خانه / آیات قرآنی / آیه برای طلب آمرزش و شفاعت بیمار و مریض

آیه برای طلب آمرزش و شفاعت بیمار و مریض

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آیه برای طلب آمرزش و شفاعت بیمار و مریض را قرار دادیم . هر کدام از آیات سوره مبارکه یس خواص و فضیلت فراوانی دارد . اولین آیه از سوره یاسین (یس) می باشد که گفته شده از نام های پیامبر خدا (ص) می باشد . برای طلب رحمت و آمرزش گناهان و درخواست شفاعت بیماری ها توصیه شده 142 بار آیه یس خوانده شود …

آیه آمرزش اموات,آیه آمرزش گناهان,آیات آمرزش گناهان,آیه برای آمرزش گناهان,آیه درباره آمرزش,آیه یسرا,آیه یستشیر,آیه یسرلی امری,آیه یسبح لله,آیه یسر,آیه یس چیست,آیه یستمعون القول فیتبعون احسنه,آیه یس یعنی چی,آیه شفاعت اهل بیت,آیه شفاعت,آیه شفاعت مریض,آیه شفاعت پیامبر,آیه شفاعت شهدا,دعای آمرزش گناهان,دعای آمرزش اموات,دعای آمرزش گناهان صوتی,دعای آمرزش پدر,دعای آمرزش برای مرده,دعای آمرزش گناهان صحیفه سجادیه,دعای آمرزش گناهان کبیره,دعای آمرزش پدر و مادر

آیه برای طلب آمرزش و شفاعت بیمار و مریض

آیه یس جهت طلب آمرزش,آیه یس برای آمرزش گناهان,آیه یس برای شفاعت بیماری,آیه یس برای شفاعت خواستن,ذکر و دعای طلب رحمت و آمرزش,آیه اول سوره یس برای آمرزش و شفاعت

آیه برای طلب آمرزش و شفاعت بیمار و مریض

خواص آیه اول سوره مبارکه یس :

برای طلب آمرزش و شفاعت 142 بار یس بگوئید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يس

معنی :

یس (ای سیّد رسولان و ای کاملترین انسان)

معانی کلمات آیه :

يس: درباره حروف مقطعه در اوّل سوره اعراف سخن گفته‌‏ايم، بنا بر احتمال رشاد ادهم، درصد اين دو حرف در اين سوره از درصد آن، در تمام سوره‌‏هاى قرآن بيشتر است.

در مجمع از اميرالمؤمنين و امام باقر عليهما السّلام نقل شده: آن نام رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله است

شأن نزول آیات 1 تا 7:

ابن عباس گوید:

رسول خدا صلى الله علیه و آله ذکر سجده را بلند قرائت می‌کرد تا این که عده اى از قریش در صدد ایذاء و اذیت پیامبر برآمدند و خواستند نقشه شوم خویش را عملى سازند ولى گرفتار شدند و به شکنجه افتادند لذا با زبان عذرخواهى نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند و او را به خداوند و خویشاوندانش قسم دادند و از اثر دعاى پیامبر از گرفتارى و شکنجه رهائى یافتند سپس این آیات نازل گردید با وجود بر این هیچ یک از آنان ایمان نیاوردند.

نکته های آیه :

به گفته‌ى روايات، يس نام مبارك پيامبر صلى الله عليه و آله است.

كلمه «حكيم» هم مى‌تواند به معناى ذوالحكمة باشد و هم به معناى محكم، نظير آيه اول سوره هود كه مى‌فرمايد: «أُحْكِمَتْ آياتُهُ» يعنى آيات قرآن محكم است.

راه مستقيم، راهى نيست كه پس از پيمودن تمام آن به مقصد برسيم، بلكه به هر مقدار كه برويم به بخشى از مقصد رسيده‌ايم. مانند تحصيل علم كه به هر مقدار پيش برويم، به همان ميزان به علم دست يافته‌ايم.

در برابر انواع تهمت‌ها كه به پيامبر، شاعر، كاهن، ساحر و مجنون مى‌گفتند، خداوند حكيم سوگند به قرآن حكمت‌آميز بر رسالت پيامبر تأكيد مى‌كند.

پیام های آیه :

1- در قرآن باطل راه ندارد و تمام آن محكم و استوار است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ»

2- سوگند به قرآن آنهم از سوى خداوند، بيانگر عظمت و قداست آن است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ»

3- در برابر هجوم تهمت‌ها و تضعيف‌هاى ناروا، حمايت‌هاى صحيح و همه جانبه ضرورت دارد. «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ»

4- مردان خدا در طول تاريخ تنها نيستند و در كنار ساير فرستادگان الهى هستند. «لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ»

5- راه پيامبر همان راه خداست. «إِنَّ رَبِّي عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ» «1»، إِنَّكَ‌ … عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ‌ (راه مستقيم، راه خدا و رسول اوست.)

6- براى موفقيّت سه چيز لازم است: الف: برنامه مدوّن «قرآن حكيم» ب: مجرى و رهبر آگاه‌ «لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ» ج: راه روشن. «صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»

7- اساس عقيده بايد محكم باشد. (خداى حكيم، قرآن حكيم و پيامبر آموزگار حكمت). «يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ»*

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *