خانه / دعا / ذکر کوتاه برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین ذکر گشایش در گرفتاری

ذکر کوتاه برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین ذکر گشایش در گرفتاری

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com ذکر کوتاه برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین ذکر گشایش در گرفتاری را قرار دادیم . بهترین و قویترین ذکر کوتاه مجرب و سریع الاجابه برای برطرف شدن مشکل و گرفتاری و رهایی و نجات و خلاص شدن از گرفتاری ها و مشکلات زندگی و نجات از مشکل و گرفتاری شدید مالی در سایت دعاگو ..

,ذکر رفع گرفتاری,ذکر رفع گرفتاری شدید,ذکر رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری,دعای رفع گرفتاری عظیم,دعای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری و تهمت,دعای رفع گرفتاری و مشکلات,دعای رفع گرفتاری صوتی,دعای رفع گرفتاری از زندان,دعای رفع گرفتاری شدید,دعا جهت رفع گرفتاری شدید,ذکر برای رفع گرفتاری شدید,ذکر برای رفع گرفتاری سخت,ذکر رفع گرفتاری سخت,دعای رفع گرفتاری مالی فوری,ذکر برای رفع گرفتاری مالی,دعاي رفع گرفتاري مالي,دعای برای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری فوری صوتی,دعای رفع گرفتاری و بلا,دعای رفع گرفتاری و گشایش کار,دعای رفع گرفتاری عظیم نی نی سایت,دعای رفع گرفتاری عظیم صوتی,دعایی برای رفع گرفتاری مالی,دعا برای رفع گرفتاری مالی,دعا برای رفع گرفتاری مالی نی نی سایت,دعای سریع الاجابه برای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری و مشکلات صوتی,دعا رفع گرفتاری و مشکلات,دعای رفع گرفتاری و مشکل,دعای برای رفع گرفتاری و مشکلات,دعا برای رفع گرفتاری و مشکلات,دعا برای حل گرفتاری و مشکلات,دعا برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین دعا برای رفع گرفتاری و مشکلات,دعای رفع مشکلات و گرفتاری ها,دعا برای رفع گرفتاری صوتی,دعای رفع بلا و گرفتاری صوتی,دعای رفع گرفتاری با صوت,دانلود دعای رفع بلا و گرفتاری صوتی,دعای صوتی برای رفع گرفتاری,دانلود فایل صوتی دعای رفع گرفتاری,دعا برای رفع گرفتاری زندانی

ذکر کوتاه برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین ذکر گشایش در گرفتاری

ذکر نجات از گرفتاری,ذکر خلاص شدن از گرفتاری,ذکر برطرف شدن سریع گرفتاری,ذکر از بین رفتن گرفتاری,ذکر یونسیه برای گشایش در گرفتاری

ذکر کوتاه برای رفع گرفتاری و مشکل,بهترین ذکر گشایش در گرفتاری

نجات از خطرات و بلایا از آثار یاد خدا می باشد.

در سوره مبارکه صافات اثر دیگری که برای یاد خدا ذکر می کند این است که انسان را از خطر می رهاند،

آیه 143 و 144 فرمود:

فَلَو لاَ أَنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِینَ ٭ لَلَبِثَ فِی بَطْنِهِ إِلَی یَوْمِ یُبْعَثُونَ

اگر صاحب حوت (این ذالنون (علیه السلام)) اگر یونس (علیه السلام) جزء مسبحین نبود، در بطن ماهی الی یوم القیامه می ماند. این خطر را خدا از او دور داشت.

چون او اهل تسبیح بود از این خطر نجات پیدا کرد، وقتی هم که خدای سبحان ذکر یونس (علیه السلام) را نقل می کند، می بیینم در حدّ یک تسبیح است، دیگر درخواستی در ذکر او نیست، عرض نکرد «خدایا مرا نجات بده!»

عرض کرد:

لاَّ إِلهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

این ذکر او را از خطر نجات داد.

هر خطر و غم و اندوهی با ذکر یونسیّه برطرف می شود

وَذَا النُّونِ إذْ ذَهَبَ مُغَاضِباً فَظَنَّ أَن لَن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَی فِی الظُّلُمَاتِ أَن لاَّ إِلهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

آنگاه فرمود:﴿فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ﴾ ، برای اینکه تثبیت کند این مسئله کلی است و اختصاصی به أنبیا ندارد، منتها مرحله بالایش برای أنبیا است وگرنه مراحل وسطی و نازله اش نصیب دیگران هم می شود

در ذیل آیه اصل کلی را ارائه داد و فرمود:﴿وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ﴾ یعنی اگر انسان غمگینی به ذکر یونسی سرگرم باشد، قبل از اینکه از ما چیزی بخواهد ما غمش را برطرف می کنیم.

آنها هم که اهل راه هستند این ذکر یونسی را مجرَّب می دانند، می گویند:

﴿لاَّ إِلهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ﴾

حالا یا 4000 بار است در روز یا کمتر، بیشتر، یا در حال سجده است یا غیر سجده اگر در حال سجده باشد اثرش بیشتر است

هرچه بیشتر بهتر ولی این اصل را قرآن کریم به ما ارائه داد و فرمود:این مخصوص یونس نیست، مخصوص دریا هم نیست، مخصوص کام ماهی هم نیست، هر خطری باشد، ما او را از غم نجات می دهیم:﴿وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ﴾ یعنی اگر مؤمنی با ذکر یونسی با خدا در ارتباط بود، از اندوه نجات پیدا می کند.

چنانچه در روایتی امام صادق علیه السلام فرمودند:

تعجب می کنم از چهار کس که چهار نوع گرفتاری دارند چگونه به این چهار چیز پناه نمی برند.

از جمله اینها فرمودند :

تعجب می کنم از کسی که دچار غم و اندوه شده است اما به این سخن پناه نمی برد، زیرا که حق تعالی در دنباله آن فرموده:”و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤمنین ” یعنی ما او را ” حضرت یونس را به سبب این سخن ” از غم و اندوه نجات دادیم و اینگونه ما مؤمنان را نجات می بخشیم

الخصال، مرحوم صدوق، ص 218

در حقیقت در این ذکر هم انسان اقرار می کند که الهی جز او نیست که بتواند چاره ساز باشد – هم اذعان دارد که حق تعالی منزه (سبحان) است و از او بد و شر صادر نمی گردد، پس گرفتاری ها از کرده ی خودمان است – هم امیدوار می شود که به رغم نادانی ها، جهالت ها و گناهان، اگر رو به خدا کرد و از او خواست، او کریمانه استجابت کرده و نجاتش می دهد. همین فهم و باور، خودش باز شدن چشم برزخی است.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *