خانه / دسته‌بندی نشده / آداب چله بری چیست ؟ دعای چله بری نوزاد چیست ؟

آداب چله بری چیست ؟ دعای چله بری نوزاد چیست ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آداب چله بری چیست؟دعای چله بری نوزاد چیست؟ قرار داده ایم که فواید بسیاری برای نوزاد دارد و از قدیم این رسومات بود و هست و همه به این دعا اعتقاد دارند .

چله بری نوزاد,چله بری نوزادان,چله برای کودکان,دعای چله بری نوزاد,دعای چله بری نوزاد,دعای چله بری نوزاد چیست,غسل چله بری نوزاد,,چله نوزاد در اسلام,چله نوزاد اسلام,چله نوزاد و مادر,غسل چله نوزاد و مادر چگونه است,غسل چله نوزاد و مادر,دعای چله نوزاد و مادر,اعمال چله نوزاد و مادر,نیت غسل چله نوزاد و مادر,چله نوزاد چیه,جریان چله نوزاد چیه,چله نوزاد یعنی چه,چله نوزاد یعنی چی,چله نوزاد از نظر اسلام,چله نوزادان

آداب چله بری چیست ؟ دعای چله بری نوزاد چیست ؟
آداب چله بری چیست ؟ دعای چله بری نوزاد چیست ؟

آداب چله بری در قبرستان و نخ با دعا

چله بری، اعمال و آداب رفع چله از زنانی که باردار نمی شوند، که شامل زنان زائو ، دختران و كودكانی است که بر آنها نحسی چله افتاده است.
قدیمی ها، علت نازا شدن زن پس از چند شكم زاییدن، آبستن نشدن تازه عروسان، بسته شدن بخت و شوهر نرفتن دختران، لجازی کودکان را دلیل بر چله افتادن میدانستند اعتقاد داشتند كه زنان زائو در دوره چهل روز پس از زايمان، اگر تنها بمانند، يا گربه تازه زا به حیاطشان برود و يا گوشت خام به نزدشان ببرند، به آنان چلّه می افتد و دیگر باردار نمی شوند.
همچنين اگر به هنگام خواندن خطبه عقد دختری، زائویی كه دوره چهل روز پس از زایمان را میگذراند به اتاق عقد برود بر دختر چلّه میافتد و بر او نحسی افتاده و بختش بسته و یا نازا خواهد شد.

 

دعای چله نوزاد چیست

از قدیم رسم بوده و اکنون نیز به همین منوال است که نوزاد تازه به دنیا آمده را در روز چهلم و چهل روزگی به حمام میبرند و به اصطلاح با خواندن دعای چله نوزاد ، چله بری می کنند.

دعای چله نوزاد از جمله دعاهایی است که بسیاری از افراد چهل روز پس از تولد نوزاد طی مراسمی با شستن نوزاد و خواندن این دعا انجام می دهند.

این مراسم از قدیم بین همه خانواده ها مرسوم بوده ، اکنون نیز این مراسم و آداب برای فرزندان و نوه های تازه متولد شده در ۴۰ روزگی انجام میشود.

 

دعای چله بری نوزاد در روایات ائمه

غسل مادر در روز چهلم و دعای چله نوزاد هیچ مبنای شرعی ندارد و آنچه در روایات درباره غسل نوزاد آمده است، مربوط به اوایل ولادت یعنی تا روز هفتم می باشد. ( البته شستن نوزاد در صورتی مستحب است که برای او ضرر نداشته باشد ).

راوی از امام صادق (ع) از پدرانشان از امام علی (ع) نقل می کند : « بچه هایتان را از غمر [بوی بد- آلودگی های ولادت] بشویید، چون تا زمانی که غمر بر بدن بچه هاست شیطان نزدیک بچه می شود و او را می بوید و وقتی بچه می خوابد داد می زند که به خاطر نزدیکی شیطان به او است ».

 

دعای برای دفع چله شدید

زنی که چله او شدید باشد روز چهار شنبه نخ ابریشم از هفت رنگش بیاورد هفت مرتبه این دعا را بخواند و هفت گره بزند روز جمعه آن نخ را در دیگ اب ولرم اندازند و با ان اب غسل کند و ان ابریشم را بر بازوی راست بندد و بعد با شوهر جمع شود تا سه روز روز چهارم وقت صبحانه ابریشم را از بازو باز کرده زیر دامن زن بسوزانند و خاکستر ان را زن بخورد حامله شود دعا اینست :

بسم الله الرحمن الرحیم تمخیثا تمخیثا بحقّ تورات موسی و انجیل عیسی و زبور داود ع و صحف ابراهیم و فرقان محمّد المصطفی ص علیه و اله بریدم چله فلانه بنت فلانه از انس و جنّ و عفریت و دیو و پری بحق لا اله الا الله محمّد رسول الله علیّا ولی الله یا الله یالله یا الله یا محمّد یا علی .

 

برگرفته از سایت دعا 786

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *