خانه / ختم های مجرب و معتبر / خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین

خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین را برای شما دوستان عزیز قرار دادیم . آیه 22 سوره مبارکه یس دارای خواص و فضیلت زیادی می باشد . ختم آیه 22 از سوره مبارکه یاسین برای دفع زنان بسیار موثر است . در ادامه از سایت دعاگو همچنین معنی کلمات آیه 22 یس و ترجمه و تفسیر و ختم آیه 22 سوره مبارکه یاسین را قرار دادیم …

خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین
خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین

خواص ختم آیه 22 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 22 یاسین,ختم آیه 22 سوره یس,خواص و فضیلت آیه 22 سوره یس,تفسیر آیه 22 سوره یس,معنی کلمات آیه 22 سوره یس,ترجمه فارسی آیه 22 سوره یس,ختم های مجرب سوره یس,ختم مجرب برای دفع زنان

به جهت دفع زنان، به نام آن زن نویسد با خود دارد

وَمَا لِيَ لَا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

و چرا باید من خدای آفریننده خود را نپرستم در صورتی که بازگشت شما (و همه خلایق) به سوی اوست.

معانی کلمات آیه :

«مَا لِیَ …»: چرا من نباید؟ مرا نسزد و نرسد که. این آیه تا آخر آیه سخن مرد مؤمن است و مخاطب او فرستادگان خدا (نگا: المختصر فی تفسیر القرآن) و یا این که ساکنان شهر است و آنچه را برای خود می‌پسندد، برای ایشان هم می‌پسندد. «فَطَرَنِی»: مرا آفریده است (نگا: هود / ، انعام / ).

تفسیر آیه :

در این آیه به دلیل دیگرى مى پردازد و به سراغ اصل توحید که عمده ترین نکته دعوت این رسولان بوده است مى رود و مى گوید: ((من چرا کسى را پرستش نکنم که مرا آفریده است ))؟ (و مالى لا اعبد الذى فطرنى ).

کسى شایسته پرستش است که خالق و مالک و بخشنده مواهب باشد نه این بتها که هیچ کارى از آنان ساخته نیست ، فطرت سلیم مى گوید باید خالق را پرستید، نه این مخلوقات بى ارزش را!

تکیه روى ((فطرنى )) (مرا آفریده ) ممکن است اشاره به این نکته نیز باشد که من وقتى به فطرت اصلى و سرشت حقیقى خود باز مى گردم به خوبى مى بینم که از درونم فریادى رسا و گویا بلند است که مرا دعوت به پرستش خالقم میکند، دعوتى که هماهنگ با عقل و خرد است ،

من چگونه این دعوت مضاعف فطرت و خرد را نادیده بگیرم ؟

جالب اینکه نمى گوید: ((ما لکم لا تعبدون الذى فطرکم )) چرا خدائى را پرستش نمى کنید که شما را آفریده است بلکه مى گوید: ((من چرا چنین نکنم )) یعنى در حقیقت از خود شروع میکند تا مؤ ثرتر واقع شود.

و به دنبال آن هشدار میدهد که مراقب باشید همه شما سرانجام تنها به سوى او باز میگردید (و الیه ترجعون )

یعنى نه تنها سر و کار شما در زندگى این جهان با او است که در جهان دیگر نیز تمام سرنوشت شما در دست قدرت او مى باشد، آرى به سراغ کسى بروید که در هر دو جهان سرنوشت شما را به دست گرفته .

تفسیر دیگر آیه :

وَ ما لِيَ لا أَعْبُدُ: و نيست مرا كه از روى اعتقاد پرستش نكنم، الَّذِي فَطَرَنِي‌: آن ذاتى را كه آفريده است و از عدم به وجود آورده، وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ‌: و بسوى حكم و جزاى او باز گردانيده خواهيد شد.

بيان:

اضافه آفرينش به خود، دال است بر اظهار شكر و لطف ارشاد و نصح، زيرا چيزى كه براى نفس خود خواسته، از براى ايشان اراده نموده. و مراد توبيخ آنهاست بر ترك عبادت خالق و آفريدگار خود.

تنبيه:

آيه شريفه اشاره است به سرعت در تعاون به ارشاد و هدايت به مرتبه‌اى كه اگر راه دور هم باشد، بر معين به خير لازم باشد اقدام؛ چنانچه حبيب نجار از منتهاى شهر براى مساعدت داعيان به هدايت به سرعت آمد و به حمايت آنان در مقام نصيحت قوم برآمد كه پيروى كنيد كسانى كه خيرخواه شما و بدون اجر شما را دعوت نمايند، و در مقابل تهديد قوم استقامت ورزيده با كمال رشادت با آنان تكلم نمود.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *