خانه / دسته‌بندی نشده / دعاهای مجرب فرزند برای طول عمر پدر و مادر و سلامتی

دعاهای مجرب فرزند برای طول عمر پدر و مادر و سلامتی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعاهای مجرب فرزند برای طول عمر پدر و مادر و سلامتی قرار داده ایم استفاده نمایید ان شاءالله عمری با عزت و طولانی خواهند داشت .   

دعا طول عمر وسلامتی,دعا طول عمر والدین,دعا طول عمر فرزند,دعا طول عمر,دعا طول عمر ,دعای طول عمر و دفع بلا,,دعای طول عمر از بهجت,دعای طول عمر گنجهای معنوی,دعا برای طول عمر پدر و مادر,متن دعا برای سلامتی و طول عمر پدر و مادر,دعای سلامتی پدر و مادر صحیفه سجادیه,دعای سلامتی پدربزرگ,دعای سلامتی پدر شوهر,دعای سلامتی پدر و مادر متن,دعا برای سلامتی پدر و مادر ,دعا برای سلامتی پدر و مادر,دعا برای سلامتی پدر مریض   

دعاهای مجرب فرزند برای طول عمر پدر و مادر و سلامتی
دعاهای مجرب فرزند برای طول عمر پدر و مادر و سلامتی

دعای فرزند برای پدر و مادر و سلامتی   

دعایی دلنشین از امام سجاد(ع) در حق والدین : اللّهُمّ اشْکُرْ لَهُمَا تَرْبِیَتِی، وَ أَثِبْهُمَا عَلَی تَکْرِمَتِی، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنّی فِی صِغَرِی. اللّهُمّ وَ مَا مَسّهُمَا مِنّی مِنْ أَذًی، أَوْ خَلَصَ إِلَیْهِمَا عَنّی مِنْ مَکْرُوهٍ، أَوْ ضَاعَ قِبَلِی لَهُمَا مِنْ حَقٍّ فَاجْعَلْهُ حِطّةً لِذُنُوبِهِمَا، وَ عُلُوّاً فِی دَرَجَاتِهِمَا، وَ زِیَادَةً فِی حَسَنَاتِهِمَا، یَا مُبَدّلَ السّیّئَاتِ بِأَضْعَافِهَا مِنَ الْحَسَنَاتِ

خدایا ! آنان را به پاس پرورش من پاداش ده، و در برابر گرامی داشت من جزا عنایت فرما، و هر چه را در کودکی من نسبت به من منظور داشتند، در حق آنان منظور دار.خدایا ! آنچه از جانب من آزار به ایشان رسیده یا کار ناپسندی از من نسبت به آنها رخ داده، یا حقی که از آنان بر عهده من ضایع شده، همه را موجب ریختن گناهانشان، و بلندی مقامشان و افزونی خوبی‌ هاشان قرار ده .

نیکی به پدر و مادر درکنار توحید: « لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً »؛ « وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»؛ «أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً »؛ « وَ قَضى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»؛ «یا بُنَیَّ لا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ ». از این آیات معلوم میشود که عقوق والدین بعد از شرک به خدا در شمار بزرگ ترین گناهان و یا خود این از بزرگ ترین انها است و ازآن طرف هم معلوم می شود که واجب‌ترین واجب‌ها احسان به پدر و مادر است .

 

دعا برای پدر و مادر در قرآن       

 « ربِ اغفِر لی وَ لِوالِدَیَ »(نوح ، 27) پروردگارا مرا ، و پدر و مادرم را بیامرز .

« ربِ ارحَمهُما کَما رَبَیانی صَغیرا »؛( اسراء ، 24)

پروردگارا ، همان گونه که آنها مرا در کوچکی تربیت کردند ، مشمول رحمتشان قرار ده .

خداوند در این آیه که درباره پدر و مادر است ، می فرماید که تنها به رحمت و مهربانی خود اکتفا نکن؛ بلکه برای آنان ، رحمت واسعه الهی را بخواه و بگو : پروردگارا! همان گونه که آنها مرا در کودکی تربیت کردند ، به آنان رحم و عطوفت خویش را فرو فرست .

« ربَنَا اغفِر لی وَ لِوالِدَیَ وَ لِلمُومِنینَ یَومَ یَقُومُ الحِسابُ »؛(ابراهیم ، 41) پروردگارا ، من و پدر و مادرم و همه مومنان را ، در آن روز که حساب برپا می شود ، بیامرز .

 

برگرفته از سایت ادعیه و اذکار دعاسایت

درباره ی سیّد مرتضی حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *