خانه / دعا / دعا برای رفع سنگینی سر و شفای سرگیجه و سردرد و درد شقیقه

دعا برای رفع سنگینی سر و شفای سرگیجه و سردرد و درد شقیقه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا برای رفع سنگینی سر و شفای سرگیجه و سردرد و درد شقیقه را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای سریع الاجابه و مجرب و قرآنی برای درمان و شفای فوری احساس سنگینی سر و سردرد شدید و سرگیجه و همچنین برطرف شدن فوری درد شقیقه …

سنگینی سر و افسردگی,سنگینی سر معده,سنگینی سر در کرونا,سنگینی سر و سرگیجه,سنگینی سر در بارداری,سنگینی سر و افسردگی نی نی سایت,سنگینی سر و منگی تبادل نظر,سنگینی سر نی نی سایت,دعای شفای سرگیجه,دعای برای سرگیجه,دعای سردرد و سرگیجه,درد شقیقه چپ,درد شقیقه راست,درد شقیقه و چشم,درد شقیقه و دندان,درد شقیقه و پشت سر,درد شقیقه نی نی سایت,درد شقیقه و گوش,درد شقیقه چپ نی نی سایت

دعا برای رفع سنگینی سر و شفای سرگیجه و سردرد و درد شقیقه

دعای درمان سنگینی سر,دعای برطرف شدن سنگینی سر,دعای درمان و شفای سنگینی سر,دعای شفای سرگیجه و سردرد شدید,دعای درمان درد شقیقه,دعای رفع فوری درد سقیقه,دعای از بین رفتن درد سر و شقیقه,طلسم رفع درد شقیقه,طلسم برای درمان سرگیجه,طلسم رفع سنگینی سر

دعا برای رفع سنگینی سر و شفای سرگیجه و سردرد و درد شقیقه

معاویة بن عمار گوید:

از درد شقیقه به امام صادق(ع) شکایت کردم،

فرمود: پس از نماز واجب انگشت سبّابه دست راست را بین دو چشمت بگذار و هفت بار در حالى که انگشت را بر ابروى راست مى‌کشى بگو:

«يَا حَنَّانُ اشْفِنِي».

«اى خداى مهربان! مرا شفا ده».

بعد بر ابروى چپ بکش و بگو:

«يَا مَنَّانُ اشْفِنِي».

«اى خداى مهربان مرا شفا ده».

بعد کف دست راست را بر پیشانى بگذار و بگو:

«يَا مَنْ لَهُ ما سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَالنَّهارِ وَما فِي السَّماواتِ وَالاَْرْضِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ وَسَكِّنْ مَا بِي».

«اى خدایى که آن چه در شب و روز و آن چه در آسمان‌ها و زمین ساکن هستند براى اوست بر محمّد (صلی الله علیه وآله) و اهل بیتش: درود فرست و دردم را آرام گردان».

امام صادق (علیه السلام) فرمود:

هر کس گرفتار سر درد است و یا درد دیگرى دارد باید دست خود را بر جایى که درد دارد بگذارد و بگوید:

«اسْكُنْ سَكَّنْتُکَ بِالَّذِي لَهُ ما سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَالنَّهارِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ».

«آرام شو، تو را آرام کردم به حق خدایى که آن چه در شب و روز است براى او آرام مى‌باشند و او شنواى داناست».

مردى از سر درد به امام صادق (علیه السلام) شکایت برد،

فرمود: دست بر محل درد بگذار و «آیة الکرسى» و سوره «حمد» را بخوان و بگو:

«اللهُ أَكْبَرُ اللهُ أَكْبَرُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ اللهُ أَجَلُّ وَأَكْبَرُ مِمَّا أَخَافُ وَأَحْذَرُ أَعُوذُ بِاللهِ مِنْ عِرْقٍ نَعَّارٍ وَأَعُوذُ بِاللهِ مِنْ حَرِّ النَّارِ».

«خدا بزرگ‌تر است خدا بزرگ‌تر است. خدایى جز خداى یگانه نیست و خدا بزرگتر است خدا با عظمت‌تر و بزرگ‌تر است از آن چه مى‌ترسم و دورى مى‌کنم از رگى گریزان به خدا پناه مى‌برم و از گرماى دوزخ به خدا پناه مى‌برم».

دعا برای سر درد و سرگیجه :

نجاشى پادشاه حبشه سردرد داشت. از پیغمبر (صلی الله علیه وآله) مدد خواست حضرت این حرز را براى او نوشت که شب در کلاه خود بگذارد:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. لاَ إِلَهَ إِلّاَ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبِينُ شَهِدَ اللهُ الاْيَةَ لِلَّهِ نُورٌ وَحِكْمَةٌ وَعِزٌّ وَقُوَّةٌ وَبُرْهَانٌ وَقُدْرَةٌ وَسُلْطَانٌ وَرَحْمَةٌ. يَا مَنْ لاَ يَنَامُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ إِبْرَاهِيمُ خَلِيلُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُوسَى كَلِيمُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ عِيسَى رُوحُ اللهِ وَكَلِمَتُهُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَصَفِيُّهُ وَصَفْوَتُهُ (صلی الله علیه وآله). اسْكُنْ سَكَّنْتُکَ بِمَنْ يَسْكُنُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَبِمَنْ سَكَنَ لَهُ مَا فِي اللَّيْلِ وَالنَّهارِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ فَسَخَّرْنا لَهُ الرِّيحَ تَجْرِي بِأَمْرِهِ رُخاءً حَيْثُ أَصابَ وَالشَّياطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ أَلا إِلَى اللهِ تَصِيرُ الاُْمُور».

معنی :

«به نام خداوند بخشنده و مهربان. خدایى جز خداوند فرمانرواى حق آشکار نیست براى خداست نور و حکمت و عزت و نیرو و برهان و قدرت و سلطان و رحمت. اى آن که نمى‌خوابد، خدایى جز خداى یگانه نیست. ابراهیم(علیه السلام) دوست خداست، خدایى جز خداى یگانه نیست. موسى(علیه السلام) کلام خداست خدایى جز خداى یگانه نیست. عیسى (علیه السلام) از روح خداست و اراده ى اوست، خدایى جز خداى یگانه نیست. محمّد (صلی الله علیه وآله) فرستاده و برگزیده‌ى خداست اى درد آرام شو، تو را آرام کردم به یارى آن کس که هر چه در آسمان‌ها و زمین است. براى او آرام و قرارى گیرند و به یارى کسى که آن چه در شب و روز است و براى او آرامند و او شنواى دانا است. پس باد را رام سلیمان کردیم که به نرمى هر جا که قصد مى‌کرد به فرمان او مى‌رفت و نیز شیاطین را که بنّا و غواص بودند. آگاه باش که بازگشت امور به سوى خداست».

دعا برای سر درد و درمان درد شقیقه :

محمد بن فهم می گوید:

با مامون در جنگ با رومیان بودیم و قصد داشتیم قلعه ای از آنان را فتح کنیم. ناگهان مامون جنگ را به واسطه سر دردی که داشت متوقف کرد.

سرلشگر مامون علت را سوال کرد. گفتند مامون سر درد ارد. او یک عرق چین را به سربازی داد و گفت اگر این را بر سر مامون ببندید درد ساکت خواهد شد. مامون نیز چنین کرد و بلافاصله درد ساکت شد. دستور داد تا عرق چین را باز کنند و ببینید چه چیزی درون آن است.

دیدند درون آن کاغذی است که روی آن نوشته شده:

سُبْحَانَ‏ يَا مَنْ‏ لَا يَنْسَى‏ مَنْ‏ نَسِيَهُ‏ وَ لَا يَنْسَى مَنْ ذَكَرَهُ كَمْ مِنْ نِعْمَةٍ لِلَّهِ عَلَى عَبْدٍ شَاكِرٍ وَ غَيْرِ شَاكِرٍ فِي عِرْقٍ سَاكِنٍ وَ غَيْرِ سَاكِنٍ‏ حم عسق‏. (بحارالانوار ج ۹۵ ص ۶۲)

مرحوم مجلسی می گوید:

اباصلت از اما رضا علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: پدرم از امام باقر علیه السلام نقل کردند برای رفع سر درد شیعیان ما را این دعا تعلیم دهید. (یا طاهی یا ذر یا طمنه یا طنات)

این اسامی نزد خدای متعال از مکانتی خاص برخوردارند و خداوند به سبب آن ها سر درد را درمان می کند.

آیات رفع درد سر :

این آیات را سه مرتبه بخوانید و بدمد. برای درد سر نافع است.

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي (طه آیات 25 تا 28)

دعا کننده دست خود را بر سر مریضی که سرش درد دارد بگذارد و سه یا هفت مرتبه این دعا را بخواند

بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحيمِ بِسْمِ اللّهِ خَيْرِ الاسَّماء بِسْمِ الله رَبِّ الارْضِ وَالسَّماء بِسْمِ الله الَّذي لايَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيٌ في الارضِ وَلا في السَّماء وَهُوَ السَّميعُ العَليمُ.

دعای مجرب از امام موسی کاظم (ع) برای رفع سردرد شدید

اعوذ بالله و اعیذ نفسى من جمیع ما اعترانى

باسم الله العظیم و کلماته التامات التى لا یجاوز هن بر و لا فاجر

اعیذ نفسى بالله عز و جل و برسول الله صلى الله علیه وآله الطاهرین الاخیار

اللهم بحقهم علیک الا اجرتنى من شکاتى هذه

امام باقر (ع) برای رفع سردرد شدید فرموده ‌اند:

دعا زیر را ۷ مرتبه خوانده و دست خود را روی سر خود بگذارید.

اَعُوذُ باللهِ الذی سَکنَ لهُ ما فی البَرَ و البحرِ و ما فی السمواتِ و الارضِ و هُوَ السمیعُ العلیمُ

امام محمد باقر (ع) فرموده‌اند :

برای درد پیشانی می‌توانید دعای زیر را نوشته و از سر خود آویزان کنید.

اللهم انک لست باله استحد ثناه و لا برب یبید ذکره

و لا معک شرکاء یقضون معک و لا کان قبلک اله ندعوه و نتعوذ به ونتضرع الیه و ندعک

و لا اءعائک على خلقنا من اءحد فنشک فیک

لا اله الا اءنت وحدک لا شریک لک فلان بن فلانه

(وبه جاى فلان اسم مریض و به جاى فلانه نام ماردش را مى نویسد)

و صل على محمد (ص)

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *