خانه / دسته‌بندی نشده / دعاها و ذکرهای مجرب روز جمعه و اعمال مهم روز جمعه

دعاها و ذکرهای مجرب روز جمعه و اعمال مهم روز جمعه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعاها و ذکرهای مجرب روز جمعه و اعمال مهم روز جمعه قرا داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله به حاجت و خواسته خود با دعاهای مجرب خواهید رسید . 

ذکرهای روز جمعه برای حاجت,ذكر روز جمعه,ذكر روز جمعه با تصوير,ذکر روز جمعه,دعاهای روز جمعه برای رزق قوی,دعاهای روز جمعه ,دعاهای روز جمعه اهل سنت,دعاهای روز جمعه امام زمان,دعا روز جمعه چیست,دعا روز جمعه برای حاجت,دعا روز جمعه برای عزیزان,دعا روز جمعه ,دعا روز جمعه فرهمند,دعا روز جمعه برای وضعیت,دعا روز جمعه امام زمان,دعا روز جمعه برای امام زمان,فضیلت روز جمعه از دیدگاه اهل سنت,فضیلت روز جمعه در روایات,فضیلت روز جمعه اهل سنت,فضیلت روز جمعه شیخ پردل,فضیلت روز جمعه مفاتیح الجنان,فضیلت روز جمعه از نظر اهل سنت,فضیلت روز جمعه عکس,اعمال روز جمعه 

دعاها و ذکرهای مجرب روز جمعه و اعمال مهم روز جمعه
دعاها و ذکرهای مجرب روز جمعه و اعمال مهم روز جمعه

ذکر های شب جمعه 

ده مرتبه بگوید  : « یَا دَآئِمَ الْفَضْلِ عَلی‏ الْبَریِّه، یا باسِطَ الْیَدَیْنِ بِالْعَطِیَّه، یا صاحِبَ الْمَواهِبِ السَّنِیَّه، صَلِّ عَلی‏ مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ خَیْرِ الْوَری‏ سَجِیَّهً، وَ اغْفِرْ لَنا یا ذَاالْعُلَی‏ فِی‏ هَذِهِ الْعَشِیَّه » 
ای کسی که فضل و بخششت بر خلق دائمی است، و ای آن که دو دست احسانت به عطابخشی باز است، ای‏ دارنده بخشش های ارجمند، درود فرست بر محمّد و آلش که به ترین مردم اند در سرشت و نهاد، و ما را ای خدای بلند مرتبه در این شب بیامرز.
و این ذکر شریف در شب عید فطر نیز خوانده می ‏شود.
5- خوردن انار :شیخ در مصباح فرموده :فضیلت بسیار در خوردن انار در روز جمعه و در شب آن روایت شده است.  

اعمال روز جمعه 

1. آنکه در نماز صبح این روز، در رکعت اول سوره «جمعه» بخواند و در دوم «توحید».
2. روایت است که:هرکه بعد از نماز ظهر و نماز صبح در روز جمعه و غیر جمعه بگوید، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ نمیرد تا حضرت قائم[ را دریابد.
3. بعد از نماز صبح، سوره «الرحمن» بخواند.
4. «شیخ طوسی» فرموده که:سنت است بعد از نماز صبح روز جمعه صد مرتبه «توحید» و صد مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد و صد مرتبه استغفار کند و هر یک از این سوره ها را بخواند : «نساء»، «هود»، «کهف»، «صافات» و «الرحمن».
5. سوره «احقاف» و «مؤمنین» را بخواند.
6. غسل جمعه کند، و آن از سنت های مؤکده است و وقت آن بعد از طلوع فجر است تا زوال آفتاب، و هرچه به زوال نزدیک شود، بهتر است.
7. ناخن و شارب بگیرد و در آن حین بخواند: « بَسْمِ اللهِ وَ بِالله، وَ علی سُنَّهِ مُحَمَّدٍ و آل محمد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ » و در گرفتن ناخن، ابتدا کند به انگشت کوچک دست چپ، و ختم کند به انگشت کوچک دست راست، و همچنین کند در گرفتن ناخن های پای خود.
8. بوی خوش به کار برد.
9. تصدق کند که موافق روایتی هزار برابر اوقات دیگر است.
10. آنکه برای اهل و عیال، چیز نیکوی تازه از میوه و گوشت بخرد، تا شاد شوند به آمدن جمعه.
11. هنگامی که ناشتاست، انار بخورد.
12. خود را از کارهای دنیا فارغ سازد و مشغول به آموختن مسائل دین خود شود، نه آنکه روز جمعه را صرف کند به سیر و گشت و تفرج در باغ ها و مزارع مردمان و مصاحبت با اراذل و بیماران و خوانندگی و مسخره گی و عیب گویی مردمان و خنده های قهقهه و خواندن اشعار و خوض در باطل و امثال اینها که مفاسدش زیاده از آن است که ذکر شود.
13. به زیارت اموات و زیارت قبر پدر و مادر، یا یکی از ایشان برود که فضیلت دارد.
14. در وقت صبح دعای «ندبه» را که از اعمال اعیاد اربعه است، بخواند.
15. نماز ظهر جمعه را به «جمعه» و «منافقین»، و عصر را به «جمعه» و «توحید» بخواند.
16. بعد از عصر، هفتاد مرتبه بگوید : «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ».
17. بعد از عصر صد مرتبه سوره «قدر» بخواند و اگر نتواند ده مرتبه را ترک نکند، و خواندن ده مرتبه «قدر» بعد از عصر در هر روزی مستحب است و فضیلت بسیار دارد.
18. در ساعت آخر روز جمعه، دعای «سمات» را بخواند.  

 

برگرته از سایت ملکوت786

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *