خانه / انگشتر سنگ عقیق / خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی

خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی

در این پست از سایت انگشتر و سنگ های طبیعی خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی
خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی

خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی,خواص سنگ عقیق زرد,خواص عقیق زرد رنگ,خواص سنگ شرف الشمس,خواص سنگ عقیق یمنی

خواص عقیق زرد ( شرف الشمس) کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمس عقیق یمانی

(Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). اما مطلبی که باید به آن توجه داشت این است که نگین زرد رنگی که در بین عموم مردم به شرف شمس معروف است عقیق زرد می باشد و نام حرزی که بر روی آن حکاکی شده است “شرف شمس” است و نه نام نگین آن. حرز شرف الشمس باید روی عقیق زرد رنگ نوشته شود و اگر این سنگ در دسترس نبود، روی یک تکه کاغذ به رنگ زرد. در این حرز ۵ اسم اعظم خداوند به شیوه مخصوصی نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نیست (نویسنده این اسامی باید فرد آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن این حرز را رعایت کند. در نوشتن شرف الشمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده شود، سوراخ‌های ستاره و میم و‌ها و واو نباید بسته باشد، خطوط ابتدا و انتهای ستاره نباید یگدیگر را قطع کنند، اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر روی تمام نقش کشیده شود و اگر متن، روی کاغذ نوشته می‌شود، به جای جوهر از گلاب و زعفران استفاده شود). معمولا برای نوشتن حرز شرف شمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با خطوط مخصوصی که برای این کار تعریف شده، حکاکی می‌شود. البته گاهی حکاکان شرف الشمس به جای نوشته، از نقوشی استفاده می‌کنند که معرف همین کلمات هستند.  این نقش 13 حرف دارد 4 حرف از تورات 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم می باشد. گاهی هم به جای این نقش‌ها و کلمات پنج حرف اول آن‌ها یعنی الف، جیم، ر، میم و نون نوشته می‌شود. مرحوم كفعمي، سند معتبري براي اين مطلب ذكر نكرده و تنها گفته است: اين حروف شكل اسم اعظم است و سپس در حاشيه كتاب خود مي گويد: در بعضي از كتاب هاي علماي شيعه ديدم كه اين شكل از اميرالمؤمنين (ع) نقل شده است. به نظر مي رسد بيان چنين نقلي محكم نيست زیرا سند اين روايت تا اميرالمؤمنين (ع) ذكر نشده است. مرحوم شيخ بهايي هم همين شكل را در كتاب «سر المستتر» با اندكي تغيير آورده است. البته در كتاب هاي ياد شده اين شكل به «شرف الشمس» ناميده نشده است و احتمالاً تشخيص اساتيد علم ختوم و اذكار اين بوده كه اين شكل در شرف شمس – كه نوزدهم فروردين ماه است – نوشته شود كه ساعت خوبي است و باعث تأثير بيشتر اين شكل خواهد بود. براي نوشتن اين شكل يا حك آن بر روي انگشتر، در نوزدهم فروردين سند مكتوبي يافت نشد، اما از برخي بزرگان (مثل مرحوم كشميري) اين مطلب شنيده شده است. در كتاب «هزار و يك نكته»، نكته 977، تأليف آيت الله حسن زاده آملي نيز مطالبي راجع به اين شكل آمده است. نکته دیگر اینکه در برخی منابع آورده اند: در روز 19 فروردین، شکل شرف الشمس که در پائین آمده است را از ساعت 11 ظهر تا ساعت 23 روی طلا، عقیق زرد یا پارچه زرد کشیده و یا حک نموده و یا با خط زرد روی کاغذ و یا پارچه می نویسید و دعای آورده شده را خوانده و نوشته و بعد هر حاجتی که از خدا دارید را زیر دعا می نویسید و در قرآن می گذارید انشاالله برآورده می شود.

بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

 

خواص درمانی عقیق زرد:

بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). عقیق برای تسکین درد پشت، پاها، استخوان و عضلات و نیز تقویتریه ها، معده، کبد و مغز و دستگاه گوارش و حس شنوایی مفید است. باعث درمان بی اشتهایی، بی خوابی، روماتیسم، اسهال، گرفتگی عضلات، صرع، تورم رحم، قاعدگبی بیش از اندازه و مسمومیت می شود (خواص سری و درمانی جواهرات و سنگ ها، جمشید مبین، ص 44). 

 

خواص ماورائی عقیق زرد :

 سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25).  عقیق زرد موجب گشایش و آسانی در کار و سهولت انجام امور می شود (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین).

 

خواص ماورائی حرز شرف الشمس: بر اساس آنچه در کتب قدیمی مثل «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری آمده، شرف الشمس از علوم غریبه است و در دفع فقر و جلب رزق و روزی، رفع بیماری‌ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران، حیوانات موذی و دشمنان و ستمکاران و نیز ایمنی از بلایا و خطرا زمینی و آسمانی و کسب عزت و بزرگی تاثیر دارد. برای چشم زخم، گشايش امور، برآورده شدن دعاها، افزايش رزق و روزي استفاده می گردد.

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق زرد :

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. رنگ نارنجی تیره سنگ عقیق به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول (چاکرای ریشه)، دوم (چاکرای خاجی) و سوم (چاکرای شبکه خورشیدی) است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 128).  

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق زرد :

نگهداری این سنگ ساده است. کافیست یک بار در هفته در آب جاری تخلیه و به مدت یک تا دو ساعت در نور خورشید شارژ شود (سنگ درمانی، شوفل برگر- لاندهر، ج2، ص 116).

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *