خانه / ختم های مجرب و معتبر / خواص ختم آیه 25 سوره یس برای دفع تب + ترجمه و تفسیر آیه

خواص ختم آیه 25 سوره یس برای دفع تب + ترجمه و تفسیر آیه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص ختم آیه 25 سوره یس برای دفع تب + ترجمه و تفسیر آیه را برای شما عزیزان قرار دادیم . آیه 25 سوره مبارکه یاسین دارای خواص و فوائد زیادی می باشد . برای دفع تب شدید توصیه شده آیه 25 سوره یس بر روی نخی خوانده شود و بر گردن آویخته شود . در ادامه همچنین معنی کلمات آیه 25 سوره یس به همراه

خواص ختم آیه 25 سوره یس برای دفع تب + ترجمه و تفسیر آیه

خواص ختم آیه 25 سوره یس برای دفع تب + ترجمه و تفسیر آیه,متن آیه 25 سوره یس,معنی و ترجمه آیه 25 یس,تفسیر و شرح آیه 25 سوره یس,ختم آیه 25 سوره یاسین,ختم های مجرب سوره یس,ختم سوره یس برای دفع تب,ختم برای دفع تب شدید

ختم آیه 25 یس

جهت دفع تب بر نخی بخواند به گردن بندد

إِنِّي آمَنْتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ

پس، از من (ای رسولان) بشنوید (و گواه باشید) که به خدای (فرستنده) شما ایمان آوردم.

معانی کلمات آیه :

«فَاسْمَعُونِ»:

پس از من بشنوید. اگر مخاطب فرستادگان خدا باشد، مراد این است که فردای قیامت شاهد ایمان آوردن وی باشند. و اگر مخاطب سائر مردم باشد، مراد این است که بشنوند و گواه جرأت او باشند، و یا این که سخن وی را بپذیرند و همچون او از پیغمبران پیروی کنند که به سود ایشان است.

إِنِّي :

اهل مکه (ابن کثیر) و مدینه (نافع) و بصره (ابوعمرو) و ابوجعفر (از قراء عشره) به صورت «إِنِّيَ» (فتحه روی یاء) قرائت کرده‌اند اما بقیه به صورت «إِنِّی». (معجم القرائات، ج۷، ص۴۷۵)

فَاسْمَعُون

این کلمه را عموما با کسره نون (که علامت حذف یای متکلم وحده است) قرائت کرده‌اند؛ اما از یعقوب و سلام به صورت «فَاسْمَعُونی» نیز قرائت شده؛ و در روایتی غیرمشهور (روایت عصمة) از عاصم (از قرآئ کوفه آن به صورت «فَاسْمَعُونَ» هم هست (البحر المحيط، ج‏۹، ص۵۷؛ معجم القرائات، ج۷، ص۴۷۵) که نحاس آن را یک لحن و لهجه دانسته‌ است که به هنگام وقف چنین می‌شده است. (اعراب القرآن، ج۳، ص۲۶۳)

تدبر آیه 25 سوره یس :

«إِنِّي آمَنْتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ»

درباره اینکه خطاب وی در این «ربکم» و «فاسمعون» به چه کسانی بوده، سه دیدگاه مطرح بوده است:

الف. هر دو خطاب به فرستادگان الهی بوده است. (ابن‌مسعود، و ابن‌عباس؛ به نقل الدر المنثور، ج‏۵، ص۲۶۲)

ب. هر دو خطاب به قوم خودش بوده است. (ابن‌عباس، وهب و کعب؛ به نقل البحر المحيط، ج‏۹، ص۵۷)

ج. خطاب در «ربکم» به فرستادگان الهی؛ و در «فاسمعون» به قوم خودش بوده است. (به نقل البحر المحيط، ج‏۹، ص۵۷)

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *