خانه / ختم های مجرب و معتبر / خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین

خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین را برای شما عزیزان قرار دادیم . آیه 7 سوره مبارکه یاسین دارای خواص و فوائد زیادی می باشد . ختم آیه شماره هفتم سوره یاسین برای دفع ترس و نجات از تنهایی بسیار موثر و مفید می باشد . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با روش ختم آیه 7 سوره یس به همراه تفسیر و ترجمه و معنی کلمات آیه هفتم یاسین …

خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین
خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین

خواص ختم آیه 7 سوره یس جهت دفع ترس و تنهایی با تفسیر و ترجمه آیه 7 یاسین,ختم آیه 7 سوره یاسین,خواص و فضیلت ختم آیه هفتم یاسین,ختم سوره یس,ختم های مجرب سوره یس,ختم سوره یس برای نجات از تنهایی,ختم های مجرب سوره یاسین,معنی کلمات آیه 7 سوره یس,تفسیر و ترجمه آیه 7 سوره یس

جهت تنهایی و خوف صد بار لقد حق القول علی اکثرهم فهم لایؤمنون .

لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَىٰ أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ

البته وعده عذاب ما بر اکثر آنان حتمی و لازم گردید از این رو ایمان نمی‌آورند.

معنی کلمات آیه 7 یس :

لَقَدْ حَقَّ …

لام ابتدای کلام، لام قسم (یا به تعبیر دقیقتر، لام جواب قسم) است که برای تاکید می‌آید، یعنی «سوگند می‌خورم که حتما آن گفته در مورد بیشتر آنان محقق شده…» (إعراب القرآن الكريم، ج‏۳، ص۸۸).

حَقَّ

قبلا اشاره شد که اصل ماده «حقق» را محکم کردن شیء، و یا ثبات و استقرار داشتن و مطابقت و موافقت داشتن با یک امر ثابت و مستقر دانسته‌اند، چنانکه به محور و پاشنه درب که درب با تکیه بر آن و بر مدار آن حرکت می‌کند «حقّ»‌ می‌گویند.

«فَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ»

حرف «فـ» را غالبا فاء تعلیل دانسته‌اند (آن گفته در مورد بیشتر آنان محقق شده است، «بدین جهت که» آنان ایمان نمی‌آورند) (مثلا: إعراب القرآن الكريم، ج‏۳، ص۸۸). اما برخی بشدت با این نظر مخالفت کرده و آن را «فاء تفریع» دانسته‌اند (آن گفته در مورد بیشتر آنان محقق شده است، «پس» آنان ایمان نمی‌آورند) (المیزان، ج۱۷، ص۶۴)

اما به نظر می‌رسد با توجه به قاعده امکان استفاده از یک لفظ در معنا، هر دو معنا در دو فضای مختلف می‌تواند درست باشد؛ و قبول یکی مستلزم رد دیگری نیست. در تدبر۱ که در ادامه خواهد آمد، بندهای الف و ج بر اساس «ف» تفریع است و بند ب بر اساس «ف» تعلیل.

شأن نزول

در مناقب آل أبي طالب، ج‏۱، ص۷۵ گفته‌ است که این آیه در شأن ابوجهل نازل شد و همان حکایتی را مطرح کرده است که در نقل‌های دیگر در شأن نزول دو آیه بعد خواهد آمد و این منافاتی ندارد، چرا که مضمون آیات به هم مرتبط است و در واقع شأن نزول هر سه آیه است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *