خانه / دعا / افزایش شیر مادر در احادیث و روایات,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

افزایش شیر مادر در احادیث و روایات,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com افزایش شیر مادر در احادیث و روایات,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر را قرار دادیم . در احادیث و روایات اهل بیت (ع) روشها و راهکارهای مختلفی برای افزایش و زیاد شدن شیر مادر بیان شده است . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با سریعترین روش و راه برای زیاد شدن شیر مادر و احادیث و روایات قرآنی برای افزایش شیر مادر …

,روش افزایش شیر مادر,روشهای افزایش شیر مادر,راههای افزایش شیر مادر,راههای افزایش شیر مادر بعد از سزارین,راههای افزایش شیر مادر در روزهای اول زایمان,راههای افزایش شیر مادر نی نی سایت,راههای افزایش شیر مادر دکتر خیراندیش,راه افزایش شیر مادر نی نی سایت,راههای افزایش شیر مادر در طب سنتی,چگونگی افزایش شیر مادر,روشهای افزایش شیر مادر در طب سنتی,روشهای افزایش شیر مادران,راه های افزایش شیر مادر,راه های افزایش شیر مادر نی نی سایت,راههاي افزايش شير مادر,راههای افزایش شیر مادر بعد از زایمان طبیعی,راههای افزایش شیر مادر تبادل نظر,راهکارهای افزایش شیر مادران,راههای افزایش شیر مادر بعد از سزارین نی نی سایت,راههای افزایش شیر مادر در روزهای اول زایمان نی نی سایت,راه های زیاد شدن شیر مادر نی نی سایت,راه های افزایش چربی شیر مادر نی نی سایت,راه های افزایش شیر مادر در نی نی سایت,سریع ترین راه افزایش شیر مادر نی نی سایت,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر نی نی سایت,چگونگی افزایش شیر مادر نی نی بان

افزایش شیر مادر در احادیث و روایات,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

احادیث افزایش شیر مادر,روایات افزایش شیر مادر,احادیث و روایات شیر مادر,روش قرآنی افزایش شیر مادر,راه علمی برای افزایش شیر مادر,احادیث اهل بیت برای افزایش شیر مادر,روایات اهل بیت برای زیاد شدن شیر مادر

افزایش شیر مادر در احادیث و روایات,سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

در قرآن و روایات کلمه «رضاع» به معنی شیر دادن به کار رفته است:

«والوالدات یرضعن اولادهن حولین کاملین لمن أراِد أن یتمّ الرضاعة و علی المولود له رزقهن و کسوتهن بالمعروف لا تکلف نفس الا وسعها لا تضارّ والدة بولدها و لا مولود له بولده و علی الوارث مثل ذلک…»؛

مادران فرزندانشان را تا دو سال تمام شیر می دهند. این برای کسی است که بخواهد دوران شیر خوارگی را تکمیل کند و بر آن کس که فرزند برای او متولد شده است(پدر)، لازم است خوراک و پوشاک مادر را به طور شایسته در مدت شیر دادن بپردازد ـ اگر طلاق گرفته باشد ـ هیچ کس را جز به اندازه توان تکلیف نکنند. نه مادر باید در نگهبانی فرزند به زیان و زحمت افتد و نه پدر(بیش از متعارف برای کودک متضرر شود!) و(اگر کودک پدر ندارد) وارث باید در شکل و اندازه متعارف از کودک نگهداری کند.(هزینه مادر را در دوران شیر خوارگی تأمین کند).(بقره، 233)

شیر مادر هدیه ویژه پروردگار برای طفل می باشد. دوران شیرخوارگی حساس ترین مرحله از مرحله رشد و تکامل کودک است، بنابراین در این برهه از زندگی باید توجه بیشتری به مراقبت از تغذیه و سلامت کودک و مادر داشت.

در شرایطی که به اصطلاح علمی، نوزاد نارس و یا شش ماهه متولد می گردد، شیر مادر تأمین کننده نیازهای غذایی کودک و به طور همزمان، تأمین کننده و ایمنی بخش لازم برای کودک است.

وظیفه شیر دادن در دو سال شیرخوارگی بر عهده مادر است؛ زیرا تغذیه جسم و جان نوزاد در این مدت، با شیر و عواطف مادر پیوند ناگسستنی دارد و اوست که می تواند در این مدت فرزند خود را شیر دهد،

هر چند که عواطف مادری نیز باید رعایت شود، مادر نمی تواند در چنین لحظه های حساسی آغوش خود را خالی از فرزند دلبند خود ببیند،

بنابراین، اختصاص حق حضانت و شیر دادن یک نوع حق دوجانبه است که هم برای رعایت حال فرزند و هم برای رعایت حال مادر لازم می باشد و هزینه زندگی مادر حتی در صورتی که طلاق بگیرد،

از نظر غذا و لباس، در حد معمول و شایسته وی در دوران شیردهی بر عهده پدر است، تا با خاطری آسوده فرزند را شیر دهد. بعد از مرگ پدر، باید وارثان او نیازهای مادر را در دورانی که به کودک شیر می دهد، تأمین کنند.

حضرت علی(علیه السلام) می فرماید:

«برای طفل شیر خوار، هیچ شیری مبارک تر از شیر مادرش نیست».

شیر مادر هدیه ویژه پروردگار برای طفل می باشد. دوران شیرخوارگی حساس ترین مرحله از مرحله رشد و تکامل کودک است، بنابراین در این برهه از زندگی باید توجه بیشتری به مراقبت از تغذیه و سلامت کودک و مادر داشت.

«و وصّینا الانسان بوالدیه حملَته امّه وَهناً علی وَهن و فصاله فی عامین ان اشکُر لی و لوالدیک الیّ المصیر»؛

و انسان را سفارش کردیم به پدر و مادرش که مادرش در حالی که ضعفی بالای ضعف داشت، او را حمل کرد و او را دو سال شیر داد که شکرگزار من و پدر و مادرت باش که بازگشت به سوی من است.(لقمان، 14)

بر اساس آیات 233 سوره بقره و 14 سوره لقمان:

مرز سفارش شده برای شیر دادن مادران به کودکان خود، دو سال تمام (بیست و چهار ماه) و بر اساس آیه 15 سوره احقاف، دست کم مدت لازم برای شیر دادن به کودکی که پس از طی 9 ماه جنینی متولد شده، 21 ماه است.

فقیهان و مفسران با الهام از روایت های اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا مدت شیرخوارگی در جایی بیست و چهار ماه و در آیه دیگر این مدت 21 ماه عنوان شده است، چنین گفته اند:

«حداقل دوران حمل شش ماه و حداکثر دوران مفید رضاع بیست و چهار ماه است».

ضمناً از این تعبیر قرآنی می توان استفاده کرد که هر اندازه از مقدار دوران حمل کاسته شود، باید بر مقدار دوران شیرخوارگی افزود، به گونه ای که روی هم رفته، سی ماه تمام را شامل گردد.

از ابن عباس نیز نقل شده :

هرگاه دوران بارداری زن نه ماه باشد، باید بیست و چهار ماه شیر دهد(قانون طبیعی) بنابراین، هر اندازه کودک زودتر از دوران حمل طبیعی به دنیا آمد، به همان اندازه باید بر دوران شیرخوارگی اش افزود؛ چرا که کمبودهای دوران حمل در دوران شیرخوارگی باید جبران گردد.

این دو ویژگی، به طور یکجا، از راه های دیگر قابل دسترسی نیست.

ناگفته نماند که ارتباط عاطفی مادر و کودک به هنگام شیر دادن از پستان نیز یک امتیاز استثنایی برای شیر مادر است و تأثیر شگفت انگیزی بر رشد عاطفی، ذهنی و روانی کودک دارد.

نوزاد نارس، هنوز برای زندگی خارج از رحم مادر آماده نمی باشد و بنابراین، سیستم گوارشی نارسی نیز دارد و چون پروتئین شیر مادر «سهل الهضم تر» می باشد برای نیازهای نوزاد مناسب تر است.

وجود آنزیم لیپاز در شیر مادر به کودک کمک می کند تا چربی را که به عنوان یک منبع انرژی مهم برای رشد نوزاد نارس است، به آسانی هضم نماید.

در نوزاد رسیده نیز شیر مادر، از لحظه اول تولد تا پایان شش ماهگی، به تنهایی تمام نیازهای شیرخوار را جوابگوست و حتی تشنگی شیرخوار با آب موجود در شیر مادر برطرف می شود.

ام اسحاق از حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت کرده است:

«به کودک از یک پستان شیر ندهید، بلکه از هر دو به او شیر بخورانید؛ زیرا یکی به منزله غذا و دیگری به منزله آب است.

بخشی از شیر به منزله آب و بخش دیگر به منزله غذای مورد نیاز کودک است

چنانچه در چهار ماه تا شش ماه اول زندگی، طفل، تنها از شیر مادر تغذیه کند، نیازی به دادن آب اضافی به کودک نیست».

با گذشت زمان، ترکیب شیر مادر متناسب با نیاز رشدی شیرخوار تغییر پیدا می کند. چربی شیر مادر، در شروع هر بار شیر دهی، کمتر و سپس میزان آن به تدریج زیاد می شود.

به همین دلیل، متخصصین معتقدند در هر نوبت شیر دهی، حتماً باید یک پستان کاملاً تخلیه شود و در نوبت بعدی، تغذیه از پستان دوم شروع شود.

به علت وجود چربی بیشتر در شیر انتهایی هر وعده شیردهی، شیرخوار به طور کامل سیر شده، پرخوری نمی کند و در نتیجه کمتر چاق می شود.

چاقی این دوران در شیرخوارگی که با شیر خشک تغذیه می شوند، زمینه ساز عوارض قلبی ـ عروقی وبیماری قند در بزرگسالی است.

بنابراین، حتی در دوران سالمندی نیز تأثیر خوب شیر مادر بر سلامت انسان آشکار شده است؛ یعنی آنها که دوران کودکی را با برخورداری از نعمت گران قدر شیر مادر سپری کرده اند،

در دوران سالمندی به مراتب کمتر از کسانی که در دوران شیرخوارگی شان با محرومیت از شیر مادر طی شده است، به بیماری های قلبی و عروقی گرفتار می شوند.

آخرین دستیافته های علمی امروز بر این نکته تأکید می کند که «برای کودک شیری بهتر از شیر مادرش نیست»، و این در حالی است که چهارده قرن پیش از این نیز، همین پیام از زبان پاک پیامبر بلند مرتبه اسلام، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) به گوش جهانیان رسیده است.

در کتاب های فقهی و آداب اسلامی از جمله «جواهرالکلام» و «حلیه المتقین» تغذیه کودک با «آغوز» یا شیر غلیظ شده در چند روز اول زایمان که در اصطلاح علمی به آن «کلستروم» یا «ماک» می گویند، مورد تأکید قرار گرفته است

و امروزه دانشمندان دریافته اند که این شیر زرد رنگ و غلیظ در بردارنده مواد بسیار مفید و ارزنده ای است که به منزله اولین واکسیناسیون و مهم ترین اقدام ایمن سازی برای محافظت کودک در برابر بیماری های عفونی است.

بنابراین، بنابر فرمایش قرآن و عترت تغذیه کودک با شیر مادر ضروری است و کاستن از حداقل زمان لازم برای شیر دادن به طفل، گونه ای ستم بر کودک دانسته شده است.

از نظر علمی نیز تغذیه کودک با شیر مادر تا پایان دو سالگی ضروری است، اما در سال دوم زندگی، بر خلاف سال اول، سایر غذاها منبع اصلی تغذیه کودک هستند،

به همین دلیل در هر وعده ابتدا باید کودک غذا بخورد و سپس با شیر مادر تغذیه شود.

از آیات قرآن چنین برمی آید اگر به هر دلیلی مادر نتواند به کودک خود شیر دهد، باید برای کودک دایه واجدالشرایط جهت شیر دادن گرفته شود، تا به هر شکل ممکن کودک از این نعمت الهی بی بهره نماند:

«فان ارضعن لکم فآتوهنّ اجورَهنّ وأتمروا بینکم بمعروف و ان تعاسرتم فستُرضع له أخری»؛

آنگاه اگر فرزند شما را شیر می دهند،اجرتشان را بپردازید(زنان مطلقه را) و با مشورت و مسالمت به خوبی آن را انجام دهید و اگر به توافق نرسیدید، دیگری شیر دادن بچه را عهده دار شود. (طلاق، آیه 6)

بنا بر حدیثی از رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم):

«مکیدن پستان توسط طفل موجب افزایش شیر می گردد و اجر شیردهی شبانه مادر برابر با آزاد کردن هفتاد بنده در راه خدا می باشد».

امروزه کارشناسان علم تغذیه با شیر مادر می گویند: مهم ترین عامل در افزایش شیر مادر، مکیدن درست شیر از پستان توسط شیرخوار و تخلیه پستان است.

اگر شیر ترشح شده پی در پی تخلیه نشود، به تدریج تولید و ترشح آن کاهش می یابد.

وقتی کودک پستان را می مکد، پیام های عصبی از نوک پستان به هیپوتالاموس در مغز رفته و موجب می شوند، مقدار ترشح پرولاکتین(هورمون محرک تولید شیر) به ده برابر افزایش یابد.

در هر صورت آنچه که امروز حاصل آخرین دست یافته های علمی است بر این نکته تأکید می کند که برای کودک شیری بهتر از شیر مادرش نیست و این در حالی است که چهارده قرن پیش از این نیز، همین پیام از زبان گویا و پاک پیامبر بلند مرتبه اسلام، حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) به گوش جهانیان رسیده است که «برای کودک شیری بهتر از شیر مادرش نیست».

سریعترین راه برای افزایش شیر مادر

گاهی اوقات مادران بعد از زایمان فرزند خود با مشکل کمبود شیر در پستان مواجه هستند و مستعصل و درمانده می مانند و این نگرانی برایشان پیش می آید که در مقابل گرسنگی و شیر خواستن نوزاد خود چه کنند؟

افزایش شیر مادر با 5 گیاه دارویی

گیاهان معطری وجود دارد که خاصیت ضد نفخ دارند و با مصرف آنها و ورود به شیر مادر باعث جلوگیری از دل درد کودک می شوند، از آن جمله می توان به سبزیجات خوراکی مانند ریحان، ترخون، زیره، رازیانه و گشنیز اشاره کرد.

از گیاهانی که در دسترس عموم قرار دارند و مصرف آن ها محدودیتی ندارد، می توان به چند گیاه زیر اشاره کرد:

بادام زمینی

قسمت مورد استفاده گیاه دانه های آن است که در بازار به صورت خام یا نمک زده و یا بو داده به فروش می رسد.

این گیاه، ضد چسبندگی پلاکت ها که برای رقیق شدن خون موثر است، ضد اکسیدان، افزایش دهنده قوای جنسی، ضد قارچ، مسکن دردهای سینه و شیر افزار می باشند.

تاکنون عارضه ای از بادام زمینی گزارش نشده، ولی ممکن است بعضی افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

ریحان

ریحان از خانواده نعناع است. قسمت مورد استفاده گیاه، برگ های آن است. ریحان جزء گیاهان معطر و دارای خاصیت ضد نفخ برای مادر و کودک می باشد. این گیاه نیز شیر افزا است.

رازیانه

با توجه به اینکه دانه ها حاوی اسانس معطری می باشند، این گیاه خاصیت ضد نفخ دارد که می تواند برای مادر و کودک مفید باشد.

رازیانه دارای هورمون های گیاهی است که از طریق تحریک غدد، مترشحه شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می شود.

میزان مصرف روزانه در حد 5 گرم یا یک قاشق مرباخوری از دانه است.

برای تاثیر بیشتر، بهتر است دانه ها را پودر کرده و روی غذا ریخته و یا آن را با شیر یا آب مخلوط نمود. همچنین می توان آن را با ماست مخلوط و مصرف کرد. مصرف آن در دوران حاملگی توصیه نمی شود.

سیاه دانه

قسمت مورد استفاده آن از دانه ها می باشند. سیاه دانه نیز از گیاهان معطر است و مصرف خوراکی آن باعث رفع نفخ در مادران شیرده و کودکان می شود.

همچنین سیاه دانه، ضد درد، ضد سرطان، ضد حساسیت، هضم کننده غذا، ادرار آور، کاهش دهنده پر فشاری خون، کاهش دهنده اوره خون، محرک سیستم ایمنی بدن، مقوی معده و شیر افزاست.

روزانه مصرف 2 گرم سیاه دانه بلامانع است، بهتر است دانه ها له شوند تا اثر آن ها بیشتر گردد.

گرچه عوارض جانبی سیاه دانه گزارش نشده است ولی توصیه می گردد این گیاه در دوران بارداری مصرف نشود.

سیب زمینی

قسمت مورد استفاده سیب زمینی در حقیقت ساقه های زیرزمینی متورم شده آن است که حاوی مقدار زیادی نشاسته می باشد.

مهمترین اثرات سیب زمینی، شامل اثرات ضد درد، ضد میکروب، تقویت کننده قلب، ادرار آور، پایین آورنده پر فشاری خون، خواب آور، خلط آور، تقویت کننده عضلات، اشتها آور و شیر افزا می باشد.

ناکافی بودن شیر مادر و چگونگی افزایش آن

حجم شیر مادر رابطه ی مستقیمی با تکرر شیردهی دارد و تغذیه مکرر نوزاد با شیر مادر موجب تولید شیر بیشتر می شود.

گیاهانی مانند رازیانه، سیاه دانه، تخم شوید و تخم هویج نیز موجب افزایش شیر مادر می شود.

شیر مادر

وقتی مادری زایمان می کند ممکن است پزشک متخصص به خاطر کم بودن شیر مادر، برای نوزاد شیر کمکی را به همراه شیر مادر تجویز کند.

گاهی اوقات کم شدن شیر مادر به علت بی قراری، ناآرامی و اضطراب مادر است که بعد از بازگشت به منزل و قرار گرفتن در محیط دور از اضطراب و هیاهو و آرام، باعث ترشحات سینوس های پستانی افزایش پیدا کرده و نوزاد با خوردن شیر مادر کاملا سیر می شود و نیاز به خوردن شیر کمکی هم ندارد.

از نظر متخصصان بهتر است برای تحریک کردن غدد شیری پستان ها، به تدریج از حجم شیر کمکی کمتر کرد تا با این کار نوزاد بیشتر سینه مادر را بمکد. روش عملی زیر می تواند برای این دست از مادران کمک کننده باشد.

بعد از برگشتن به منزل، مقدار شیر کمکی تجویز شده را افزایش ندهید و به همان اندازه به طور ثابت، به مدت 2 روز همراه با شیر خود به نوزاد شیر کمکی بدهید.

در این فاصله در زمان هایی که باید از شیر خودتان به کودک بدهید، هرگز سعی نکنید از شیر کمکی استفاده کنید.

بعد از سپری شدن این دو روز، به میزان یک قاشق غذاخوری کاملا پر یا دو قاشق غذاخوری سر خالی از حجم تجویز شده شیر کمکی در هر بار استفاده، کم کنید و تا زمانی که مقدار شیر کمکی به صفر برسد اینکار را ادامه دهید تا حذف شود.

می خواهید تاثیر این کار را بدانید؟

وقتی شیر کمکی کاهش پیدا می کند، نوزاد احساس گرسنگی بیشتر خواهد کرد. مادر باید آماده باشد تا هر زمان که کودک احساس گرسنگی کرد و شیر خواست به او بدهند.

اینکه کودک یک ساعت قبل شیر خورده است یا چند ساعت قبل، اهمیت ندارد.

این کار ممکن است تا چند روز اول برای مادر مشکل ایجاد کند و بیشتر وقت مادر صرف کودک می شود.

تخلیه کردن پستان ها موجب تحریک شدن غذذ شیری می شود و نتیجتاً شیر بیشتری ترشح می شود.

بعد از حدود یک تا دو هفته، شیر خوردن نوزاد نظم خاصی پیدا خواهد کرد و ساعت آن منظم می شود.

اما در صورتی که بعد از 5 تا 6 روز از حذف کامل شیر کمکی و تغذیه با استفاده از شیر مادر، کودک بی قراری کرد و در افزایش وزن وقفه پیش آمد، باید شیر کمکی دوباره به برنامه غذایی کودک اضافه شود. حجم شیر مادر با تکرر شیردهی افزایش پیدا می کند

رابطه مستقیم بین حجم شیر مادر و تکرر شیردهی وجود دارد.

وقتی نوزاد به طور مرتب از شیر مادر تغذیه می کند باعث تولید شیر بیشتر می شود.

بالعکس وقتی غذاهای کمکی افزایش پیدا کرده و دفعات شیردهی کم می شود، مقدار شیر تولید شده کاهش می یابد و مادر به مواذ مغذی نیز به مقدار متعادل نیاز دارد.

تعدادی از گیاهان با مکانیسم های مختلف و از طریق تحریک غدد تولید شیر، باعث افزایش شیر مادران می شوند.

گیاهانی مانند زیره، ترخون، رازیانه معطر، ریحان و بادام زمینی خاصیت ضد نفخ داشته و با وارد شدن به شیر مادر باعث می شود از دل درد کودک جلوگیری شود.

مادران شیرده به مقدار 500 کیلو کالری بیشتر از زمان قبل از بارداری خود نیاز دارند.

برای دریافت این مقدار کالری نیاز به مصرف مواد غذایی مغذی مانند انواع چربی ها و پروتئین دارد.

از چربی های ذخیره شده در بدن مادر در دوران بارداری نیز استفاده می شود و دریافت کالری کم باعث کاهش تولید شیر می شود.

مادران شیرده حتما باید به اندازه کافی یعنی حدود 8 تا 10 لیوان در روز مایعات استفاده کنند تا از کم آبی بدن خود پیشگیری کنند.

مایعات شامل آب، چای، دوغ، شیر، آبمیوه می باشد و مواد غذایی آب دار مثل انواع خورشت ها را نیز مصرف کنند.

برخی از مواد غذایی که موجب افزایش شیر مادر می شود

مواد غذایی موجود در اسفناج برای زیاد کردن شیر بانوان کاملا موثر است.
مصرف دم کرده ی گل بابونه در ازدیاد شیر بانوان موثر است.
خوردن تخم ترب به اندازه 2 گرم در شبانه روز باعث زیاد کردن شیر می شود.
مصرف شوید و تخم شوید اثر آرام بخش در ناراحتی های عصبی داشته و افزاینده شیر بانوان است.
خوردن دانه لوبیا پخته، به صورت های مختلف، زیاد کننده ی شیر بانوان است.
آب هندوانه زیاد کننده شیر بانوان شیرده می باشد.
گندم بو داده را با دانه های کنجد و خشخاش و نبات، با هم ترکیب کرده و میل کنند.
آب گوشت تهیه نموده که دارای نخود و لوبیا باشد و مقدار 200 گرم سرکه شیره در آن مخلوط نموده میل کنند.
آب سیرابی، هم شیر خانم ها را زیاد و هم معده را قوی می کند.
خوردن کاهو با سرکه شیره در ازدیاد شیر نافع است.
جوشانده ی تخم شوید، برای زیاد شدن شیر خانم ها توصیه می شود. مقدار 3 گرم از آن را در یک فنجان آب بریزند و بجوشانند. دستور مصرف این است که در هر روز 1 تا 2 فنجان بیاشامند. نکته مهم این است که خانم هایی که دچار امراض کلیوی هستند، به هیچ وجه نباید از شوید استفاده کنند.

خوردن رازیانه موجب زیاد شدن شیر مادران می شود.
یک قاشق قهوه خوری دانه های رازیانه را در یک فنجان آب داغ ده دقیقه گرم کنند و بعد با عسل شیرین کرده بنوشید.
کاهوی پخته برای ازدیاد شیر خانم ها نافع است.
خوردن گرمک موجب ازدیاد شیر است.
خوردن سیاه دانه موجب زیاد شدن شیر خانم ها می شود.
ماء الشعیر را با شربت نیلوفر میل نمایند.
خوردن سیب ترشی شیر مادران را زیاد می کند.
خوردن ماش پخته زیاد کننده شیر است.
آرتیشو یا کنگر فرنگی به دلیل اینکه از ترشح شیر جلوگیری می کند، مصرف آن برای مادران شیرده توصیه نمی شود.
خوردن آب هویج برای ازدیاد شیر مفید است.
شیر مادر اگر غلیظ است آبلیمو بخورد تا رقیق شود.
دم کرده ی تخم هویج به مقدار یک قاشق قهوه خوری برای یک فنجان آب جوش، شیر را زیاد می کند.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *