خانه / باستان شناسی / نشانه ها و علائم گنج دفینه در کوهستان و نشانه مربع در دفینه چیست

نشانه ها و علائم گنج دفینه در کوهستان و نشانه مربع در دفینه چیست

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نشانه ها و علائم گنج دفینه در کوهستان و نشانه مربع در دفینه چیست قرار داده ایم برای آشنایی با علائم در دفینه 

نشانه مستطیل در دفینه,نشانه جوغن مربع در دفینه,نشانه سنگ مستطیل در دفینه یابی,علامت جوغن مربع در دفینه,علامت مربع دفینه,علائم و نشانه های گنج در کوهستان,علائم و نشانه های گنج و دفینه,علائم و نشانه های دفینه در گنج یابی,علائم و نشانه های گنج,گنج و دفینه در کوهستان,نشانه و علامت گنج و دفینه در کوهستان,گنج کوهستانی,گنج های کوهستانی,گنج های کوهستان,گنج مناطق کوهستانی,نشانه گنج کوهستان,علائم گنج کوهستان,گنج یابی در کوهستان,نشانه های گنج کوهستان,دفینه کوهستانها,دفینه های کوهستان,علائم دفینه کوهستان,دفینه قبر در کوهستان,دفینه قلعه های کوهستانی  

نشانه ها و علائم گنج دفینه در کوهستان و نشانه مربع در دفینه چیست
نشانه ها و علائم گنج دفینه در کوهستان و نشانه مربع در دفینه چیست

علائم و نشانه های گنج و دفینه در کوهستان 

نشانه های درب آن چیست ؟ نشست بی دلیل زمین در شعاع یک یا دو متری ، بر آمدگی بی دلی در شعاع دو متری ، خاک دستی و روشن تر از محل ، سنگی قابل جابجایی که نیمی از آن داخل زمین است ، سنگ های کبود رنگ که با سنگ های منطقه همخوانی ندارد ، بوته هایی که در جهت جریان باد به طور کلی خم شده و ریشه سستی دارند ، بوته های روشن تر از بقیه محل ها و تردد موشهای سفید بزرگ و خاکستری روشن بزرگ و ….. اینها همه نشانه های عمومی درب هستند ولی از همه مهمتر ….

در باستان ، رسمی وجود داشته که بسیار قوی جریان داشته و اجرا می شده که برای جویندگان راه گشاست .

برای تمامی مقابر ، تاکید می کنم تمامی مقابر ، مکانی می ساختند یا مکانی انتخاب می کردند که بتوانند مراسم مذهبی را اجرا کنند . در این مراسم ها فضایی برای آتش روشن کردن به جهت نور ( مثل جوغنهای افقی ) و فضایی برای تجمع و دعا کردن باید باشد . یک نکته که کمتر به آن پرداخته می شود این است که ایرانیان این مراسم را در حضور نمادها و در جلوی رویت نمادهای مقدس انجام می دادند . یعنی اگر یک مقبره ای که درب آن باز شده باشد را بیابید و در جلوی ورودی به طوری که کمر شما به سمت داخل مقبره باشد متوجه خواهید شد که تمامی عناصر موجود در اطراف ، به گونه ای چیده شده اند که انگار در حال نگاهبانی و یا رویت درب ورود هستند . نمادها در حال نگهبانی یا رویت مقبره هستند . همانجا یعنی جلوی درب ورودی مکانی بوده که فرد مذهبی آن دوران ، قرار میگرفته و مشغول دعا خواندن و تحویل دادن روح فرد متوفی به خدایان می شده است . پس به راحتی میتوان از این ترفند استفاده کرد تا درب ورودی را یافت . فرض کنید شما از مقبره بیرون آمدید بهترین منظره برای شما کجاست و یا بهترین نقطه برای نگهبانی دادن نمادها و رویت نمادها ، کجاست زیرا همه نمادها و عناصر موجود به سمت درب ورود نشانه رفته اند حتی چیدمان سنگها و تراش خوردن سنگها بی دلیل صورت نگرفته است . برای درب ورودی فاصله ای کمتر از ۵ متر با خود مقبره در نظر بگیرید . مقابر عمدتا تونلهای طولانی ندارند . تونلهای طولانی ، مختص دفینه زاغه و یا غار هاست که معمولا در جلوی درب آنها نگهبان و یا خود سازندگان غار دفن شده اند .

 

نشانه مربع در دفینه چیست 

نقوش مربع : مربعی یکی از اشکال هندسی است که بیش از هر شکل دیگر به عنوان جهانی ترین صورت در زبان نمادها به کارگرفته شده است . بر طبق نظر فیثاغورث مربع نمایندة وحدت گونه ها و نشان دهندة برابر یک چیز با خودش به نحوی نامتناهی است و نتیجتاً می تواند نمادی از عدالت قانون تلقی شود که همه را به یک چشم می نگرد . از نظر افلاطون مربع نمایندة هماهنگی است که عالیترین فضلیت به شمار می آید ؛ شناختی کامل که شخص می تواند از طریق آن به حقیقت مطلق دست یابد . این شکل پر از رمز و راز است و ثبات گراست . همراه با مستطیل که خود زایندة آن است معماران ، و هنرمندان زیادی از سراسر جهان را در طول تاریخ الهام بخشیده و آنان را به ابداع سطوح و ساختمان های سه بعدی واداشته است. مربع همراه با دایره ، مثلث متساوی الاضلاع و صلیب نشأت گرفته از خود مربع یکی از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع شکلی ایستا و ثبات گراست که اضلاع و زوایای برابرش احساسی از سکون ، استحکام، حصار، منزل، کمال و استقرار بر می انگیزند . با این همه هنگامی ک یکی از اضلاع یا زوایای این شکل خمش پیدا می کند ، به نحوی شگفت انگیز شکلی دیگر حاصل خواهد کرد. واقعیت تنها به کمک مربع قابل بیان است.

 

برگرفته از سایت ملکوتیها

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *