خانه / دسته‌بندی نشده / دعای مجرب مقاتل بن سلیمان برای ازدواج سریع و خرید خانه

دعای مجرب مقاتل بن سلیمان برای ازدواج سریع و خرید خانه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  دعای مجرب مقاتل بن سلیمان برای ازدواج سریع و خرید خانه قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله ازدواج موفق صورت میگیرد و با دعاهای مجرب میتوان صاحب خانه شد . 

دعای مقاتل سلیمان,دعای مقاتل سلیمان ,دعای مقاتل سلیمان برای چیست,دعای مقاتل سلیمان برای ازدواج,دعای مقاتل بن سلیمان را چگونه بخوانیم,دعای مقاتل بن سلیمان برای چی خوبه,دعای مقاتل بن سلیمان,دعای مقاتل بن سلیمان برای کار,دعای مقاتل بن سلیمان برای خرید خانه,دعای مقاتل سلیمان برای ازدواج,

دعای مجرب مقاتل بن سلیمان برای ازدواج سریع و خرید خانه
دعای مجرب مقاتل بن سلیمان برای ازدواج سریع و خرید خانه

تلاوت دعای مقاتل بن سلیمان 

پس از نیت کردن ۱۰۰ دفعه خوانده شود.

شیخ کفعمى در کتاب بلد الامین از حضرت زین العابدین علیه السّلام دعایى نقل نموده و فرمود این دعا را مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده و بیان شده هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایش اجابت نشود پس مقاتل را لعنت کند.

دعا این است :

إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا، وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ ] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی، إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ، أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ، وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجاً عَاجِلاً غَیْرَ آجِلٍ، بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ

خدایا چگونه تو را بخوانم و در حالی که من منم، و چگونه امیدم را از تو قطع کنم و در حالی که تو تویی، خدایا! آنگاه که از تو نخواهم که به من عطا کنی پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟ خدایا! آنگاه که تو را نخوانم تا مرا اجابت کنی پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟ خدایا! آنگاه که بسوی تو زاری نکنم تا به من مهرآوری پس کیست که بجانب او زاری کنم تا به من مهر آورد، خدایا! چنان که دریا را برای موسی( درود خدا بر او) شکافتی و نجاتش دادی، از تو درخواست می کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستی، و از آنچه در آن گرفتارم مرا رهایی بخشی، و بر من گشایش دهی گشایشی فوری نه دیر، به فضل و مهربانی ات، ای مهربان ترین مهربانان.

 

اعتبار دعای مقاتل 

دعای مقاتل تنها در کتاب المصباح شیخ کفعمی آمده است و در کتاب بلدالامین اشاره ای به این دعا نشده است. در کتاب المصباح هم تعداد خاصی برای خواندن این دعا ذکر نشده است ضمن اینکه مقاتل بن سلیمان بلخی در سال 150 قمری از دنیا رفته است در حالی که سال شهادت امام سجاد (ع) بنا به نقل های مختلف بین سال های 92 تا 100 هجری قمری بوده است و به این ترتیب مقاتل احتمال این که به طور مستقیم این دعا را از امام سجاد (ع) گرفته باشد کم است. با این حال اگر به نیت ثوابی که شیخ عباس قمی نقل کرده دعای مقاتل را بخوانید به خواست خدا بدون پاداش نخواهد بود.

 

برگرفته از سایت ملکوت786

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *