خانه / دعا / چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم,روش نوشتن حرز و دعای شرف شمس

چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم,روش نوشتن حرز و دعای شرف شمس

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم,روش نوشتن حرز و دعای شرف شمس را قرار دادیم . نوشتن دعای شرف الشمس آداب و شرایط و ساعت به خصوصی دارد . در ادامه از سایت ملکوتی ها همراه ما باشید با طریقه نوشتن دعای شرف الشمس در روز 19 فروردین و آداب و شرایط نوشتن آن …

,نوشتن شرف الشمس روی کاغذ,نوشتن شرف شمس روی کاغذ,نحوه نوشتن شرف الشمس روی کاغذ,طریقه نوشتن شرف الشمس روی کاغذ,طرز نوشتن شرف الشمس روی کاغذ,نوشتن دعای شرف شمس روی کاغذ,طرز نوشتن دعای شرف الشمس روی کاغذ,طریقه نوشتن دعای شرف الشمس روی کاغذ,نوشتن شرف الشمس,نوشتن دعای شرف الشمس,نوشتن دعای شرف الشمس روی کاغذ,زمان نوشتن شرف الشمس,ساعت نوشتن شرف الشمس,آداب نوشتن شرف الشمس,تاریخ نوشتن شرف الشمس,طریقه نوشتن دعای شرف شمس روی کاغذ,نوشتن دعاي شرف الشمس,چگونه نوشتن دعای شرف الشمس,زمان نوشتن دعای شرف الشمس,ساعت نوشتن دعای شرف الشمس,اداب نوشتن دعای شرف الشمس,نحوه نوشتن دعای شرف الشمس,زمان نوشتن شرف شمس 1400,زمان نوشتن شرف شمس ۱۴۰۰,زمان نوشتن دعای شرف الشمس 1400,زمان نوشتن دعای شرف الشمس ۱۴۰۰,ساعت نوشتن دعای شرف الشمس ۱۴۰۰,زمان دقیق نوشتن دعای شرف الشمس,ساعت نوشتن شرف شمس ۹۹,ساعت نوشتن شرف الشمس ۱۴۰۰,ساعات نوشتن شرف شمس,زمان نوشتن سنگ شرف الشمس,ساعات نوشتن شرف الشمس,اداب نوشتن شرف شمس,آداب نوشتن حرز شرف شمس,اداب نوشتن حرز شرف الشمس,اداب نوشتن دعای شرف شمس,طریقه نوشتن شرف شمس روی کاغذ,زمان نوشتن دعاي شرف الشمس,تاریخ نوشتن دعای شرف الشمس

چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم,روش نوشتن حرز و دعای شرف شمس

نحوه نوشتن دعای  شرف الشمس,آداب و شرایط نوشتن شرف الشمس,حرز و دعای شرف الشمس,طریقه نوشتن لوح شرف الشمس,زمان و ساعت نوشتن شرف الشمس

چگونه دعای شرف الشمس را بنویسیم,روش نوشتن حرز و دعای شرف شمس

۱۹ فروردین با آداب خاص که ازجمله آن ۱۷ حرکت و ۱۷ برداشت قلم یا مته حکاکی از روی سنگ عقیق زرد رنگ است حک می‌شود.
نگین یا انگشتر وآویز شرف شمس برای ایمنى در سفرها و دفع از بدى ها حفظ وحفاظت جان و خیر و نیکى وافزایش رزق وروزی وآرامش رفع چشم زخم براورده شدن حاجات وآرزوها و درمان عمومی جسا وروح مخصوصاً افزایش قدرت بدنی و هاله نورانی اطراف بدن وبخاطر مصرف عقیق زرد آن باعث پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش شده و بر روی هضم و جذب غذا و گردش خون در بدن وچاکرای ۳ وغددپانراس ولوزالمعده وجواره مرتبط با این دو غدد تأثیر فوق العاده ای دارد .
برخی میگویند: نوشته شرف شمس شامل ۵ اسم اعظم خداوند است برخی دیگربه این باورند که شرف شمس امضاء رمزی مولا علی (ع) است
برخی به ثبت نام موکل شمس را قبول دارند برخی می گویند دعای شرف شمس روی انگشتر حضرت سلیمان (ع)همراه با عبارت لااله الالله الملک الحق المبین ویا الملک لله حک شده بوده ولیکن عظمت شرف شمس و آداب نوشتاری باطنی آن بالا تر از همه اینها است وحک کردن یا نوشتن آن کار هر کسی که واقف به علوم غریبه نیست نمی باشد ، در سال یکبار شرایط مهیا میشود تا موکلین خورشید به زمین بیایند و خورشید در بهترین موقعیت خود در کل کهکشانها قرار گیرد تا خورشید در آن زمان نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیشتری داشته باشد.
بین طلوعین ۱۹ فروردین بهترین زمان وموثر ترین آن است بشرطی که ۱۹ عمل هنگام نوشتن رعایت شود که فقط به چند مورد آن میتوان اشاره نمود ونویسنده حتماً باید واجدشرایط باشد.
برخی می گویند نقش شرف شمس کلمات الله، جمیل، رحمن، مومن و نور است که بجای نقش کلمات از پنج حرف اول آنها بصورت ا.ج.ر.م.ن میتوان استفاده کرد .
شرف شمس دارای اثرات و خواص بیشماری است که نمى توان آن را انکار نمود،چنانکه فردى را نزد حاکمى به سبب جرمى مى بردند حضرت صادق (علیه السلام) فرمود که انگشترى عقیق به او برسانند، انگشترى به او رساندند و مکروهى به او نرسید .

حرز شرف الشمس باید در 19 فروردین ماه از ساعت ۱۱ ظهر تا ساعت 11شب بر روی عقیق زرد رنگ یا کاغذ زرد نوشته شود .

در این حرز ۵ اسم اعظم خداوند به شکل مخصوصی نوشته می‌شود.

حرز نویس باید فرد آگاه و پاکی باشد، با وضو و رو به قبله حرز را بنویسد و در نگارش آن همه قوانین این حرز را رعایت کند.

در نوشتن شرف الشمس سوراخ‌های ستاره و میم و‌ ها و واو نباید بسته باشد، هیچ خطی نباید دوبار کشیده شود، خطوط ابتدا و انتهای ستاره نباید یگدیگر را قطع کنند، لازم است اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر روی تمام نقش کشیده شود و اگر متن، روی کاغذ نوشته می‌شود، به جای جوهر از زعفران و گلاب و مشک استفاده شود.

معمولا روی سنگ شرف الشمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با خطوط مخصوصی که برای این کار تعریف شده حک می‌شود. البته گاهی حکاکان به جای نوشته، از نقوشی استفاده می‌کنند که معرف همین کلمات هستند ودر واقع حروفی هستند که از تورات، ‌انجیل و قرآن گرفته شده‌اند.

نگارش شرف الشمس چند شرط دیگر هم دارد. نخست اینکه باید در ساعات مشخصی از روز نوزدهم برج حمل نوشته شود و به نام کسی باشد که قرار است از آن دائما استفاده کند.

در میان شرف الشمس‌هایی که در بازار فروخته می‌شوند نمونه غیر اصل زیاد است زیرا مشخص نیست چه کسی و در چه زمانی آن را نوشته است و مهم‌تر آنکه سنگ به نام استفاده کننده آن حکاکی نشده است.

سنگ‌های شرف الشمس در صورت نیاز، در سال‌های بعد درست در روز ۱۹فروردین ماه بازنویسی می‌شوند اما بسیاری معتقدند اگر سنگ به درستی حکاکی شده باشد نیازی به بازنویسی ندارد.

نکات مهم و طرز نوشتن دعای شرف الشمس :

“شرف الشمس از علوم غریبه است، لکن درکتب متقدمین اعم از روایی وادعیه و اذکار دلیلی پیدا نشده است ، فقط متاخرین در چند قرن اخیر معتبر می دانند و بیاناتی درباره شرف الشمس و طریقه تکسیر آن به صورت مربع یا مسبع وغیره و نیز آثار و برکات آن مطالبی متذکر شده اند و بعضی آن را ماخوذ از اسم اعظم تلقی کرده اند و در کتاب جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است و همچنین در کتاب السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری و کتب دیگر، آثاری از جمله دفع فقر و بیماری ها و حفظ از گزند جانوران و ایمنی از بلایا وکسب عزت و بزرگی متذکر شده اند.”

“کفعمی در کتاب جنت الواقیه آورده است که این حروف شکل ، اسم اعظم است و در بعض کتب علمای شیعه آمده است که این شکل از امیرالمؤمنین علیه السلام می باشد ولی سندی برای ادعای خود ذکر نکرده اند.

شرف الشمس باید در روز 19 حمل که مطابق با روز 19 فروردین است برعقیق زرد و در صورت عدم امکان بر کاغذ زردی نوشته شود و با خود حمل نماید

نقش شرف الشمس شامل پنج اسم اعظم خداوند است که آنها را کلمات مبارکه الله، جمیل، رحمن، مومن و نور گفته اند.

قابل ذکر است که هم مربع و هم مسبع لوح شرف الشمس وارد شده است که ما هر دو نمونه لوح را در ذیل ذکر کرده ایم

نکاتی که در هنگام نوشتن نقوش باید رعایت شود:

1. هیچ خطی دوبار کشیده نشود.

2- سوراخهای ستاره و میم و ها و واو بسته نشود.

3- خطوط ابتدا و انتهای ستاره یکدیگر را قطع نکنند.

4- اندازه الف ها یکسان باشد.

5- اگر روی کاغذ نوشته می شوند با گلاب و زعفران نوشته شوند. (بهتر است با گلاب و زعفران روی کاغذ زرد نوشته شود.)

6-واو آخر روی تمام نقش کشیده شود.

7- اگر از نگین استفاده می کنید سعی کنید هر سال در ساعت ذکر شده و با آداب کامل بوسیله یک سوزن روی نقش کنده شده را دوباره خراش دهید.

8- اگر روی کاغذ نوشتید آنرا باز نکنید و به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب روان بسپارید.

9 – گروهی معتقدند تکرار شرف الشمس در هر سال لازم نیست.

دعای شرف الشمس :

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقوَّمِ و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *