خانه / دعا / دعای پرفضیلت برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته 100 درصد تضمینی

دعای پرفضیلت برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته 100 درصد تضمینی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای پرفضیلت برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته 100 درصد تضمینی را قرار دادیم . دعای بسیار مجرب و سریع الاجابه از پیامبر اکرم (ص) برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته فوری و 100 درصد تضمینی . این دعا را می توان یکی از بهترین دعاهای اجابت حاجات به حساب آورد …

دعای پرفضیلت برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته 100 درصد تضمینی

دعای قوی اجابت حاجت سریع,دعای سریع الاجابه اجابت حاجت,دعای تضمینی اجابت حاجت,دعای بسیار مجرب اجابت حاجت,دعای اجابت حاجت فوری و سریع,بهترین ذکر و دعای اجابت حاجت

دعای پرفضیلت برای اجابت حاجت و رسیدن به خواسته 100 درصد تضمینی

دعایی جهــت اجــابت حـاجـت

حضرت رسول صل الله علیه و آله فرمودند:

بنده ای نیست که دستهایش را پس از نماز بگشاید و بگوید:

اللَّهُمُ إِلَهِی وَ إِلَهَ إِبْرَاهِیمَ وَ اسماعیل و إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ یوسف و إِلَهَ جَبْرَئِیلَ وَ مِیکَائِیلَ وَ إِسْرَافِیلَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَسْتَجِیبَ لی دَعْوَتِی فَإِنِّی مُضْطَرٌّ وَ تَعْصِمَنِی فِی دِینِی فَإِنِّی مُبْتَلًی وَ تَنَالَنِی بِرَحْمَتِکَ فَإِنِّی مُذْنِبٌ وَ تَنْفِیَ عَنِّی الْفَقْرَ فَإِنِّی مِسْکِین

 موانع استجابت دعا

خداوند متعال بر اساس وعده‌ای که در قرآن داده است، دعای دعا کننده را مورد اجابت خویش قرار می‌دهد: «ادعونی استجب لکم»؛ لیکن استجابت هر دعا به حسب نوع دعا و دعا کننده متفاوت است. اما تاخیر استجابت دعا، ممکن است به خاطر وجود موانع و یا عدم شرایط لازم باشد.

برخی از موانع استجابت دعا عبارتند از:

۱. تکذیب آیات الهی
۲. نشناختن خداوند و ادا نکردن حق او؛
۳. ناسپاسی در برابر نعمت‌های الهی؛
۴. در نظر داشتن عیب‌های مردم؛
۵. دوست شدن با شیطان ؛
۶. طلب نکردن از خدا؛
۷. معصیت الهی و….

 شرایط استجابت دعا

برخی شرایط استجابت دعا یا به تاخیر نیفتادن آن عبارتند از:
۱. رعایت خصوصیاتی به هنگام دعا کردن، از جمله: حمد خدا، یاد نعمت او، شکر او، درود بر پیامبر (صلی اللَّه علیه وآله)؛ یادآوری گناهان، توبه .

۲. اعمال صالح ناشی از ایمان ، که محور اصلی پذیرش دعاست.

۳. شناخت خدا، شستشوی قلب و دل ، جلب رضایت او و توجه کامل به هنگام دعا.
۴. مضطر بودن واقعی؛ حتی در حالت عادی.

۵. دعا توام با تضرع و مخفیانه بودن.

۶. اصرار در دعا، نام بردن چیز مورد نظر، در نظر گرفتن اوقات مخصوص، گریه کردن، هر چند کم باشد، برای همه مؤمنان دعا کردن.

امام‌ خمینی معتقد است زمانی دعا به اجابت می‌رسد که از ظاهر به باطن سرایت کند و اگر دعای به زبان مطابق با زبان استعداد باشد و آنچه به زبان می‌گوید، بر خلاف آنچه در حال و دل می‌خواهد نباشد، مستجاب می‌شود و اگر مستجاب نشد، یا از زبان استعداد صادر نشده‌ است یا با نظام کلی عالم مخالفت و تعارض دارد گاهی نیز این امر به‌ جهت نبود بعضی شرایط و اسباب دعا است.

از جمله اینکه:

۱- پرهیز از اعتماد به خویشتن تا جایی که زبان باطن او در محضر ربوبی با عجز و نیاز همراه باشد.

۲- رعایت طهارت و توجه به سرّ طهارت و وضو که با رعایت این ادب، داعی و سالک متوجه می‌شود که با ناپاکی‌های ظاهری نباید به درگاه خدا رفت، چه رسد به ناپاکی‌های معنوی که اصل همه ناپاکی‌هاست و دل را آلوده می‌سازد.

۳- تفکر در معانی ادعیه و مناجات‌ها و حالات اولیای الهی که چگونه در پیشگاه الهی اظهار عجز و تذلل می‌کنند.

۴- حضور قلب در دعا؛ زیرا با غفلت و نسیان قلب، هیچ فایده‌ای از ذکر و دعا نصیب بنده نمی‌شود و این‌گونه اعمال در روح او تاثیری نخواهد داشت.

۵- دعا به زبان استعداد که منوط به رفع حجاب‌های ظلمانی و نورانی است و دعاکننده تا می‌تواند باید باطن خود را پاک کند و آن را از آلودگی‌ها و ملکات پست تهی سازد تا دعایش مستجاب شود و از مرحله گفتار به مقام حال و از مقام حال به لسان استعداد برسد و از ظاهر به باطن سرایت کند و به مقصد نایل شود همچنین دعاکننده با حالت تضرع و با گفتن «اللهم» یا «یا الله» دعای خود را آغاز کند، زیرا خداوند با اسم جامع و محیطش، حافظ و نگهبان اوست و باید داعی با توسل به مربی خود با همین اسم جامع دعایش را آغاز کند تا گرفتار راهزن این راه که شیطان است نشود.

امام‌ خمینی دعا را عبادت می‌داند که با انقطاع از غیر و توجه به حق‌تعالی، انسان را از آتش و عذاب نجات می‌دهد و قلب او را نورانی می‌کند

برگرفته از سایت دعا 786

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *