خانه / دعا / ذکر قوی برای در امان ماندن از وسوسه شیطان از رجبعلی خیاط

ذکر قوی برای در امان ماندن از وسوسه شیطان از رجبعلی خیاط

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com ذکر قوی برای در امان ماندن از وسوسه شیطان از رجبعلی خیاط را قرار دادیم . ذکر بسیار مجرب و سریع الاجابه برای محفوظ ماندن و در امان ماندن از شر وسوسه های شیطان . اگر به دنبال ذکری قرآنی و قوی برای دفع وسوسه های شیطانی هستید ما به شما ذکر یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه  را پیشنهاد می کنیم که از شیخ رجبعلی خیاط نقل شده است …

ذکر قوی برای در امان ماندن از وسوسه شیطان از رجبعلی خیاط

ذکر دفع وسوسه های شیطان,ذکر ایمنی از شر وسوسه شیطان,ذکر غلبه بر وسوسه شیطان,ذکر نجات از وسوسه شیطان,ذکر محفوظ ماندن از وسوسه شیطان

ذکر قوی برای در امان ماندن از وسوسه شیطان از رجبعلی خیاط

در امان ماندن از وسوسه

منقول است از جناب شیخ رجبعلی خیاط جهت در امان ماندن از وسوسه شیطان ذکر شریف زیر را بخوانید .

یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه

رهایی از وسوسه شیطان با یاد خدا

ابلیس و شیاطین جنی و انسی پیوسته در حال وسوسه‌گری هستند تا جایی که دمی از آن دست بر نمی‌دارند؛ آنان همواره در حال طواف دور انسان و قلب او هستند تا ببینند که چه زمانی و چگونه فرصتی می‌یابند تا به درون قلب او در آیند و او را وسوسه کرده و بر قلبش سلطه یابند و زمام عقل و قلب او را به دست گیرند.

البته از نظر قرآن، اگر انسان بتواند به یاد خدا و ذکر الله باشد، می‌تواند خود را از شرور وسوسه‌های شیطانی در امان نگه دارد؛ زیرا انسان با ذکر الله بصیرت می‌یابد و حقیقت بر او معلوم می‌شود و ابلیس نمی‌تواند با تزیین‌گری و تسویل و وسوسه خویش حقیقت را دگرگون سازد و باطل را حق جلوه دهد.

خدا می‌فرماید: پرهیزکاران هنگامی که گرفتار وسوسه‌های شیطان شوند، به یاد (خدا و پاداش و کیفر او) می‌افتند؛ و (در پرتو یاد او، راه حق را می‌بینند و) ناگهان بینا می‌گردند.(اعراف، آیه 201)

از این آیه و آیات دیگر دانسته می‌شود که هر گاه شیطان فراتر از وسوسه به تماس با مومن رو آورد و بخواهد راه نفوذی به قلب مومنان پیدا کند، یاد خدا می‌افتند و همین یاد کرد خدا موجب می‌شود تا خدا بصیرتی به آنان بدهد که دیگر شیطان نتواند کاری کند و آن قوم شیطانی شکست بخورند و از قلب متقی دور شوند.

امام صادق(ع) می‌فرماید: لایتمکن الشیطان بالوسوسه من العبد الا و قد اعرض عن ذکر الله؛ شیطان تنها زمانی می‌تواند با وسوسه بر بنده مسلط شود که بنده از ذکر الهی اعراض کند.

(بحارالانوار، ج 69، ص 124)

پس وسوسه شیطان زمانی تاثیر دارد که شخص از یاد خدا اعراض کرده یا غافل از خدا شود؛ آنگاه است که شیطان فرصت نفوذ و وسوسه می‌یابد، اما کسی که در حال یاد خدا باشد، هرگز ابلیس نمی‌تواند بر او وارد شود و او را گرفتار وسوسه کند.

لذا می‌توان با ذکر الله، خود را از وسوسه‌های ابلیسی و شیطانی در امان نگه داشت. انسان‌ها با توجه به شرایط گوناگون روحی و روانی خود باید از اذکار الهی بهره‌مند شوند.

برخی از بهترین ذکرهای الهی که می‌تواند انسان را کمک کند تا از وسوسه‌های شیطانی در امان بماند، ذکر اعوذ بالله است؛ چنان‌که حضرت مریم (س) و حضرت یوسف(ع) با این اذکار، خود را از شرور وسوسه‌های ابلیسی و هواهای نفسانی در امان نگه داشتند.

(یوسف، آیه 23؛ مریم، آیه 18)

از آنجا که انسان نمی‌داند چگونه و چه زمانی گرفتار وسوسه‌های شیطانی می‌شود، بهتر آن است که همواره به ذکر الله بپردازد و معوذتین یعنی سوره‌های فلق و ناس را بخواند.

از نظر قرآن، توکل بر خدا در رهایی از وسوسه‌های شیطانی تاثیردارد که این خود نوعی یاد خدا است.

خدا به صراحت می‌فرماید:شیطان بر کسانی که ایمان دارند و بر پروردگارشان توکّل می‌کنند، تسلّطی ندارد.

برگرفته از سایت دعا 786

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *