگز پا با طب سنتی
برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *