خانه / انگشتر / خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید)

خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید)

در این پست از سایت انگشتر و سنگ های طبیعی خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید)
خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید)

خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید),خواص انگشتر عقیق,خواص سنگ عقیق زرد,خواص سنگ عقیق سرخ,خواص سنگ عقیق سفید,خواص و فواید انواع سنگ عقیق

خواص و فواید انگشتر عقیق (عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید)

%image_alt%

 

عقیق زرد ( شرف الشمس)

نام دیگر: کورنالین زرد، شرف الشمس، شرف شمسعقیق یمانی

(Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). اما مطلبی که باید به آن توجه داشت این است که نگین زرد رنگی که در بین عموم مردم به شرف شمس معروف است عقیق زرد می باشد و نام حرزی که بر روی آن حکاکی شده است “شرف شمس” است و نه نام نگین آن. حرز شرف الشمس باید روی عقیق زرد رنگ نوشته شود و اگر این سنگ در دسترس نبود، روی یک تکه کاغذ به رنگ زرد. در این حرز ۵ اسم اعظم خداوند به شیوه مخصوصی نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نیست (نویسنده این اسامی باید فرد آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن این حرز را رعایت کند. در نوشتن شرف الشمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده شود، سوراخ‌های ستاره و میم و‌ها و واو نباید بسته باشد، خطوط ابتدا و انتهای ستاره نباید یگدیگر را قطع کنند، اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر روی تمام نقش کشیده شود و اگر متن، روی کاغذ نوشته می‌شود، به جای جوهر از گلاب و زعفران استفاده شود). معمولا برای نوشتن حرز شرف شمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با خطوط مخصوصی که برای این کار تعریف شده، حکاکی می‌شود. البته گاهی حکاکان شرف الشمس به جای نوشته، از نقوشی استفاده می‌کنند که معرف همین کلمات هستند.  این نقش 13 حرف دارد 4 حرف از تورات 4 حرف از انجیل و 5 حرف از قرآن کریم می باشد. گاهی هم به جای این نقش‌ها و کلمات پنج حرف اول آن‌ها یعنی الف، جیم، ر، میم و نون نوشته می‌شود. مرحوم كفعمي، سند معتبري براي اين مطلب ذكر نكرده و تنها گفته است: اين حروف شكل اسم اعظم است و سپس در حاشيه كتاب خود مي گويد: در بعضي از كتاب هاي علماي شيعه ديدم كه اين شكل از اميرالمؤمنين (ع) نقل شده است. به نظر مي رسد بيان چنين نقلي محكم نيست زیرا سند اين روايت تا اميرالمؤمنين (ع) ذكر نشده است. مرحوم شيخ بهايي هم همين شكل را در كتاب «سر المستتر» با اندكي تغيير آورده است. البته در كتاب هاي ياد شده اين شكل به «شرف الشمس» ناميده نشده است و احتمالاً تشخيص اساتيد علم ختوم و اذكار اين بوده كه اين شكل در شرف شمس – كه نوزدهم فروردين ماه است – نوشته شود كه ساعت خوبي است و باعث تأثير بيشتر اين شكل خواهد بود. براي نوشتن اين شكل يا حك آن بر روي انگشتر، در نوزدهم فروردين سند مكتوبي يافت نشد، اما از برخي بزرگان (مثل مرحوم كشميري) اين مطلب شنيده شده است. در كتاب «هزار و يك نكته»، نكته 977، تأليف آيت الله حسن زاده آملي نيز مطالبي راجع به اين شكل آمده است. نکته دیگر اینکه در برخی منابع آورده اند: در روز 19 فروردین، شکل شرف الشمس که در پائین آمده است را از ساعت 11 ظهر تا ساعت 23 روی طلا، عقیق زرد یا پارچه زرد کشیده و یا حک نموده و یا با خط زرد روی کاغذ و یا پارچه می نویسید و دعای آورده شده را خوانده و نوشته و بعد هر حاجتی که از خدا دارید را زیر دعا می نویسید و در قرآن می گذارید انشاالله برآورده می شود.

بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

 

خواص درمانی عقیق زرد:

بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). عقیق برای تسکین درد پشت، پاها، استخوان و عضلات و نیز تقویتریه ها، معده، کبد و مغز و دستگاه گوارش و حس شنوایی مفید است. باعث درمان بی اشتهایی، بی خوابی، روماتیسم، اسهال، گرفتگی عضلات، صرع، تورم رحم، قاعدگبی بیش از اندازه و مسمومیت می شود (خواص سری و درمانی جواهرات و سنگ ها، جمشید مبین، ص 44). 

 

خواص ماورائی عقیق زرد :

 سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25).  عقیق زرد موجب گشایش و آسانی در کار و سهولت انجام امور می شود (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین).

 

خواص ماورائی حرز شرف الشمس: بر اساس آنچه در کتب قدیمی مثل «السحاب اللئالی» تالیف سید عبدالله بوشهری آمده، شرف الشمس از علوم غریبه است و در دفع فقر و جلب رزق و روزی، رفع بیماری‌ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران، حیوانات موذی و دشمنان و ستمکاران و نیز ایمنی از بلایا و خطرا زمینی و آسمانی و کسب عزت و بزرگی تاثیر دارد. برای چشم زخم، گشايش امور، برآورده شدن دعاها، افزايش رزق و روزي استفاده می گردد.

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق زرد :

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. رنگ نارنجی تیره سنگ عقیق به خوبی بیانگر نیروی تقویت کننده چاکراهای اول (چاکرای ریشه)، دوم (چاکرای خاجی) و سوم (چاکرای شبکه خورشیدی) است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 128).  

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق زرد :

نگهداری این سنگ ساده است. کافیست یک بار در هفته در آب جاری تخلیه و به مدت یک تا دو ساعت در نور خورشید شارژ شود (سنگ درمانی، شوفل برگر- لاندهر، ج2، ص 116).

 

%image_alt%

 

 

عقیق قرمز :

نام لاتین: Carnelian

نام دیگر: کورنالین،کارنلین، عقیق قرمز

عقیق سرخ از تجمع کوارتزهایی که از خانواده کلسدوئین هستند، تشکیل شده است و به رنگ های قرمز به نارنجی است. مکان های اصلی کشف آن اغلب در کشورهای هندوستان، برزیل، ژاپن و آفریقای شمالی است (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 137). لازم به ذکر است که عقیق یمانی (Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص درمانی عقیق قرمز :

بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). عقیق سرخ برای بیماری های شکم، گوارش و روده مؤثر است و در دفع سموم بدن کمک زیادی می کند. عقیق سرخ تسکین دهنده کلیه ها، کبد و کیسه صفراست و می تواند اسهال را نیز از بین ببرد، فشار خون را پایین می آورد و از پرخونی و احتقان جلوگیری و از فرایند تصفیه خون محافظت می کند. این سنگ ناراحتی های آسم و دردهای روماتیسمی را نیز شفا می دهد و برای خون دماغ بسیار مفید است. همچنین چشم ها را تقویت، پوست را زیبا و جوان و لثه ها را سفت و محکم می کند. برای دردهای شکم و دوران بارداری بهتر است که سنگ عقیق سرخ را به مدت 20 دقیقه بر روی شکم قرار دهید. همچنین به این طریق کیست های ناحیه زهدان را از بین می برد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 137-138).

 

خواص ماورائی عقیق قرمز:

سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25). عقیق سرخ همیشه سرشار از نیرو و قدرت است و باعث نیروی حیات و انرژی می شود. این سنگ ما را به زمین متصل و باعث شادی در زندگی می شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 137).

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق قرمز :

عقیق سرخ برای چاکرای خاجی مورد استفاده قرار می گیرد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 138).

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق قرمز :

نگهداری این سنگ ساده است. کافیست یک بار در هفته در آب جاری تخلیه و به مدت یک تا دو ساعت در نور خورشید شارژ شود (سنگ درمانی، شوفل برگر- لاندهر، ج2، ص 116).

 

%image_alt%

 

عقیق سیاه:

 

نام لاتین: Obsidian

سنگی از گدازه به رنگ سیاه، سرشار از اسید سیلیسیک به همراه ماده ای آهن دار که رنگ آن را تشکیل می دهد. این سنگ در بازار داد و ستد بیشتر به نام “عقیق سیاه در گلوله های برفی” نامیده می شود. مهمترین توده های این سنگ در کشور یونان، مکزیک، ایسلند، ایتالیا و ایالات متحده آمریکا یافت می شود. این سنگ به گونه های متفاوتی وجود دارد، از جمله: عقیق سیاه در گلوله های برفی، عقیق سیاه دودی و عقیق سیاه ماهون که بسیار کمیابند (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 55). عقیق یمانی (Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص درمانی عقیق سیاه :

عقیق سیاه باعث تسکین عفونت ها و التهابات می شود و بر علیه باکتری ها مبارزه می کند. همچنین ما را در برابر زخم معده حمایت می کند و در تجدید بخش سلولی نقش مؤثری داردعملکرد روده ها را آسان می کند و دارای عمل تقویت کنندگی بر روی استخوان ها، ستون مهره ها و قسمت پشت است. این سنگ باعث گرما و نیروی زندگی می شود (از آنجائیکه عقیق سیاه دارای خاصیت گرما دهندگی است، می توانید هنگامی که در پاهایتان احساس سرما کردیدیک تکه عقیق سیاه را داخل جوراب یا کفش خود قرار دهید. می توانید هر روز به مدت 10 دقیقه آن را بر کف پایتان مالش دهید)، تمرکز را زیاد می کند و در اصلاح سازی گردش خون در بدن نقش بسزائی دارد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 90).  بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص ماورائی عقیق سیاه:

عقیق سیاه به همراه کریستال سنگ (دُرّ) می تواند ما را در برابر امواج منفی حمایت کند و در قطع محاصره و هجوم احساسات مؤثر واقع می شود. عقیق سیاه به حل موانع درونی و رسیدن به آگاهی های تازه و آمدن آن ها به سطح ذهن کمک می کند (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 90-91). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25). سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق سیاه:

 

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. عقیق سیاه به چاکرای انتهای سر (تاج زرین) و پاها تعلق دارد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 91).

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق سیاه :

در صورت استفاده برای گرما دهی، بعد از مالش بر روی پاها باید در آب شستشو داده شود.  (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 91).

 

%image_alt%

 

عقیق سلیمانی :

نام دیگر: عقیق بابا قوری، عقیق یراقدار

طبیعت واقعی این سنگ از گروه عقیق هاست، اما از خانواده کوارتزها هم به حساب می آید. عقیق یراقدار در برزیل، اروگوئه، چین و هند یافت می شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117). عقیق یمانی (Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص درمانی عقیق سلیمانی:

این سنگ رنگین بندهای سر را تجدید می کند و برای آلرژی ها، رنگ پریدگی و چهره نا خوش بسیار مؤثر است. عقیق یراقدار حس بویایی، کیسه صفرا، مثانه و کلیه ها را تقویت و سیستم ایمنی بدن را فعال می کند. به ما نیرو و شادی زندگی می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117).  بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص ماورائی عقیق سلیمانی:

ارتعاشات این سنگ متصل به زمین است و ما را به طبیعت نزدیک تر و بر پاهایمان استوارتر می کند.عقیق یراقدار از وحشت و احساس ضعف و سستی می کاهد و به ما نیرو می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25). سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق سلیمانی:

استفاده از گوهرها در چاکراهای ویژه باعث می شود که سطح بیشتری از انرژی مفید و طبیعی سنگ وارد بدن شده و اگر گوهر سنگ در چاکرای مربوطه قرار گیرد، تأثیر و کارایی مطلوب تر و مشهودتری خواهد داشت. عقیق یراقدار برای اولین چاکرا (ریشه) استفاده می شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117).

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق سلیمانی :

یک بار در هفته آن را در آب جاری تخلیه و در صورت امکان در نور خورشید قرار دهید تا شارژ شود (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج2، ص 117).

 

%image_alt%

 

عقیق خزه ای :

نام لاتین: Moss agate

سنگ عقیق خزه یک نوع کلسدوئین است که در آن سیلیکات طبیعی از آلومنیوم، کلسیم و … که شبیه خزه های سبز رنگ هستند وجود دارد. عمده ترین محل های اصلی این سنگهندوستان، چین و ایالات متحده آمریکا است  (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 88). عقیق یمانی (Yemen agate) گران ترین و زیباترین نوع عقیق است که در کشور یمن بدست می آید و به رنگ های شیری، کبود، زرد، نارنجی، کرم قهوه ای، جزع، سیاه و انواع رنگ قرمز یافت می شود. نوع سبز بهسازی نشده آن بسیار با ارزش است. این گوهر بسیار مورد استفاده مسلمانان بویژه ایرانیان می باشد (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

 

خواص درمانی عقیق خزه ای:

عقیق خزه برای دیابت و متعادل ساختن درصد قند خون بسیار مؤثر است. قلب، جریان خون و لوزالمعده را تقویت می کند. بیماری های کلیه، طحال و لنف را معالجه می کند. دستگاه گوارش و روده بزرگ توسط این سنگ تنظیم می شود و همچنین بر علیه عفونت های ویروسی و التهاب ها مبارزه می کند. در طی دوران بارداری بسیار مؤثر است زیرا این سنگ با زمین در ارتباط است و آرامش به فرد می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 88).  به آرامش درونی کمک می کند و به چشم ها قوّت می دهد (سنگ درمانی، شوفل برگر ، ج2، ص 114). بطور کلی سنگ عقیق برای درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه بسیار مهم است (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90).

 

خواص ماورائی عقیق خزه ای:

عقیق خزه باعث اعتماد به نفس در وجود ما می شود و قدرت ایمنی می دهد. این سنگ، اندام های حسی را نسبت به جریان سیستم نیروی درونی حساس تر می کند. این سنگ از روستائیان، جنگلبانان و باغبانان حمایت می کند (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 88-89). این سنگ به زمین مرتبط است و تمام ارگانیسم های بدن را آرامش می بخشد. به درک مطالب و ارتباط با طبیعت نیز کمک می کند (سنگ درمانی، شوفل برگر ، ج2، ص 114). سنگ عقیق یا سنگ “عزّت نفس” برای تقویت حس احترام به نفس و احترام قائل شدن برای خویشتن بکار می رود. عقیق، عشق و علاقه را میان والدین و فرزندان تقویت کرده و باعث دور شدن احساسات منفی همچون حسادت، ترس و خشم می شود (عصر جواهرات، محمد عربشاهی، ص 90). از دیر بازقبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند. عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کارها بسیار مفید است. همچنین عقیق برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است (خواص اسرار آمیز سنگ ها، محمد موسوی، ص 25).

 

 

چاکراهای مرتبط با سنگ عقیق خزه ای:

 عقیق خزه متعلق به چاکرای قلب است (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 89).

 

نحوه شارژ و نگهداری عقیق خزه ای :

می توانید سنگ عقیق خزه را در داخل کیسه ای به دست گیرید و یا به صورت دستبند و گردنبند حمل کنید و حتی در آیارتمان خود قرار دهید تا فضایی دلپذیر ایجاد شود. می توانید برای نگهداری از آن هر هفته آن را در زیر آب جاری بشویید (سنگ درمانی، شوفل برگر، ج1، ص 89).

 

 

 

احادیث مرتبط با سنگ عقیق

 

* رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم به امیر المؤمنین علیه السلام فرمود:یا علی، انگشتر را در دست راست بکن تا از مقربان الهی باشی. امیر المؤمنین علیه السلام عرضه داشت: یا رسول الله، مقربان درگاه الهی چه کسانی هستند؟ فرمود: آن ها جبرئیل و میکائیل هستند. باز حضرت پرسید: چه انگشتری در دست کنم؟ پیامبر فرمود: عقیق سرخ. بدرستیکه سنگ عقیق، اول کوهی است که به یگانگی خدا و پیامبری من و به وصایت تو یا علی و امامت فرزندان بعد از تو و بودن بهشت برای دوستان تو و شیعیان فرزندانت اقرار کرده است (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل اول، ص 29؛ گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین، ص 357؛ وسائل الشیعه ج5، ص 83).

* به سند معتبر از “مفضل بن عمر” نقل شده است که روزی به خدمت امام صادق علیه السلام رفتم و انگشتر فیروزه در دست داشتم. فرمود: ای مفضل فیروزه سیر، نور دیده های مردان و زنان مؤمنه است و دور گرداننده دردهاست از دیده های ایشان و من دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر در دست داشته باشد. یاقوت و آن فاخر ترین همه است. عقیق و آن خالص تر است برای خدا و برای ما اهل بیت. فیروزه و آن چشم را قوت می دهد و سینه را گشایش می دهد و هنگامی که به دنبال کاری رود آن را در دست کند، زمانی که برگردد حاجتش برآورده شده است.و حدید صینی و دوست ندارم که همیشه در دست داشته باشد ولیکن در دست کردن آن را در وقتی که به دیدن کسی از اهل شرّ می رود که از او می ترسدبد نمی دانم که شرّ او ساکن می شود و حدید صینی شیطان را دور می کند و به این دلیل دوست دارم که آن را داشته باشم. پنجم آن درّی که خدا آن را در نجف اشرف ظاهر می سازد. به درستی که هر کس آن را در دست کند، با هر نظر کردنی در آن، خداوند عالمیان زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او می نویسد که ثوابش، ثواب پیغمبران و صالحان باشد و اگر خدا بر شیعیان ما رحم نمی کرد، هر نگین از آن بسیار گران قیمت می شد و لیکن خدا برایشان ارزان کرده است که توانگر و فقیرشان بتواند آن را در دست کند (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل ششم، ص 34-35).

امام رضا علیه السلام فرمود: انگشتر عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در دست کردن آن نفاق را زایل می کند(گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین، ص 357 و حلیه المتقین، ص31؛ وسائل الشیعه، ج5، ص 85).

* چند چیز موجب وسعت رزق است: از جمله: انگشتر عقیق در دست کردن، انگشتر یاقوت در دست کردن، انگشتر فیروزه در دست کردن (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل خواص و شرایط روحی و جسمی تماماً از گفتار ائمه معصومین علیهم السلام، ص 323).
امام صادق علیه السلام: انگشتری بگیرید که نگینش عقیق باشد زیرا انسان پریشان نشود و عاقبت کارش نیکو گردد (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین، ص 358).

* چند چیز باعث عاقبت بخیر شدن است: 1- خود داری از صرف کردن نعمت های خداوند در نافرمانی او، 2- مغرور نشدن به حلم خداوند، 3- اکرام و احترام کسی که ائمه هدی علیهم السلام را یاد می کند، دوست دارد، 4- دو مرتبه به حج رفتن، 5- انگشتر عقیق سرخ به دست کردن (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل خواص و شرایط روحی و جسمی تماماً از گفتار ائمه معصومین علیهم السلام، ص 330).

* امام صادق علیه السلام فرمودند: انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر کس انگشتر عقیق در دست داشته باشد، امید است که عاقبتش مقرون به خیر و نیکی باشد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).

* امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس با دستی که انگشتر عقیق دارد قرعه بردارد، بهره او تمام تر بیرون می آید (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).

* از امام حسین علیه السلامروایت شده است که زمانی که حضرت موسی علیه السلام بر کوه طور با حق تعالی مناجات کرد و بر زمین نظر کرد، حق تعالی از نو روی او عقیق را آفرید. پس فرمود: قسم خوردم به ذات مقدس خود که دستی را که انگشتر عقیق در آن باشد اگر ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام داشته باشد، به آتش جهنم عذاب نکنم (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم ص 32).

* در حدیث آمده است که هر کس انگشتری از عقیق بسازد و بر آن نقش کند “مُحَمَّد نَبّی الله وَ عَلی وَلی الله” خدا او را از مرگ بد نگه دارد و نمیرد مگر بر دین حق(حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل هفتم، ص 40).
چند چیز باعث استجابت دعاست: 1- گفتن “بسم الله” در اول دعا، 2- مدح خداوند عالم، 3- صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد، 4- نا امید شدن از مردم، 5- حضور قلب و امیدوار شدن به استجابت دعا، 6- اصرار کردن در دعا، 7- انگشتر عقیق در دست داشتن، 8- انگشتر فیروزه در دست کردن، 9- چهل مؤمن را قبل از دعا، دعا کردن، 10- صد آیه از قرآن خواندن و پس از آن هفت مرتبه “یا الله” گفتن، 11- ختم کردن دعا به گفتن “ما شاء الله لا حول و لا قوّة الّا بالله” (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل خواص و شرایط روحی و جسمی تماماً از گفتار ائمه معصومین علیهم السلام، ص 329).

* از “ربیعه الرّاوی” منقول است که در دست امام سجاد علیه السلام انگشتر عقیق دید. پرسید که: این چه نگینی است؟ فرمود: این عقیق رومی است و حضرت رسول صلی الله علیه وآله و سلم فرمود که هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، خداوند حاجتش را برآورده می سازد(حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31، وسائل الشیعه، ج 5، ص 86).

* امام صادق علیه السلام فرمود: دستی به سوی آسمان بلند نمی شود که خداوند از دستی که انگشتر عقیق در آن بوده باشد، بیشتر دوست داشته باشد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم ص 32).
امام صادق علیه السلام می فرماید: عقیق حرز در سفر است و دست کردن انگشتر آن در هنگام سفر انسان را از خطرهای سفر محفوظ و مصون می دارد (وسائل الشیعه، ج 5، ص 89-90).

* چند چیز رفع بلا می کند: 1- توبه و طلب آمرزش، 2- دعا نمودن، 3- صدقه دادن پنهان، 4- صله رحم، 5- شاد کردن دل مؤمن، 6- گفتن ” لا حول و لا قوّة الّا بالله العلی العظیم”، 7- خواندن سوره “و الصافات” در روز جمعه، 8- خواندن دعای حضرت سید الشهداء علیه السلام، 9- انگشتر عقیق در دست کردن (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل خواص و شرایط روحی و جسمی تماماً از گفتار ائمه معصومین علیهم السلام، ص 328).

* نقل شده است که امام علی علیه السلام چهار انگشتر در دست می کردند. انگشتر یاقوت برای شرافت و زینتش، فیروزه برای نصرت و یاریش، حدید صینی برای قوّتش و عقیق برای حرز و دفع دشمنان و بلاها (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).

* روایت شده است حاکمی به سبب جرمی به دنبال شخصی فرستاده بود. امام صادق علیه السلام فرمود که انگشتر عقیق به او برسانید. چنان کردند، آسیب و غمی به او نرسید (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).

* در روایتی دیگر آمده است که شخصی نزد رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد. حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن آدمی را از هر بدی نگه می دارد. انگشتر عقیق در دست کنید. مادام که آدمی آن انگشتر را با خود دارد اندوهی به او نمی رسد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).

* روایت شده است که شخصی را از برابر امام صادق علیه السلام گذرانیدند که تازیانه زیادی بر او زده بودند. حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست؟ اگر با او می بود، تازیانه نمی خورد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم ص 32).

* “بشیر” از امام باقر علیه السلام پرسید: چه نوع نگین و سنگی را برای رکاب انگشترم تهیه نمایم؟ حضرت فرمودند: ای بشیر، چرا غافلی از عقیق قرمز، زرد و سفید؟ پس هر کس یکی از آن ها را انگشتر خود قرار دهد، از جمیع بلاها و حوادث مصون و محفوظ می ماند (وسائل الشیعه، ج5، ص 88).

* روایت شده است که جبرئیل بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد و گفت: یا محمد، پروردگارم سلامت می رساند و می گوید انگشتر را به دست راست کن و نگینش را از عقیق بکن و بگو به علی ابن ابی طالب علیه السلام پسر عمّت که انگشتر را به دست راست کند و نگینش را از عقیق بکند حضرت امیر المؤمنین علیه السلام پرسید: یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم عقیق کدام است؟ فرمود که: کوهی است در یمن که برای خدا اقرار کرده است به یگانگی و برای من به پیغمبری و برای تو و اولاد تو به امامت و برای شیعیان تو به بهشت و برای دشمنان تو به جهنم (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم ص 32).

* “سلیمان اعمش” روایت کرده است که در خانه منصور عباسی در خدمت امام صادق علیه السلام بودم. شخصی را بیرون آوردند که تازیانه خورده بود. حضرت فرمود: ای سلیمان، انگشترش را ببین که چه نگینی دارد؟ گفتم: یابن رسول الله، عقیق نیست. فرمود: ای سلیمان، اگر عقیق بود، تازیانه اش نمی زدند. گفتم: یابن رسول الله دیگر بفرما. فرمود: ای سلیمان، انگشتر عقیق امان می بخشد از دست بریدن. گفتم: دیگر بفرما. فرمود: ای سلیمان، انگشتر عقیق امان می بخشد از خون. گفتم: دیگر بفرما. فرمود: ای سلیمان،خدای عزّ و جلّ دوست دارد که دستی را که در اون نگین عقیق است، به سویش به دعا بلند کند. گفتم: دیگر بفرما. فرمود: عجب دارم از دستی که در او نگین عقیق باشد، پس چگونه خالی می ماند از دینار و درهم. گفتم: یابن رسول الله دیگر بفرما. فرمود: نگهدارنده آدمی است از هر بلا. گفتم: یابن رسول الله دیگر بفرما. فرمود: ایمن می گرداند از فقر (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 32-33).

* امام محمد باقر علیه السلام فرمود: هر کس صبح کند در حالیکه در دست راستش انگشتر عقیق باشد و پیش از آن که نگاهش به کسی بیفتد، نگین را به سمت کف دستش بگرداند و به آن نگاه کند و سوره “اِنّا اَنزَلناهُ فی لَیلَه القَدر” را تا آخر بخواند، سپس بگوید “آمَنتُ بِالله وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ وَ کَفَرتُ بِالجِبتِ وَ الّطاغُوت وَ آمَنتُ بِسِرّ آلِ مُحَمَّد وَ عَلانِیَتِهِم وَ ظاهِرهم وَ باطِنهم وَ اَوَّلِهم وَ آخِرِهم”، خداوند عالمیان او را از شرّ آنچه از آسمان نازل می شود و آنچه بالا به سوی آسمان می رود و آنچه در زمین فرو می رود و آنچه از زمین بیرون می آید، نگه می دارد و تا شب در حرز و حمایت خدا قرار می گیرد(حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل هفتم، ص 39-40).

* “ابن طاووس” علیه الرحمه به روایت “قاسم بن العلا” نقل کرده است از “صافی” خادم امام علی النقی علیه السلام که: از آن حضرت اجازه گرفتم که به زیارت جدّش امام رضا علیه السلام بروم. فرمود که: با خود انگشتری داشته باشی که نگینش عقیق زرد باشد و نقش نگین “ما شاءَ اللهِ لا قُوَّهَ اِلّا بِالله اَستَغفِرُ الله” باشد و بر روی دیگر نگین “محمّد” و “علی” نقش کرده باشند. اگر این انگشتر را با خود همراه داشته باشی از شرّ دزدان و راهزنان در امان باشی و برای سلامتی تو تمام تر است و دین تو را حفظ کننده تر است. خادم گفت: بیرون آمدم و انگشتری که حضرت فرمود، تهیه کردم و برگشتم که وداع کنم. وقتی وداع کردم و دور شدم، دستور داد که مرا برگردانند و فرمود: باید که انگشتر فیروزه هم با خود داشته باشی و باید که بر یک طرف نگین فیروزه “الله الملک” نقش کنی و بر طرف دیگر “المُلکُ لِله الواحِدِ القَهّار”، زیرا که نقش انگشتر امیر المؤمنین علیه السلام “الله الملک” بود و زمانی که خلافت به آن حضرت برگشت “المُلکُ لِله الواحِدِ القَهّار” نقش کرد و نگینش فیروزه بود و چنین نگینی انسان را از حیوانات درنده امان می بخشد و در جنگ ها باعث پیروزی و غلبه می شود. بدرستی که در میان توس و نیشابور شیری به شما بر خواهد خورد و قافله را از حرکت باز خواهد داشت. تو جلو برو و این انگشتر را به شیر نشان بده و بگو که مولای من می گوید که: از راه کنار برو. خادم گفت که: به سفر رفتم و به خدا سوگند که در همان مکان که حضرت فرموده بود، شیر بر سر راه آمد و من به آنچه امام فرموده بود عمل کردم و شیر برگشت. وقتی از زیارت برگشتم آنچه پیش آمده بود را به خدمت آن جناب عرض کردم. فرمود: یک چیز ماند که نقل نکردی، اگر بخواهی من نقل می کنم. گفتم: ای آقای من، شاید فراموش کرده باشم. فرمود: شبی در توس نزدیک روضه امام رضا علیه السلام خوابیده بودی. گروهی از جنیان به زیارت قبر می رفتند. آن نگین را در دست تو دیدند و نقش آن را خواندند. پس آن را از دست تو در آوردند و به نزد بیماری که داشتند بردند و آن انگشتر را در آب شستند و آن را به بیمار خود خوراندند و بیمارشان صحّت یافت. پس انگشتر را برگرداندند و تو آن را در دست راست کرده بودی ولیکن آن ها در دست چپ تو کردند. زمانی که بیدار شدی بسیار تعجب کردی و علتش را ندانستی و بر بالین خود یاقوتی یافتی و آن را برداشتی و در حال حاضر همراه تو است. به بازار ببر و آن را به هشتاد اشرفی خواهی فروخت و این یاقوت هدیه آن جنّیان است که برای تو آورده بودند. خادم گفت: یاقوت را به بازار بردم و هشتاد اشرفی فروختم (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل هفتم، ص 38-39).

* در حدیث معتبر از “بشیر دهان” نقل شده است که به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عرض کردم که کدام یک از نگین ها را بر انگشت خود بنشانم؟ فرومد: چرا غافلی از عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید که اینها سه کوهند در بهشت، اما کوه عقیق سرخ مُشرف است بر خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و  اما کوه عقیق زرد مُشرف است بر خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها و کوه عقیق سفید مُشرف است بر خانه حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و همه آن ها یک خانه است و از زیر هر کوهی نهری جاری است از برف سردتر و از شیر سفیدتر و نمی خورد از آن نهرها مگر آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و شیعیان ایشان و هر سه نهر از کوثر می آید و به یک جا می ریزد و این سه کوه تسبیح و تقدیس و تمجید الهی می کنند و برای محبان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم طلب آمرزش می کنند. پس هر کس از شیعیان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم یکی از این عقیق ها را در دست داشته باشد، جز خیر و نیکی و فراخ روزی و سلامتی نبیند و از جمیع بلاها و شرّ ظالم و از هرچه آدمی از آن می ترسد و حذر می نماید، امان یابد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 31).
 

* امام علی علیه السلام فرمود: نماز کسی که انگشتر عقیق به دست داشته باشد، به نماز جماعتی که غیر عقیق بدست داشته باشد، به چهل درجه زیادتی دارد (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 32).

* “محمد بن احمد بغدادی” از امام رضا علیه السلام از پدرش و از پدران بزرگوارش علیهم السلام از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درحالیکه انگشتری از عقیق یمانی رنگارنگ در دست داشت، بر ما وارد شد و با ما نماز جماعت خواند و بعد از نماز آن انگشتر را به من بخشید و فرمود: یا علی، با این انگشتر نماز بخوان که نماز گزاردن با عقیق یمانی هفتاد نماز محسوب می شود و آن نگین تسبیح و استغفار می کند و ثواب آن اذکار برای صاحبش که آن را به دست دارد ثبت می شود و نگهداری از لغزش ها و رستگاری و کامیابی و خوشبختی به دست خداست (عیون اخبار الرضا علیه السلام، شیخ صدوق ابن بابویه، ج2، ص 291، حدیث 16).

* از امام رضا علیه السلام روایت شده است که حضرت امیر المؤمنین علیه السلامفرمود که رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم  بیرون آمدند و انگشتر جزع یمانی در دست کرده بودند و با ما نماز کردند. وقتی از نماز فارغ شدند ، انگشتر را به من دادند و فرمودند که این انگشتر را در دست راست خود کن و با آن نماز بکن که نماز در جزع یمانی برابر هفتاد نماز است و تسبیح و استغفار می کند و ثوابش برای صاحبش نوشته می شود (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل پنجم، ص 34).
“بشیر” خدمت امام صادق علیه السلام عرض کرد: چه نگینی بر روی انگشترم قرار دهم؟ حضرت فرمود: ای بشیر، چرا از استفاده از عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید غافلی که اینها سه کوهند در بهشت که کوه عقیق سرخ بر خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و کوه عقیق زرد بر خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها و کوه عقیق سفید نیز بر خانه امیر المؤمنین علیه السلام در بهشت سایه افکنده است و همه این خانه ها یکی هستند و از زیر هر کوه نهری جاری است از برف سردتر و از شیر سفیدتر است و از آن نهرها نمی خورد مگر آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و شیعیان ایشان و هر سه نهر از کوثر می آید و به یک جا می ریزند. همانا این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید کرده و برای دوستان و محبان آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم استغفار می کنند (حليه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ سوم، باب دوم، فصل سوم، ص 32؛ بحار الانوار، ج8، ص 187).

* حضرت موسی کاظم علیه السلام: انگشتری زرد در دست کردن، موجب آسانی کار است که در آن هیچ دشواری نباشد (گنج های معنوی، رضا جاهد، فصل آداب از گفتار ائمه معصومین).

 

 

اولین معترف به ولایت علی بن ابی طالب (علیه السلام) سنگ عقیق سرخ بود 

 

%image_alt%

 
در حدیث معتبر از بشیر دهام منقول است که به حضرت امام جعفر صادق علیه السلام عرض کردم کدامیک از نگین ها را بر انگشت خود بنشانم؟ فرمود که چرا غافلی از عقیق سرخ و عقیق زرد و عقیق سفید که اینها سه کوهند در بهشت .

اما کوه عقیق سرخ پس مشرف است بر خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله اما کوه عقیق زرد پس مشرف است به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها ، اما کوه عقیق سفید پس مشرف است بر خانه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام ، و همه آنها یک خانه است و از زیر هر کوهی نهری جاری است از برف سردتر و از عسل شیرین تر و از شیر سفیدتر و نمی خورند از آن نهرها مگر مسلمانان و هر سه نهر از کوثر میاید و به یکجا میریزد و این سه کوه تسبیح و تقدیس و تمجید الهی می کنند .
 ** حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود که انگشتر عقیق در انگشت کنید که آن اول کوهی است که اقرار کرده است به یگانگی خدا و به پیغمبری من و به امامت علی .
**و از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که نماز کسی که انگشتر عقیق در دست داشته باشد بر نماز کسی که انگشتر غیر عقیق در دست داشته باشد به چهل درجه زیادتی دارد.
** در روایت معتبر منقول است که شخصی را از برابر حضرت امام محمد باقر علیه السلام گذرانیدند که تازیانه بسیار بر او زده بودند، فرمود انگشتر عقیق او کجاست؟ اگر با او بود تازیانه نمی خورد .
**امام صادق علیه السلام : انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی باشد .
**پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حا جتش بر آورده می شود .
** امام صادق علیه السلام : انگشتر عقیق باعث ایمنی در سفر است .
**امام صادق علیه السلام : هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد پریشان نشود و عاقبت کارش ا لبته نیکو باشد .
** امام علی علیه السلام :  دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت که با آن نباشد.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *