خانه / استحابت دعا ( اجابت دعا) / دعا قبل از دعا کردن برای استجابت دعا

دعا قبل از دعا کردن برای استجابت دعا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا قبل از دعا کردن برای استجابت دعا را برای شما عزیزان قرار دادیم . دعا کردن آداب مخصوصی دارد . برای اینکه دعا رد نشود بهتر است قبل از دعا کردن دعاهای مخصوصی خوانده شود . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با دعا قبل از دعا از امام هادی و امام صادق به جهت رد نشدن دعا و استجابت دعا …

دعا قبل از دعا کردن برای استجابت دعا
دعا قبل از دعا کردن برای استجابت دعا

دعای تضمینی استجابت دعا,دعای مجرب برای اجابت دعا,دعای قبل از دعا برای اجابت دعا,آداب دعا کردن,دعای مستجاب شدن دعا,دعای استجابت سریع و فوری دعا,دعای قوی و مجرب استجابت دعا,دعای امام هادی قبل از دعا کردن,دعای امام صادق قبل از دعا,دعای رد نشدن دعا,دعای پذیرفته شدن دعا

در روايت آمده كه امام‏ هادى‏ عليه السّلام به نقل از پدران بزرگوارش عليهم السّلام فرمود:

«هر كس قبل از دعا کردن اين دعا را بخواند، دعايش مستجاب مى‏‌گردد.»

در روايت ديگر آمده كه امام صادق عليه‌السّلام فرمود:

هر كس دوست داشته باشد كه دعايش ردّ نشود، پيش از دعا بگويد:

«مَا شَاءَ اللَّهُ‏ تَوَجُّهاً إِلَى‏ اللَّهِ‏ مَا شَاءَ اللَّهُ‏ تَعَبُّداً لِلَّهِ‏ مَا شَاءَ اللَّهُ تَلَطُّفاً لِلَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ تَذَلُّلًا لِلَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ اسْتِنْصَاراً بِاللَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ اسْتِكَانَةً لِلَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ تَضَرُّعاً إِلَى اللَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ اسْتِغَاثَةً بِاللَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ اسْتِعَانَةً بِاللَّهِ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.»

آداب دعا

دعا همچون عبادات دیگر آداب و مقررات ویژه ای دارد که در صورت انجام آن، نتیجه بهتر و مطلوبتری به دست می آید. برخی از آن آداب را بطور اختصار بیان می کنیم:

حال دعا داشتن

دعا کننده باید با تمام وجود متوجّه ذات مقدّس خدا باشد و از غیر او بکّلی دل بکند و هیچ امیدی به دیگران نداشته باشد.

دیگر اینکه در کارهای نیک پیشقدم باشد با بیم و امید به دعا بنشیند.

قرآن مجید می فرماید: خاندان زکریّای پیغمبر با چنین حالتی خدا را می خواندند:

«إِنَّهُم کانُوا یُسارِعُونَ فی الْخَیْراتِ وَ یَدْعُو نَنا رَغَباً وَ رَهَباً وَ کانُوا لَنا خاشِعینَ» (انبیاء؛90)بدرستی که آنها در کارهای خیر پیشگام بودند و با حالت امید و ترس، ما را می خواندند و برای ما خاشع بودند.

رعایت زمان دعا

گرچه درهای رحمت الهی، همواره به سوی بندگانی که صادقانه و مخلصانه او را می خوانند، باز است و خداوند، به آنها وعده پاسخ داده است، امّا امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ به بعضی از زمانها و اوقات، عنایت بیشتری داشته اند و احتمال استجابت در آن مواقع خاص، بیشتر دانسته اند.

از آن جمله ماه مبارک رمضان بویژه شبهای قدر، روز عرفه، روزهای عید فطر، قربان، غدیر، و شبهای جمعه… . امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود:

«إِنَّ اللهَ تَعالی یُنادی کُلَّ لَیْلَةِ جُمُعَةٍ مِنْ فَوْقِ عَرْشِهِ مِنْ اَوَّلِ اللَّیْلِ إِلی آخِرِهِ: اَلا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ یَدْعُونی لِدینِهِ وَ‌دُنْیاهُ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَاُجیبُهُ…»

خدای بزرگ در هر شب جمعه از اول تا آخر شب از بلندای عرش ندا دهد که آیا بنده مؤمنی نیست که امشب مرا برای دین و دنیای خویش بخواند تا او را اجابت کنم.

امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:

«إِذا زالَتِ الشَّمْسُ فُتِحَتْ اَبْوابُ السَّماءِ و اَبْوابُ الْجَنانِ وَ قُضِیَتِ الْحَوائِجُ الْعِظامُ…»

به هنگام نیمروز، درهای آسمان و بهشت گشوده می شود و حاجتهای مهم برآورده می گردد.

همچنین رسول اکرم ـ صلیّ الله علیه و اله ـ دعا در ماه مبارک رمضان را مستجاب دانسته و فرمود:

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *