خانه / دسته‌بندی نشده / دستور مجرب برای اجابت دعا قطعی و رسیدن حاجت سریع

دستور مجرب برای اجابت دعا قطعی و رسیدن حاجت سریع

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دستور مجرب برای اجابت دعا قطعی و رسیدن حاجت سریع قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله با دعاهای قوی دعاهایتان به اجابت خواهد رسید . 

دعا استجابت دعا,دعا استجابت خواسته,دعا استجابت ازدواج,دعا استجابت توبه,دعا استجابت سريع,استجابت دعا هنگام زایمان,استجابت دعا در قنوت نماز وتر,استجابت دعا هنگام اذان صبح,دعای برآورده شدن حاجت,ذکر و دعای حاجت روایی,دعای اجابت دعای قطعی,دستورالعمل قرآنی حاجت روایی,شرایط دعا کردن برای استجابت فوری دعا,دستور مجرب اجابت و گرفتن حاجت فوری,دعا اجابت حاجت,دعا اجابت آرزو,دعا اجابت خواسته,دعا اجابت قطعی,دعا اجابت خواسته فاطمه زهرا

دستور مجرب برای اجابت دعا قطعی و رسیدن حاجت سریع
دستور مجرب برای اجابت دعا قطعی و رسیدن حاجت سریع

 آداب و طریقه دعا برای اجابت دعا  

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی ها و درستی ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می گردد.

حضرت آیت ا… بهجت درباره آداب و شرایط دعا فرمودند :

برای دعا این امور لازم است :

۱ – ثنا و تعظیم و تمجید ساحت مقدس حضرت حق تبارک و تعالی. ۲ – اقرار به گناهان و اظهار ندامت از آن، که تقریباً به منزله توبه یا ملازم آن است. ۳ – صلوات بر محمد و آل محمد که وسیله و واسطه فیض هستند. ۴ – بکا و گریه و اگر نشد تباکی [حالت گریه کردن به خود گرفتن] ولو خیلی مختصر. ۵ – و بعد از اینها درخواست حاجت که در این صورت برآورده شدن حاجت برو برگرد ندارد… البته اگر این مطالب در سجده باشد مناسبتر است.»

دستور مجرب برای استجابت دعا   

۱- همدلی دل و گفتار
۲- دعا، حتی در مواقع شادی و وفور نعمت
۳- دعا همراه با عمل صالح و وفا به خدا
۴- هنگامی که خدا را شناختید دعا کنید تا مستجاب گردد
در بحارالانوار در جلد 93 نقل شده است که: «جماعتی از امام جعفر صادق (ع) سوال نمودند که چرا هر چه ما دعا می کنیم، دعای ما مستجاب نمی گردد؟ و حضرت پاسخ دادند: زیرا شما کسی را دعا می کنید که او را نمی شناسید و در حدیثی دیگر از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «چون دعا می کنید گمان کنید که حاجت شما در خانه ی شماست».
۵- مبالغه و الحاح
یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، مبالغه و الحاح (اصرار و پافشاری) در هنگام دعا می باشد و از این رو در اصول کافی جلد 2 از حضرت رسول نقل شده است که ایشان فرموده اند: «خداوند رحم می کند بر بنده ای که با حالت الحاح (اصرار و پافشاری) حاجتی را از خدا طلب می کند؛ خواه دعای او مستجاب بشود و خواه نشود.»
۶- یک دعای مخفی بهتر از 70 دعای علنی
از امام رضا (ع) نقل شده است که: «اگر یک دعای مخفی به جا آوری، بهتر است از هفتاد دعا که به طور علنی به جای آوری!»
۷- بهترین زمان پذیرش دعا
حضرت علی (ع) درباره ی بهترین اوقات دعا فرموده اند : «دعا را در چهار وقت غنیمت شمارید: هنگام خواندن قرآن، در وقت اذان، وقت باریدن باران و هنگام ملاقات کردن دو صف برای شهادت»
۸- برای برآورد حاجت گریه کن، اگرچه به مقدار سر مگسی باشد!
۹- دادن صدقه قبل از بیان حاجت
۱۰- دعا کردن در حق دیگران
۱۱- حمد الهی پیش از دعا

 

برگرفته از سایت دعایاب 

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *