خانه / دعا / خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار

خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار را قرار دادیم . مداومت بر خواندن سوره مبارکه قدر خواص و فضیلت فراوانی دارد . خواندن سوره قدر بر سر مزار و برای شخص مرده ثواب و فضیلت بسیار زیادی دارد . سایت دعاگو …

,خواص سوره قدر,خواص سوره قدر برای محبت,خواص سوره قدر در علوم غریبه,خواص سوره قدر برای ثروت,خواص سوره قدر برای حاجت,خواص سوره قدر برای ازدواج,خواص سوره قدر برای رزق,خواص سوره قدر در بارداری,خواص سوره قدر نی نی سایت,خواص سورة القدر,خواص سوره قدر برای حاجت نی نی سایت,خواص سوره قدر برای ازدواج نی نی سایت,خواص سوره قدر برای رزق و روزی,خواص سورة القدر الروحانية,خواص سورة القدر للرزق,خواص سورة القدر المباركة,فوائد سورة القدر,فوائد سورة القدر للمحبة,فوائد سورة القدر للرزق,فوائد سورة القدر للزواج,فوائد سورة القدر الروحانية,فوائد سورة القدر للحمل

خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار

خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار,سوره قدر برای شخص مرده,ثواب خواندن سوره قدر برای اموات,ثواب و فضیلت خواندن سوره قدر سر مزار,سوره قدر برای مزار و مرده و اموات

خواص سوره قدر برای مرده,خواندن سوره قدر بر سر مزار

بهترین سوره برای اموات

خواندن هر سوره ای از قرآن کریم برای اموات ثواب بسیاری دارد. قرائت قرآن به نیابت از اموات موجبات خشنودی و آسایش آنان در عالم برزخ را فراهم می آورد.

خصوصا که عزیزان درگذشته دستشان از این دنیا کوتاه شده و دیگر قادر به انجام عمل خیری برای خود نیستند و چشم انتظار هدایایی از طرف بازماندگانشان هستند.

در همین رابطه توجه شما را به دو حدیث زیر جلب می کنیم:

پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم): “مردگانتان را که در قبرها آرمیده‌اند، از یاد نبرید.

مُردگان شما امید احسان شما را دارند، مُردگان شما زندانی هستند و به کارهای نیک شما رغبت دارند.

آنها خود قدرت انجام کاری را ندارند، شما صدقه و دعایی به آنها هدیه کنید.” ( انوار الهدایه، صفحه 115)

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم):

“ارواح مومنان هر جمعه به آسمان دنیا در برابر خانه‌ها و منزل‌های خود می‌آیند و با صدای غمناکی ندا می دهند که ای خانواده ما، ای فرزندان ما و ای پدر و مادر و خویشان ما! به ما مهربانی کنید؛

از اموالی که در دست ما بود (و اکنون در اختیار شماست) با دادن درهمی و قرص نانی و جامه‌ای نسبت به ما ترحم آورید، که خداوند شما را از جامه بهشت بپوشاند!” (مستدرک الوسائل، جلد 2، صفحه 484، حدیث 24)

همین دو روایت کافیست تا به میزان احتیاج اموات به اخیرات پی ببریم. حال در این میان یکی از بهترین خیرات ها یی که می توانیم انجام دهیم خواندن قرآن است که نه هزینه ای دارد و نه وقت زیادی از ما می گیرد.

البته که چاپ مفاتیح یادبود که در سال های اخیر نیز بسیار رواج پیدا کرده است نیز امری بسیار نیکو است. چرا که با اینکار تا زمانیکه از آن کتاب دعا استفاده می کنند و با آن قرآن و دعا می خوانند، ثواب اینکار هم به عزیز درگذشته مان و هم خود ما به عنوان واقف می رسد. در واقع می توان آن را نوعی از خیرات و باقیات الصالحات ماندگار به حساب آورد.

در این میان خواندن برخی از سوره ها بیش از سایر سوره ها توصیه شده اند.

در واقع می توان آنها را بهترین سوره برای اموات به حساب آورد.

این سوره ها عبارتند از:

1. خواندن فاتحه (سوره حمد و توحید)
2. خواندن آیت الکرسی (این مورد با اینکه فقط چند آیه از یک سوره است خواندنش توصیه شده است)
3. سوره یس
4. سوره الرحمن
5. سوره صافات
6. سوره قدر
7. سوره ملک (نام دیگر آن تبارک است)
8. سوره نور
9. سوره واقعه
10. سوره احزاب
11. سوره جمعه
12. سوره ناس
13. سوره فلق
14. آیه 54 سوره اعراف
15. 3 آیه آخر سوره بقره

●سوره قدر برای اموات

خواندن سوره قدر برای اموات به خصوص بر سر مزار آنها نه تنها تاکید شده است بلکه ثواب بسیار زیادی نیز دارد.

در واقع می توان آنها جزء دسته بهترین سوره برای اموات دانست.

در حدیثی از امام رضا (علیه السلام) آمده است:

“هر کس قبر مومنی را زیارت کند و در کنار قبرش سوره قدر را هفت مرتبه قرائت کند و خداوند هم او و صاحب قبر را می آمرزد.” (کتاب من لا یحضره الفقیه، جلد 1، صفحه 181).

به طور کلی قرائت سوره قدر (انا انزلناه) بسیار مورد تاکید معصومین (علیهم السلام) بوده است و روایات بسیار در باب ثواب آن نقل شده است.

برای مثال در روایتی از  رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) آمده:

هر که این سوره را بخواند به او از ثواب کسی که ماه رمضان را روزه گرفته است و شب قدر را شب زنده داری کرده است داده می شود.”

در روایتی دیگر که از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است، اینطور آمده:

” هر کس سوره قدر را در هنگام خواب و پس از بیداری قرائت کند اجر و ثواب آن لوح محفوظ را سرشار خواهد کرد.” (مستدرک الوسائل، جلد 4، صفحه 293).

همچنین در حدیثی از امام جواد (علیه السلام) آمده است:

“هر کس سوره قدر را در یکی از نمازهایش قرائت نماید در علیین نمازش مورد قبول و ثوابش دو برابر می شود و هر کس این سوره را بخواند و آنگاه دعا کند دعایش در لوح محفوظ مستجاب نوشته می شود.” (مستدرک الوسائل، جلد 44، صفحه 190).

این احادیث فقط بخشی از روایتی بود از معصومین (علیهم السلام) در مورد فضائل این سوره نقل شده است.

,ثواب سوره قدر برای مرده,ثواب سوره قدر برای اموات,ثواب خواندن سوره قدر برای اموات,ثواب سوره قدر برای مردگان,ثواب خواندن سوره قدر برای مرده,ثواب سوره ی قدر برای اموات,فضیلت سوره قدر برای مرده,فضیلت سوره قدر برای اموات,فضیلت خواندن سوره قدر برای اموات,سوره قدر برای اموات,خواندن سوره قدر برای اموات,فواید سوره قدر برای اموات,ختم سوره قدر برای اموات,سوره قدر اموات,تلاوت سوره قدر برای اموات,خواص سوره قدر برای اموات,سوره قدر برای شادی روح اموات,سوره قدر برای مرده,فواید خواندن سوره قدر برای مرده,فواید سوره قدر برای مرده,خواص سوره قدر برای مرده,سوره قدر برای اموات صوتی,تعبیر خواب سوره قدر برای مرده

برگرفته از دعا 786

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *