خانه / مطالب متفرقه / نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟

نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟

نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟

در این بخش از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . ائمه معصومین (ع) و قرآن درباره قهر کردن چه نظری دارند ؟ پیامبر اکرم (ص) درباره قهر کردن چه فرموده اند ؟ قهر کردن مومنین از دیدگاه قرآن و امامان معصوم (ع) . در ادامه از سایت دعاگو دیدگاه امامات معصوم (ع) و قرآن درباره قهر کردن را برای شما قرار دادیم …

نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟
نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟

نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟,نظر امامان درباره قهر کردن,قهر کردن در دین اسلام,قهر کردن از دیدگاه قرآن,قهر کردن از دیدگاه معصومین (ع),قهر در اسلام و قرآن,قهر از دیدگاه ائمه معصومین (ع)قهر کردن مومنین در قرآن

نظر امامان و معصومين (ع) و قرآن درباره قهر کردن چيست؟

در حدیث «لا تَدابَرُوا و لا تَقاطَعُوا و كُونوا عِبادَ اللّهِ إخواناً هَجرُ المُؤمنَينِ ثَلاثاً فإن تَكَلَّما و إلّا أعرَضَ اللّه عَزَّوجلَّ عَنهُما حتّى يَتَكلَّما» (1)

از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل شده که فرمود:

با يكديگر قهر نكنيد و از هم نَبُريد و با هم، اى بندگان خدا، برادر باشيد. قهر كردن دو مؤمن سه روز است؛ اگر [پس از سه روز ] با هم صحبت نكردند خداوند عز و جل از آن دو روى گرداند تا زمانى كه با هم صحبت كنند.

در حدیث «عَنْ دَاوُدَ بْنِ كَثِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) يَقُولُ قَالَ أَبِي (علیه السلام): قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): أَيُّمَا مُسْلِمَيْنِ تَهَاجَرَا فَمَكَثَا ثَلَاثاً لَا يَصْطَلِحَانِ إِلَّا كَانَا خَارِجَيْنِ مِنَ الْإِسْلَامِ‏ وَ لَمْ يَكُنْ بَيْنَهُمَا وَلَايَةٌ فَأَيُّهُمَا سَبَقَ إِلَى كَلَامِ أَخِيهِ كَانَ السَّابِقَ إِلَى الْجَنَّةِ يَوْمَ الْحِسَابِ.» (2)

از امام صادق (علیه السلام) از امام باقر (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده که فرمود:

دو مسلمان که با هم قهر کنند و سه روز به قهر خود ادامه دهند و آشتى نكنند، هر دو از اسلام بيرون روند و ميان آنان هيچ پيوند دينى نباشد و هر كدام از آنان پيش از ديگرى با برادرش حرف بزند، در روز حسابرسى جلوتر به بهشت رود.

پی نوشتها:
(1). منذری، عبدالعظیم، الترغیب و الترهیب، ج 3، ص 457، ح 8.
(2). کلینی، محمد، الکافی، ج 2، ص 345، ح 5.

**********************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی و سریع الاجابه)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *