خانه / آیات قرآنی / خواص خواندن آیه وان یکاد الذین برای دفع چشم زخم با متن و ترجمه

خواص خواندن آیه وان یکاد الذین برای دفع چشم زخم با متن و ترجمه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص خواندن آیه وان یکاد الذین برای دفع چشم زخم با متن و ترجمه را قرار دادیم . خواندن آیه 51 و 52 سوره مبارکه قلم که به آیه و ان یکاد الذین معروف می باشد خواص و فضیلت فراوانی دارد از جمله خواص آیه و ان یکاد برای در امان ماندن از چشم زخم می باشد . سایت دعاگو …

,آیه وان یکاد,آیه وان یکاد الذین,آیه وان یکاد برای پروفایل,آیه وان یکاد صوتی,آیه وان یکاد الذین کفروا,آیه وان یکاد الذین کفروا لیزلقونک,آیه وان یکاد با معنی,آیه وان یکاد معنی,آیه وان یکاد الذین ترجمه,آیه وان یکاد صوت,ایه وان یکاد الذین کفروا,سوره وان یکاد الذین,آية وإن يكاد الذين كفروا ليزلقونك بأبصارهم,سوره وان یکاد الذین کفروا,سوره وان یکاد الذین کفرو,سوره وان یکاد الذین صوتی,عکس آیه وان یکاد برای پروفایل,سوره وان یکاد برای پروفایل,سوره وان یکاد صوتی,آیه ون یکاد صوتی,دانلود سوره وان یکاد صوتی,سوره ی وان یکاد صوتی,سوره وان يكاد الذين صوتی,فایل صوتی آیه وان یکاد,دانلود فایل صوتی آیه وان یکاد,آیه وان یکاد الذین کفروا چه زمانی نازل شد,اية وان يكاد الذين كفروا,اية وان يكاد الذين كفروا ليزلقونك,اية وان يكاد الذين كفروا كامله,تفسیر آیه وان یکاد الذین کفروا,معنی آیه وان یکاد الذین کفروا,سوره وإن يكاد الذين كفروا ليزلقونك,فوائد آية وان يكاد الذين كفروا ليزلقونك بأبصارهم,تفسير آية وإن يكاد الذين كفروا ليزلقونك بأبصارهم,معنى آية وإن يكاد الذين كفروا ليزلقونك بأبصارهم,تفسير اية وان يكاد الذين كفروا ليزلقونك,ما فائدة آية وإن يكاد الذين كفروا ليزلقونك بأبصارهم,سبب نزول اية وان يكاد الذين كفروا ليزلقونك,سوره وان یکاد با معنی,سوره ون یکاد با معنی,سوره وان یکاد با ترجمه,سوره ون یکاد همراه با معنی,آیه وان یکاد با ترجمه,سوره ی وان یکاد با معنی,سوره وان یکاد ترجمه,معنی آیه وان یکاد الذین چیست,معنی فارسی آیه وان یکاد,ترجمه آیه وان یکاد الذین کفروا,ترجمه ايه وان يكاد الذين,سوره وان یکاد با صوت

خواص خواندن آیه وان یکاد الذین برای دفع چشم زخم با متن و ترجمه

متن آیه و ان یکاد الذین,خواص و فضیلت آیه و ان یکاد الذین,برکات و آثار آیه سوره قلم,آیه دفع چشم زخم,آیه قرآنی مجرب برای دفع چشم زخم,ترجمه و تفسیر آیه و ان یکاد الذین

خواص خواندن آیه وان یکاد الذین برای دفع چشم زخم با متن و ترجمه

وان یکاد آیه 51 و 52 سوره‌ی قلم می‌باشد که به آیه چشم زخم نیز معروف است.

و ان یکاد یکی از آیه های پر برکت قرآن است که برخی مفسران، این آیه را دربارهٔ چشم زخم می دانند. به گفته‌ مرتضی مطهری ، هیچ آیه‌ای به اندازه‌ی (و ان یکاد) برای مردم مسلمان تبدیل به شعار نشده است.

و ان یکاد آیه 51 و 52 سوره قلم است.

برخی از حرزها آیاتی از قرآن‌ کریم هستند ، مانند (آیت‌الکرسی) و آیه (و ان یکاد) و (چهارقل) که این آیات با برکت را آیات‌ الحرز می‌نامند . حرز در لغت به معنای محافظ می‌باشد.

متن وان یکاد و ترجمه

آیه 51 و 52 سوره قلم :

وإن یکاد الذین کفر‌وا لیزْلقونک بابْصار‌همْ لما سمعوا الذکر‌ و یقولون إنه لمجْنون و ما هو إلا ذکر‌ للْعالمین .

و آنان که کافر شدند ، هنگامی که قرآن را می‌شنوند ، با [نگاه‌ها و] چشم‌هایشان تو را به زمین زنند و می‌گویند : او مجنون است ؛ حال آن‌که آن [قرآن] جز اندرزی برای جهانیان نیست.

از نگاه مفسران دینی ، این آیه در باب چشم زخم کافران نسبت به پیامبر (ص) می‌باشد . که اشاره می‌شود کافران می‌خواستند پیامبر اعظم (ص) را با قدرت چشمان خود از بین ببرند.

{الکشاف، ج4، ص597 – مجمع‌البیان، ج10، ص512}

همچنین نقل از وحید الله وردی آمده است که منظور از نگاه در این آیه ، نگاه غصب‌آلود دشمنان نسبت به پیامبر اکرم (ص) می‌باشد .

مثل این مثل که می‌گوییم فلان کس آنقدر بد به من نگاه کرد که انگار می‌خواست مرا با نگاهش بخورد یا بکشد !

تاثیر وان یکاد بر چشم زخم

از حسن بصری نقل شده است که دوای چشم زخم ، قرائت آیه و ان یکاد است.

{ مجمع‌البیان، ج‌ 10، ص‌ 513‌؛ الکشاف، ج‌ 4، ص‌ 597‌ – دشتی، دائرةالمعارف قرآن کریم، ص429}

خواص آیه وان یکاد

این آیه پربرکت برای دفع چشم زخم توصیه شده است . برای بهره‌مندی از فضیلت این آیه ، می‌توانید آن را بر روی کاغذ ، پارچه ، نقره ، سنگ و … حکاکی کنید و همراه داشته باشید.

همچنین از نظر اعتقادی ، آویختن تابلوهایی از جنس‌های مختلف مزین با آیه بابرکت (وان یکاد) بر دیوار منزل یا محل کار نیز بسیار مرسوم و محبوب است .

تفسیری دیگر در باب آیه و ان یکاد

در نگاه شهید مطهری، چشم زخم حقیقتی است تردیدناپذیر. البته ایشان برای توضیح پذیرش چشم زخم به جسمانی بودن یا روحی و نفسانی بودن این مساله توجه دارند و آن را در چند لایه مختلف بررسی می‌کنند، زیرا مثلا ممکن است دانشمندان جدید کشف کنند که در برخی چشم‌ها اشعه‌ای هست که اثرات سوء دارد، خصوصا اگر با یک نگاه مخصوص باشد.

اگرچه این حرف در گذشته‌های دور قابل پذیرش نبوده ولی با پیشرفت‌های امروزی، راحت می‌توان این امر را پذیرفت. بالاتر از اهمیت شعاع چشم، مساله نفوس است. تاثیر اعمال روحی را حتی در درمان یا عدم درمان بیماری‌ها می‌توان یافت.

بنابراین، افکار و نیات و اندیشه‌های انسان می‌تواند بر بدن او تاثیر بگذارد. هر چه روح قوی‌تر باشد، بدن را بیشتر تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. بالاتر از این دو، روان انسان است که نه‌تنها در بدن او موثر است بلکه در یک انسان دیگر نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد یعنی فکر یک انسان می‌تواند در بدن انسان دیگر تاثیر بگذارد.

مصداق امروزی این باور، هیپنوتیزم و واقعیت‌های رخ داده در این کار است. هر قدر انسان مقابل مقاومت کمتر و ضعف بیشتری داشته باشد، دیگران راحت‌تر بر او اثر می‌گذارند.

,آیه چشم زخم,آیه چشم زخم صوتی,آیه چشم زخم برای پروفایل,آیه چشم زخم ماشاالله,آیه چشم زخم قرآن,آیه چشم زخم کدام است,آیه چشم زخم برای نوزاد,آیه چشم زخم چیست,آیه برای چشم زخم,معنی آیه چشم زخم,دانلود آیه چشم زخم صوتی,متن آیه چشم زخم برای پروفایل,ایه چشم زخم برا پروفایل,آیه قرآنی برای چشم زخم,آیه قرآنی چشم زخم,آیه قرآن برای چشم زخم,آیه مربوط به چشم زخم در قرآن,آیه رفع چشم زخم کدام است,کدام آیه برای چشم زخم مفید است,آیه برای دفع چشم زخم,آیه ای برای چشم زخم,سوره برای رفع چشم زخم,سوره برای چشم زخم نی نی سایت,آیاتی برای چشم زخم,تفسیر آیه چشم زخم

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *