خانه / دسته‌بندی نشده / دعاهای تجربه شده برای در امان ماندن از بلایا از امام صادق (ع)

دعاهای تجربه شده برای در امان ماندن از بلایا از امام صادق (ع)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  دعاهای تجربه شده برای در امان ماندن از بلایا از امام صادق (ع) قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله از بلایا در امان خواهید ماند . 

دعای خارج شدن از خانه,دعای قرآنی موقع خروج از خانه,دعای حفظ از بلا هنگام خروج از خانه,دعای در امان ماندن از بلا هنگام خارج شده از خانه,دعای به هنگام خروج از منزل,دعای دفع بلایای آسمانی,دعای دفع بلایا ,دعا رفع بلایا و خطرات, دعای دفع بلایا ,دعا برای دفع بلایای طبیعی سیل,دعای دفع آفات و بلایا,دعای خروج از منزل اهل سنت,دعای خروج از منزل امام رضا,دعای خروج از منزل ,دعای خروج از منزل شیخ پردل,دعای خروج از منزل برای حاجت,دعاي خروج از منزل بهايي

دعاهای تجربه شده برای در امان ماندن از بلایا از امام صادق (ع)
دعاهای تجربه شده برای در امان ماندن از بلایا از امام صادق (ع)

دعای خروج از خانه برای در امان ماندن از بلاها 

امام رضا (ع) مى‌ فرماید پدرم هرگاه

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ خَرَجْتُ بِحَوْلِ اللّهِ وَقُوَّتِهِ لا بِحَوْلٍ مِنّى وَلاَ قُوَّتی بَلْ بِحَوْلِکَ وَقُوَّتِکَ یا رَبِّ مُتَعَرَّضا لِرِزْقِکَ فَأْتِنی بِهِ فی عافِیَهٍ . 

معنی دعا : از منزل خارج مى ‌شد مى ‌گفت :

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى اش همیشگى است ، خارج شدم به قوت و نیروى خداوند نه به قدرت و نیروى خویش بلکه به قدرت و نیروى تو اى پروردگارم روزى‌ ات را خواستارم ، آن را در همین عافیت به من عنایت کن .

امام رضا علیه‌ السلام از پدرش از حضرت صادق علیه ‌السلام نقل مى ‌کند :

هرگاه از منزلت بیرون رفتى بگو  :

بِسْمِ اللّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللّهِ ما شاءَ اللّهُ لا قُوَّهَ إلاّ بِاللّهِ اللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ خَیْرَ ما خَرَجْتُ لَهُ وَأَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ ما خَرَجْتُ إِلَیْهِ ، اللّهُمَّ وَسِّعْ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَأَتِمَّ عَلَیَّ نِعْمَتَکَ وَاسْتَعْمِلْنی فی طاعَتِکَ وَاجْعَلْنی راغِبا فیما عِنْدَکَ وَتَوَفَّنی فی سَبیلِکَ وَعَلى مِلَّتِکَ وَمِلَّهِ رَسُولِک . 

معنی دعا :

به نام خدا ، توکل کردم بر خداوند ، آنچه خدا خواهد ، جنبش و نیرویى نیست مگر به خداوند ، خداوندا ! خیر آنچه به خاطرش از خانه بیرون شدم از تو مى ‌خواهم و از شرّ آنچه به خاطرش بیرون آمدم به تو پناه مى‌ آورم . خداوندا ! از فضلت بر من وسعت بخش و نعمتت را بر من کامل کن و مرا در طاعتت به کار گیر و اشتیاقم را در آنچه نزد توست قرار ده و مرا بر آیینت و آیین رسولت بمیران .

 

دعای ورود به منزل مجرب

امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : هرگاه یکی از شما داخل در خانه خود شد به اهل خانه سلام کند اگر نبودند بگوید :

سلام بر ما از جانب پروردگار و همچنین سوره اخلاص را بخواند که موجب از بین رفتن فقر می شود و در روایتی مهم بیان شده است که وقتی از منزل خارج شدی بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَلا حَوْلَ ولا قُوَّهَ إِلّا بِاللّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللّهِ 

‏ به نام خداوند هیچ قدرت و قوتی نیست مگر با کمک خداوند ، واگذار می‏ کنم کارهایم را بر خدا .

 

برگرفته از سایت ادعیه و اذکار دعاسایت

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *